علمی فناوری 12:14 - 01 بهمن 1400
یک شرکت بریتانیایی اخیرا اعلام کرده که قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ یک استودیو فیلم و سالن ورزشی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل کند.

ساخت سالن ورزشی و استودیو فیلم در ایستگاه فضایی بین‌المللی

به گزارش ایسنا، اگر یک شرکت انگلیسی به وعده‌ای که داده است عمل کند، ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌تواند تا اواسط این دهه یک استودیوی اختصاصی فیلم و سالن ورزشی داشته باشد.

شرکت "Space Entertainment Enterprise" یا به اختصار(SEE) مستقر در لندن، اخیرا فاش کرده قصد دارد یک ماژول که امکان پخش فیلم، ورزش و سرگرمی در آن وجود دارد، تا سال ۲۰۲۴ در ایستگاه فضایی بین‌المللی ایجاد کند.

در این ماژول که SEE-1 نام دارد، امکان پخش فیلم، موسیقی و رویدادهای ورزشی وجود دارد و همچنین هنرمندان، تولیدکنندگان و خلاقانی که می‌خواهند در مدار نزدیک زمین و محیط ریز گرانش تولید محتوا کنند، می‌توانند در آنجا حضور یابند. این تسهیلات امکان توسعه، تولید، ضبط، پخش همگانی و پخش زنده محتوا را فراهم خواهد کرد.

شرکت هوافضای آمریکایی آکسیوم اسپیس (Axiom Space) که در ژانویه ۲۰۲۰ تاییدیه ناسا را برای ساخت یک بخش تجاری از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) به دست آورد، ساخت SEE-1 را بر عهده خواهد گرفت. این ماژول بر روی بازوی تجاری شرکت آکسیوم موسوم به "Axiom Station" که میزبان سرمایه‌گذاری‌های تجاری دیگر از جمله گردشگری فضایی خواهد بود، متصل خواهد شد.

ساخت سالن ورزشی و استودیو فیلم در ایستگاه فضایی بین‌المللی

سپس در سال ۲۰۲۸ "Axiom Station" از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا خواهد شد. شرکت SEE که توسط کارآفرینان و تهیه‌کنندگانی به نام "النا" و "دیمیتری لسنفسکی" در بریتانیا تاسیس شده است، در حال حاضر در حال برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی است.

"مایکل سوفردینی"، مدیر عامل آکسیوم اسپیس گفت: "Axiom Station"(اولین ایستگاه فضایی تجاری جهان) دارای زیرساختی اساسی است که امکانات متنوعی را در مدار فراهم خواهد کرد. افزودن یک مکان سرگرمی اختصاصی به قابلیت‌های تجاری این ایستگاه در قالب SEE-1۱، قابلیت آنجا را به‌عنوان پلتفرمی برای کاربران جهانی گسترش خواهد داد.

شرکت SEE یکی از تهیه‌کنندگان فیلم جدید "تام کروز" است که قرار است بخشی از آن در ایستگاه فضایی فیلمبرداری شود.

هیچ هزینه یا بودجه‌ای برای این ماژول کروی مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود قطر آن ۲۰ فوت باشد.

تصور می‌شود که "آکسیوم اسپیس" مسؤول بردن "تام کروز" و یک تهیه‌کننده به ایستگاه فضایی خواهد بود.

انتهای پیام


11419746
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی آپدیت HyperOS را برای گوشی‌های میان‌رده سری ردمی نوت ۱۳ 5G منتشر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زاکربرگ از توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک توسط متا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدل استاندارد کیهان‌شناسی می‌گوید قدرت انرژی تاریک باید ثابت باشد؛ اما یافته‌های غیرقطعی نشان می‌دهند که این نیرو ممکن است ضعیف شده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اداره کل آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره مصرف ضد آفتاب توسط مادران باردار و کودکان مطالبی بیان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ از روز شنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: تحلیل شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد تهدیدات صهیونیست‌ها و اتفاقات امروز نتایج جالبی در پی داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا به‌ تازگی به مأموریت پهپاد «سنجاقک» برای حضور در بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل چراغ سبز نشان داده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستیار هوش مصنوعی متا (Meta AI) که سپتامبر سال گذشته معرفی شده بود، حالا به‌طور رسمی به تمام پلتفرم‌های این شرکت اضافه شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی باعث ایجاد عدالت آموزشی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: در سطح کشور ۴۰۰ فارغ التحصیل دکترای تخصصی فیزیوتراپی داریم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است