گوناگون 08:15 - 02 آبان 1397

اربعین، بیانیه جهانی حمایت از مظلومان است

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا معممی مقدم مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان ضمن تاکید بر لزوم احترام به فرهنگ؛ حاکمیت و مرجعیت عراق در مراسم راهپیمایی اربعین گفت: جلوگیری از ایرانیزه و سکولاریزه کردن اربعین وظیفه ماست چرا که اربعین خنثی خوب نیست. باید در این مراسم بزرگ شیعه را به محبت، اخلاق، امانت داری و رعایت هنجارها معرفی کنیم.

وی بر لزوم پاسخگویی سریع به شبهات اربعین توسط فضلای حوزه تاکید کرد و یادآور شد: زیارت اربعین توصیه شده است نه صرفا راهپیمایی. امروزه متاسفانه تاکید بر پیاده روی است به تعبیری قلب اربعین زیارت است. موج اربعین باید جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

معممی مقدم همچنین تصریح کرد: راهپیمایی اربعین طریقیت دارد نه موضوعیت؛ یعنی خود راهپیمایی ابزار است پس موضوع و هدف چیست ؟ در زیارت اربعین امده است «و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله» یعنی کسی که نهایت تلاش را در دعوت مردمان برای هدایت به کار برد و برای آنان به هر نحو ممکن خیرخواهی کرد تا آن جا که در نهایت خون خویش و جان عزیزش را برای بیداری مردم از نادانی و گمراهی فدا کرد.

عضو کمیته فرهنگی اربعین با بیان اینکه فلسفه وجودی اربعین هدایت و بیدارگری مردم و شکوفایی اندیشه بشریت است، افزود: اربعین یک پدیده است یعنی با سازماندهی و عقل بشری طراحی نشده است لذا اربعین را اداری نکنیم اما منافاتی هم با کار منظم و برنامه ریزی تشکیلاتی ندارد. فعال سازی گسلهای اختلافی ایرانی – عراقی در دستور کار جریانات معاند قرار گرفته است که باید هوشیار باشیم.

معممی مقدم اربعین را زمینه ساز ظهور برشمرد و ادامه داد: اربعین، بیانیه جهانی حمایت از مظلومان است. اربعین، یک پیام اسلامی برای تحول در جهان است از بالقوه به بالفعل کردن روح مقاومت باید دستاورد اربعین باشد. اربعین یک نهضت است یک خیزش جهانی بر اساس اندیشه های فطری ودینی است.

وی در پایان تصریح کرد: بستر اربعین زمینه ساز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. توجه دادن به فلسفه وجودی و مرتبط اربعین مد نظر کمیته فرهنگی اربعین است.


9952786
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است