علمی فناوری 17:21 - 29 دی 1397
رئیس دانشگاه سمنان تاکید کرد
رئیس دانشگاه سمنان تبدیل‌شدن به دانشگاه کارآفرین بین‌المللی را به عنوان یکی از هدف‌گذاری‌های کلان این دانشگاه نام برد.

خیز دانشگاه سمنان برای تبدیل‌شدن به دانشگاه کارآفرین بین‌المللی

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود نصیری زرندی در دیدار اعضای هیات رئیسه دانشگاه سمنان با استاندار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این دانشگاه اظهار کرد: در همین راستا، بین‌المللی شدن، جذب دانشجویان خارجی، تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین، افزایش ارتباط بین دانشگاه و صنعت، ارتقای سطح کمی و کیفی مجلات و توسعه کیفی آموزش از برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های اصلی این دانشگاه است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه آموزش عالی خاطرنشان کرد: استان سمنان با دارا بودن ۵۱ دانشگاه و موسسه دولتی و غیردولتی و بیش از ۶۸ هزار و ۳۹۰ دانشجو رتبه نخست کشور را به لحاظ تعداد دانشجو به نسبت جمعیت دارد.



نصیری زرندی از اشتغال به تحصیل بیش از ۱۳ هزار دانشجو در دانشگاه سمنان به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین دانشگاه‌های استان خبر داد و افزود: دانشگاه سمنان ۳۷۶ عضو هیات علمی دارد.

رئیس دانشگاه سمنان از پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم این دانشگاه مادر نام برد و اظهار کرد: در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور بسیار خوبی در این پارک فعالیت دارند.

وی بر لزوم توجه بیشتر به شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و ادامه داد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند به توسعه استان کمک شایانی کند.



دکتر سیف الله سعدالدین، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان هم به افتخارات کسب شده این دانشگاه در بخش علمی - پژوهشی اشاره کرد و گفت: در راستای ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه در سال آینده حمایت‌های خاصی را برای رتبه های بین‌ المللی در برنامه داریم.



سعدالدین، کارآفرینی و اشتغال دانشجویان فارغ التحصیل را از دیگر اهداف پیش روی دانشگاه سمنان برشمرد و افزود: اختصاص بخشی از درآمدهای اختصاصی دانشگاه برای توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی به همین منظور در دستور کار قرار گرفته است.



وی همچنین با اشاره به توانمندی واحدهای فناور پارک علم و فناوری این دانشگاه و دستاوردها و محصولات تولیدی آنها خواستار تامین برخی از نیازهای دستگاه‌های اجرایی استان از طریق محصولات این واحدها در بخش‌های مختلف شد.

حجت‌الاسلام حسین ذوالفقاری لقب، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه سمنان هم در این نشست برگزاری اجلاس سراسری نمار در دانشگاه سمنان را یکی از برنامه‌های مهم این دانشگاه در سال ۹۷ برشمرد و گفت: خوشبختانه بنا به گفته رئیس ستاد اقامه نماز کشور این همایش در بین همایش‌های برگزار شده بی‌نظیر بوده است.



حجت‌الاسلام ذوالفقاری لقب با اشاره به بدنه کارشناسی بسیار قوی در دانشگاه سمنان گفت: متخصصان و اعضای هیات علمی این دانشگاه می‌توانند در حل مسائل و مشکلات استان یاری‌گر مسئولان استان باشند.



انتهای پیام


10032198
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی هنر و همچنین گروه آزمایشی زبان‌های خارجه راس ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که ساخت یک خانه تک طبقه به روش سنتی ممکن است چند ماه طول بکشد، اما بزرگترین چاپگر سه بعدی جهان که توسط مهندسان دانشگاه مین (Maine) ساخته شده است، می‌تواند این پروژه را در کمتر از چهار روز به پایان برساند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ روی ویژگی‌های هوش مصنوعی سلامتی‌محور حلقه‌ی هوشمند خود تمرکز ویژه‌ای خواهد داشت.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به گزارش وبگاه خبری Reuters، مدیر اجرایی تیک‌تاک امید دارد در چالشی قانونی برای ادامه حیات و فعالیت در ایالات متحده، برابر دولت آمریکا پیروز شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کاربران تردز از ماه فوریه تاکنون، حدود ۲۰ میلیون افزایش کاربر داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش از دادن امتیاز ویژه به دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوشیدنی‌های دارای فیبر می‌توانند میان وعده خوبی برای کودکان باشند و مایعات بدن آنها را تامین کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان فضایی گفت: در داخل کپسول زیستی مناسب برای پرتاب انسان باید شرایط زیستی فراهم باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه نوبت اول آزمون سراسری در نیمه مرداد اعلام می شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت OpenAI فناوری Voice Engine خود را جمعه گذشته رونمایی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است