استانی 19:53 - 24 خرداد 1397

ویژگی‌های نظام نجات‌بخش پیامبر/ دشمن به دنبال تغییر نقشه راه است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی امروز پنج‌شنبه در اختتامیه جشنواره رمضان در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان طی سخنانی با تشریح ویژگی‌های نظام نجات‌بخش و سعادت آفرین حضرت رسول اکرم(ص) بیان کرد: استحکام‌بخشی درونی با تربیت نیروهای طراز و همچنین اتکا به این ظرفیت درونی از ویژگی‌های این نظام نجات‌بخش بوده است.

دشمن به دنبال تغییر نقشه راه نظام است

وی تبیین ارکان و اصولی مانند ولایت، حج، احکام اسلامی اعم از نماز و روزه، امربه‌معروف و نهی از منکر و ... را از دیگر فعالیت‌ها در راستای تحکیم پایه‌ها و استحکام این نظام بیان کرد و یادآور شد: اعلام نقشه راه و مسیر حرکت از دیگر اقدامات حضرت رسول اکرم(ص) بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام قرآن مجید را برنامه عمل و نقشه راه اعلام کردند، افزود: قرآن و عترت دو ودیعه‌ای بودند که پیامبر خاتم در میان امت خود به امانت گذاشتند.

آیت‌الله میرعمادی در ادامه سخنان خود به برخی آسیب‌ها در مسیر تحکیم این نظام بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: تغییر نقشه راه یکی از مهم‌ترین این آسیب‌ها بوده است.

وی با مقایسه ارکان انقلاب اسلامی و نظام نجات‌بخش حضرت رسول اکرم(ص) گفت: امروز نیز دشمنان به دنبال هدف قرار دادن پیکره نظام جمهوری اسلامی هستند که تغییر نقشه راه و مسیر یکی از راهبردهای دشمن در این زمینه است.

تشکیل تمدن اسلامی هدف غایی انقلاب

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم بیست و نهمین سالگرد رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: ایشان در این دیدار تأکید کردند که «ما بعد از امام، همان راه امام را موبه‌مو دنبال کرده‌ایم و ان‌شاءالله خواهیم کرد».

وی در ادامه به وظیفه نهادهای مختلف انقلابی ازجمله سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: امروز دشمن به دنبال تغییر نقشه راه و مسیر حرکت جمهوری اسلامی است و در این میان نقش این نهادها به‌ویژه سپاه مهم و خطیر است.

آیت‌الله میرعمادی به آثار و برکات حرکت بر اساس نقشه راه و نظام سعادت آفرین پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و عزتمندی، استکبارستیزی، نفی سلطه بیگانگان، تکیه بر توان داخلی، ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی، ولایت محوری و ... را ازجمله این آثار برشمرد.

وی رمز سعادتمندی و نجات جامعه را داشتن نقشه راه و همچنین تبیین‌کننده مسیر دانست و از ولایت به‌عنوان قرآن ناطق و هدایتگر مسیر درست و تبیین‌کننده نقشه راه یاد کرد.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه مسئله ولایت‌پذیری یک رکن مهم و اصل اساسی است تصریح کرد: همه باید با لبیک‌گویی به رهبر معظم انقلاب در مسیر تحقق منویات ایشان حرکت کرده و هیچ‌گاه با ولایت زاویه نداشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به فرآیند پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی، یادآور شد: هدف غایی در این مسیر تشکیل تمدن اسلامی است که حرکت در این جهت نیازمند جدیت و تلاش است چراکه مسیر خطیر و طولانی در پیش داریم.


9810329
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است