ورزشی 10:26 - 30 مهر 1397

بزرگترین بدهی تیم‌ها مربوط به ۱۰ درصد قرارداد سهم بازیکنان است

به گزارش خبرنگار مهر، سی و دومین رقابت‌های لیگ برتر والیبال از ۲۵ مهرماه در حالی آغاز شد که برخی از تیم‌ها با بازیکنان خود تسویه حساب انجام ندادند و این نقض آیین‌نامه لیگ برتر است. دبیر سازمان لیگ مدعی است که بازیکنان باید پیش از پایان فصل، شکایت خود را انجام دهند تا سازمان لیگ بهتر بتواند به این موضوع ورود کند.

مسعود یزدان‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره تسویه حساب باشگاه‌ها با بازیکنان گفت: ما فراتر از آیین‌نامه عمل کردیم. اکثر طلب‌ها مربوط به سال ۹۱-۹۰ است اما ما به تیم‌ها فشار آورده‌ایم تا حساب‌های خود را تسویه کنند. با وضعیت موجود اقتصادی، حضور همین تعداد از تیم‌ها نیز در ابهام بود. یکی از دلایل ۱۳ تیمی شدن رقابت‌ها، به حد نصاب نرسیدن تیم‌ها بود که ما از وایلدکارت استفاده کردیم و پس از آن خاتم اردکان وارد مسابقات شد و به جای اینکه رقابت‌ها ۱۲ تیمی باشد، ۱۳ تیمی شد.

وی افزود: ما به تیم‌هایی که از سال‌های پیش طلبکار بودند، فشار آوردیم تا با بازیکنان تسویه حساب کنند. تعهد بین باشگاه و بازیکنان دوطرفه است و اگر کسی به تعهد خود عمل نکند، طرف مقابل می‌تواند تعهداتش را اجرا نکند. علی‌رغم تمام این مسائل، بازیکنان پیش‌پرداخت خود را دریافت نمی‌کنند و تا پایان فصل مبلغی نمی‌گیرند. در این مقطع زمانی که مدیرعامل تیم تغییر کرده یا حتی باشگاه منحل شده است، بازیکنان شکایت می‌کنند درحالی‌که در آیین‌نامه ذکر شده است زمانی که تا نیم فصل پولی به شما داده نشد، مراتب را به سازمان لیگ اعلام کنید.

یزدان‌پناه درباره این موضوع که بازیکنان مدعی هستند که فدراسیون ۱۰ درصد سهم خود از قراردادها را تسویه می‌کند و هیچ حمایتی از بازیکنان به عمل نمی‌آورد، گفت: فدراسیون هنوز ۱۰ درصد از سهمش را از باشگاه‌ها بدهکار است که این مربوط به سال‌های گذشته می‌شود؛ یعنی بزرگترین بدهی باشگاه‌ها مربوط به همین سهم فدراسیون است!

دبیر سازمان لیگ والیبال ایران تصریح کرد: سؤال من این است که چرا بازیکنان تا قبل از تمام شدن لیگ، ادعایی برای پول خود ندارند؟ در حال حاضر تیم آلومینیوم المهدی منحل شده و هنوز پول بازیکنان خود را پرداخت نکرده‌ است. این تیم حضور خارجی نیز ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که مگر نباید پیش از آغاز رقابت‌ها، آیین‌نامه اجرایی شود تا چنین مشکلاتی بروز نکند؟ گفت: بله درست است؛ صورتجلسه‌ای تنظیم شده تا تیم‌ها بدهی خود را پرداخت کنند. از طرف دیگر، تعداد معدودی از تیم‌ها نیز هستند که علیه بازیکنان ادعا دارند که باید به آنها نیز رسیدگی شود. فقط تعداد انگشت‌شماری از تیم‌ها به دلیل وضعیت اقتصادی موجود، تسویه حساب نکرده‌اند. تیمی مانند سایپا  مدیرعامل آن دو روز پیش جلسه‌ای با رئیس فدراسیون داشت و طی آن، صورتجلسه‌ای تنظیم شد که تیم سایپا ملزم است بدهی‌های خود را تسویه کند.

یزدان‌پناه ادامه داد: ۱۰ درصد سهم فدراسیون از قراردادها بابت چیست؟ این ۱۰ درصد بابت تسویه حساب بازیکنان نیست ولی به دلیل حمایت از آنها، در این مسئله نیز ورود می‌کند.

دبیر سازمان لیگ والیبال ایران درباره اینکه طبق بند ۸-۹ آیین‌نامه، سازمان لیگ موظف است تا از بازیکنان حمایت کند، گفت: سازمان لیگ از بازیکنان حمایت می‌کند و ما می‌توانیم جلسات کمیته انضباطی را برگزار و رأی را صادر کنیم که بعضاً چِکی صادر می‌شود که جنبه حقوقی پیدا می‌کند و بعد از آن، کمیته انضباطی نمی‌تواند فراتر از این را انجام دهد. در واقع کمیته انضباطی حکم را صادر می‌کند اما دخالتی در اجرای آن ندارد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه قانونمند عمل کند، چنین اتفاقاتی رخ نخواهد داد، افزود: برای مثال ۳-۲ بازیکن تسویه‌حساب نکرده‌اند، آیا ما می‌توانیم مسابقات را آغاز نکنیم به امید تسویه‌حساب باشگاه تا ماه آینده؟ ما زمان را از دست خواهیم داد. درست می‌گویید باید آیین‌نامه را دقیق اجرا کنیم اما باید به زمان برگزاری رقابت‌ها نیز توجه کنیم. بازیکنان باید پیش از اتمام مسابقات لیگ، نسبت به عدم تسویه‌حساب‌ها اقدام کنند. فردا (سه‌شنبه) نیز برای پرداخت‌های سال گذشته جلسه کمیته انضباطی خواهیم داشت.

یزدان‌پناه با اشاره به مشکل سوسن‌آبادی بازیکن خاتم اردکان گفت: در جلسه کمیته انضباطی مربوط به سوسن‌آبادی، حکم صادر و باشگاه خاتم اردکان محکوم شد اما در حال حاضر مدیرعامل باشگاه مدعی است که از سوسن‌آبادی شکایت دارد و به همین دلیل با او تسویه‌حساب انجام نداده است. ما نیز به مدیرعامل اعلام کردیم که اسناد خود را ارائه دهد تا به موضوع رسیدگی شود.

«برخی از تیم‌ها خواستار تمام شدن رقابت‌ها تا پایان سال بودند اما سازمان لیگ اعلام کرد که مسابقات تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد، دلیل این کار چیست؟» دبیر سازمان لیگ والیبال در پاسخ به این سئوال خاطرنشان کرد: ما به آیین‌نامه لیگ استناد کرده‌ایم. در آیین‌نامه گنجانده شده که مسابقات لیگ تا ۲۰ روز قبل از شروع لیگ ملت‌های والیبال ادامه داشته باشد. ما نمی‌توانیم آیین‌نامه را نقض کنیم. پیشنهادات در شورای لیگ مطرح می‌شود و سپس در هیئت رئیسه مورد بررسی قرار می‌گیرد. تا زمانی که درخواستی در هیئت رئیسه تصویب نشده باشد، نمی‌توان آن را اجرایی کرد.


9950831
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه تراکتور از توافق با یک سرمربی خارجی مطرح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی اروپایی را دارد، خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف این تیم و تنش بین سرخابی ها توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله‌ای با جرم ۳۳ برابر خورشید، بزرگ‌ترین سیاه‌چاله‌ی ستاره‌ای دیده‌شده تاکنون است و فاصله‌ی بسیار کمی با زمین دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرخپوشان پایتخت امروز در دیداری تدارکاتی با یک گل از سد پیکان گذشتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت در بخش بانوان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع استقلال گفت: باید از تیم حمایت شود و به هم کمک کنیم؛ شش بازی سخت تا پایان لیگ باقی مانده است و باید از تیم استقلال حمایت کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست تیم فوتبال استقلال هر گونه اختلاف با سرمربی آبی‌پوشان را تکذیب کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است