گوناگون 23:00 - 13 تیر 1394
تغییراتی در ستون فقرات ایجاد می‌شود که به طور معمول همراه با ضعف و تغییر میزان استحکام در عضلات و سایر بافت‌های ناحیه کمری است.

بهترین ورزش‌ها برای پیشگیری از کمردرد
امام صادق علیه السلام : آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آینده نوشته می ‏شود.

 

 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، یک متخصص فیزیکال‌تراپی با اشاره به اینکه استفاده از پیاده‌روی، شنا و دوچرخه‌های ثابت می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به کمر درد موثر باشد، اظهار کرد: ورزش‌های منظم، کم شدت و هوازی می‌توانند قدرت و تحمل فرد را افزایش داده و به ماهیچه‌های انسان برای عملکرد بهتر کمک ‌کند.

 

دکتر سیامک بشردوست تجلی با اشاره به اینکه همه افراد حتی کودکان و نوجوانان نیز ممکن است دچار کمردرد شوند، گفت: عدم تحرک و بلندکردن اجسام به شکل نامناسب دو عامل مهمی هستند که در ابتلا به کمر درد نقش موثری را ایفا می‌کنند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به دنبال افزایش سن، تغییراتی در ستون فقرات ایجاد می‌شود که به طور معمول همراه با ضعف و تغییر میزان استحکام در عضلات و سایر بافت‌های ناحیه کمری است و این تغییرات در نهایت می‌توانند منجر به تغییر شکل در ستون فقرات شده یا کاهش توان فرد در تحمل فشارها و ایجاد محدودیت در انجام کارهای روزانه را سبب شوند.

 

این متخصص فیزیکال‌تراپی با تاکید بر اینکه تغییرات دژنراتیو و فرسایشی در ناحیه کمر یا بافت‌های اطراف کمر که به طور معمول همراه با افزایش سن ایجاد می‌شود، زمینه ایجاد کمردرد را افزایش می‌دهند، تصریح کرد: در این شرایط عضلات و سایر عناصر تشریحی توان مقابله با فشارهای سنگین را ندارند؛ به همین علت فشار بیش از اندازه موجب تغییر وضیعت عناصر تشریحی ناحیه می‌شود و این تغییرات می‌تواند موجب تولید درد در ناحیه کمر یا سایر بخش‌های ستون فقرات شود.

 

بشردوست با اشاره به اینکه همراه با افزایش سن و پیشرفت این تغییرات فرسایشی، حرکات روزانه ساده هم می‌توانند باعث ایجاد کمر درد شوند، اظهار کرد: ورزش‌های منظم، کم شدت و هوازی (ورزش‌هایی که موجب فشار بر کمر نشوند) می‌توانند قدرت و تحمل فرد را افزایش داده و به ماهیچه‌های انسان برای عملکرد بهتر کمک ‌کنند.

 

این متخصص فیزیکال‌تراپی در پایان خاطرنشان کرد: ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، شنا و استفاده از دوچرخه‌های ثابت انتخاب‌های مناسبی برای جلوگیری از شروع کمردرد هستند، اما کاهش وزن نیز می‌تواند در کاهش میزان ابتلا به کمر درد موثر باشد.

 

جام جم / 2018


6694621
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است