ورزشی 11:04 - 31 شهریور 1396
سرمربی پیشین تیم ملی دختران رویینگ ایران درباره نتایج ملی‌پوشان در قهرمانی آسیا صحبت کرد و از برخی اتفاق‌های پشت پرده گفت.

سکوت فرزام شکست: برخی تیشه به ریشه رویینگ می‌زنند/ می‌خواهند من را مقابل جیوگانیک بگذارند

افشین فرزام در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد نازنین ملایی در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: نازنین ملایی در قهرمانی آسیا عملکرد خوبی داشت و توانست مدال طلایش را تکرار کند. او تمرینات خوبی داشت و در این مدت هم تمام تلاشش را انجام داد که بتواند مدال طلایش را تکرار کند. اتفاق خوبی بود که او با اعتماد به نفس بالا و با فاصله به این عنوان رسید و واقعا در فینال خیلی خوب پارو زد. حریف اصلی او در رقابت‌های دوره قبل با اختلاف نزدیک دوم شد اما امسال فاصله بسیار زیادی داشت و اصلا نتوانست به ملایی نزدیک شود.

جیوگا مربی خوب و کاربلدی است

او در پاسخ به این سوال که عملکرد کلی تیم ملی رویینگ را چطور ارزیابی می‌کند؟ تصریح کرد: به نظر من همه ملی‌پوشان خوب کار کردند و نتایج بسیار مناسبی کسب شد. من قبلا هم گفته‌ام و اکنون هم تکرار می‌کنم که آقای جیوگا از نظر فنی خیلی خوب و مربی کاربلدی است. او در این مدت زمان کم توانست در قایق‌های گروهی خیلی خوب کار کند و نتایج مناسبی هم به‌دست بیاورد. در مجموع همه بچه‌ها توانستند مزد زحمات‌شان را بگیرند و من به تک تکشان هم تبریک گفتم.

سرمربی پیشین تیم رویینگ دختران ایران در پاسخ به این سوال که ماجرای ادامه فعالیت تک نفره نازنین ملایی و جدایی‌اش از تیم ملی را چطور می‌بینید؟ گفت: اول این که من از فدراسیون تشکر می‌کنم که منافع ملی را در نظر می‌گیرد و این فرصت را به نازنین ملایی داد تا بتواند توانایی‌اش را نشان دهد و مدال طلا بگیرد. در این مدت ریاست فدراسیون خیلی از جیوگا حمایت کرد حتی بیش‌تر از این که از من و ملایی حمایت کند که این حرکت کاملا منطقی بود و نباید از تلاش‌های او غافل شویم. این موضوع یک اتفاق طبیعی در ورزش حرفه‌یی جهان و ایران است. مگر ما در گذشته ورزشکاری نداشته‌ایم که مدتی با یک مربی دیگر تمرین کرده و سپس تست داده و با تیم ملی به مسابقه اعزام شده‌ است؟ هم در آب‌های آرام و هم در رویینگ این موضوع را داشته‌ایم و اتفاقی هم نیفتاده‌ است.

او ادامه داد: این اتفاق در تمام دنیا می‌افتد. ورزشکاران با مربیان مختلف کار می‌کنند و سپس در تست انتخابی شرکت می‌کنند و وارد تیم ملی می‌شوند. این موضوع از جهات مختلف به سود ورزش است. اولین تاثیرش این است که یک ورزشکار با مربی که می‌خواهد تمرین می‌کند که باعث می‌شود رشدش بیش‌تر شود، از طرف دیگر این موضوع رقابت بین مربیان و ورزشکاران را بیش‌تر می‌کند. البته منظورم از رقابت، رقابت سالم است نه این که زیر پای دیگری را خالی کنند. درباره نازنین ملایی نیز این اتفاق افتاد و او با من کارش را ادامه داد و نتیجه هم گرفت.

نمی‌خواهم مربی تیمی باشم

فرزام در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برخی به دنبال بیرون کردن جیوگانیک هستند تا او سرمربی تیم ملی شود، خودش این موضوع را چطور می‌بیند؟ بیان کرد: من در این مدت نمی‌خواستم صحبتی کنم که حاشیه‌ای ایجاد یا حواشی بیش‌تر شود اما خودم احساس کردم که اتفاق‌هایی در حال افتادن است که به سود قایقرانی ایران نیست. من به هیچ وجه دیگر تیم‌داری نمی‌کنم و تمام ترجیحم این است که کارم را با ورزشکار خودم ادامه دهم و او را به هدف بزرگش که مدال جهانی است برسانم. همین برایم کافی است. از طرف دیگر معتقدم آقای جیوگانیک مربی کاربلدی است و باید در ایران بماند و در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ نتیجه بگیرد. چرا وقتی می‌توانیم در جاکارتا مدال‌های خوبی بگیریم خودمان را از این اتفاق محروم کنیم.

او افرود: من در ورزشکاران دیگر احساس رضایت می‌بینم و از بابت آن‌ها خیالم راحت است و به همین دلیل فقط با ملایی ادامه خواهم داد. نگاه من هم به داخل نیست و هدف خیلی وسیع‌تری دارم و به دنبال برگزاری اردوهای مشترک با ورزشکاران جهانی هستم. در حال پیگیری این موضوع هم هستم. هر چند این کار را به صورت شخصی انجام می‌دهم اما با فدراسیون کاملا هماهنگ خواهم بود چون در نهایت سود آن در مسیر افتخار فدراسیون و منافع ملی خواهد بود. بنابراین از حواشی داخلی دور خواهم شد.

برخی تیشه به ریشه رویینگ می‌زنند

وی در ادامه تاکید کرد: شاید خیلی‌ها فکر کنند من این حرف‌ها را الکی می‌زنم و در ظاهر این نظر را دارم اما من دیگر به این صحبت‌ها توجهی ندارم. حرف دلم را که اعتقادم است بازگو کردم و اجازه نمی‌دهم کسی از نام من سو استفاده کند. همه هدف من و تلاشم موفقیت رویینگ ایران است و چه باشم و چه نباشم برای بهتر شدن شرایط تلاش می‌کنم و اکنون قطع همکاری با جیوگانیک را اشتباه می‌دانم. اما یک نکته مهم وجود دارد که در این میان برخی در پشت افراد دیگر پنهان شده‌اند و تیشه به ریشه رویینگ می‌زنند.

مربی المپیکی رویینگ ایران در پاسخ به این سوال که می‌تواند بیش‌تر توضیح دهد؟ تصریح کرد: متاسفانه در این مدت شاهد این بودم که برخی به دنبال تسویه حساب‌های شخصی خود هستند و با مشاوره‌های غلط به دیگران باعث ایجاد حواشی شده‌اند. من از روز اول موافق حضور جیوگانیک در ایران بودم واکنون هم هستم. حتی زمانی که حواشی ایجاد شده بود سعی کردم با این مربی ارتباط بگیرم و در کنارش باشم اما برخی به او مشاوره‌های غلط می‌دادند و باعث شدند که ذهنیت او نسبت به من خراب شود. این افراد در پشت مربی رومانیایی پنهان شده‌اند و به دنبال ایجاد جایگاهی برای خودشان هستند اما نمی‌دانند که این کارشان نه تنها برای خودشان سودی دارد بلکه فقط و فقط به ضرر اهالی رویینگ است.

صادقی با برنامه و هدفش پیشرفت رویینگ است

او ادامه داد: من می‌دانم که آقای صادقی با برنامه وارد رویینگ شد و هدفش هم پیشرفت این رشته است. تلاش هم کرد و من می‌دانم که با جان و دل کار می‌کند اما مشاوره‌های غلط و رفتار برخی آدم‌ها باعث شد تا من جلوی جیوگانیک قرار بگیرم. اکنون هرکس از رویینگ حرف می‌زند ناخودآگاه ما دو نفر را برابر هم می‌گذارد. تا امروز به این که چرا باید این اتفاق بیفتد فکر کرده‌اید؟ برخی قطعا از این ماجرا سود می‌برند. هم آن که جیوگانیک را پر می‌کند هم آن که از نام من استفاده می‌کند. من به عنوان یک مربی همیشه در خدمت تیم ملی بوده‌ام. سرمربی تیم دختران بودم و با جان دل برای رویینگ ایران کار کردم و همیشه قایق‌های تک نفره را در اختیار داشتم و نتایجم مشخص است. از آمدن مربی با دانش خارجی استقبال کردم چون رشد رویینگ باعث رشد من می‌شد. هرچقدر قایقرانی دیده شود من دیده می‌شوم پس قطعا هیچوقت جلوی پیشرفت چیزی که باعث پیشرفت من می‌شود را نمی‌گیرم اما برخی این‌طور فکر نمی‌کنند.

برخی به دنبال تسویه حساب شخصی هستند

فرزام در پاسخ به این سوال که اکنون شرایط را چطور ارزیابی می‌کند؟ بیان کرد: به نظر من اصلی‌ترین اتفاقی که بعد از قهرمانی آسیا افتاد این بود که بیاییم و درباره عملکرد فنی صحبت کنیم و راه‌های بهتر شدن را در نظر بگیریم. نتایج ملی‌پوشان در تایلند خوب بود و قطعا با تلاش بیش‌تر در بازی‌های آسیایی بهتر هم می‌شود. البته شرایط بازی‌های آسیایی خیلی متفاوت است و کشورها با قدرت بیش‌تری وارد مسابقه می‌شوند اما وقت خوبی در اختیار است و باید بیش‌تر تلاش کرد. اما به جای این‌کار برخی تسویه حساب‌های شخصی خود را در اولویت قرار دادند و حرف‌های خودشان را در دهان دیگری گذاشتند و رسانه‌یی کردند. قطعا این اتفاق به سود رویینگ نیست و این دوستان باید حواس‌شان باشد که اگر روزی قهرمانان و اهالی رویینگ از کارهای پشت‌پرده‌شان خبردار شوند دیگر نمی‌توانند سرشان را جلوی قهرمانان بلند کنند.

او در پاسخ به این سوال که به نظرش چرا جیوگانیک این‌طور برابر او جبهه دارد؟ بیان کرد: من یک توضیح مختصری دادم. از زمانی که او اعلام کرد می‌خواهد با تیم دختران کار کند من مخالفت نکردم. ابتدا دختران راضی نبودند و اعتراض کردند اما من بازهم شرایط را برای حضورشان در تمرین جیوگانیک مهیا کردم. حتی خودم از اردو کناره‌گیری کردم که مشکلی پیش نیاید. اما در آن زمان هم برخی مشاوره‌ها باعث شد علیه من ذهنیت ایجاد شود. اکنون دختران از عملکرد جیوگانیک تعریف می‌کنند و از کار با او راضی هستند. از آن‌ها بپرسید که آیا من یک‌بار حرفی علیه مربی رومانیایی به آن‌ها زده‌ام؟ آیا خواسته‌ام با جیوگانیک کار نکنند؟ من بارها حسن‌نیتم را نشان دادم اما اجازه ندادند فضای رویینگ آرامش به‌دست بیاورد و من را برابر این مربی قرار دادند تا خیال خودشان راحت باشد.

می‌خواهند من را جلوی جیوگانیک بگذارند

فرزام ادامه داد: شاید این اتفاق در رشته یا فدراسیونی دیگر آن‌قدر بزرگ نمی‌شد اما با ادامه‌دار شدن این فضا موضوع بزرگ شد یا بزرگ دیده شد. متاسفانه فضای دسته‌بندی به وجود آمده و هرکس می‌خواهد حرف خودش را به کرسی بنشاند و به دنبال منفعت خودش است. من از ابتدا بدون تعارف حرف زدم و زمانی که احساس کردم سکوت لازم است چیزی نگفتم. زمانی که نازنین ملایی هم خواست با من تمرین کند من تاکید داشتم که در کنار تیم باشد اما وقتی خودش اصرار داشت، مثل تمام دنیا با او تمریناتم را ادامه دادم و اعلام کردم که هر زمانی که سرمربی تیم و فدراسیون بخواهد ملایی آماده تست است.

او هم‌چنین گفت: جیوگانیک مربی کاربلدی است و ورزشکار را ببیند متوجه می‌شود که سطحش چطور است. تعارف هم نداریم، نازنین ملایی جزو ورزشکاران خوب رویینگ است و جیوگانیک این را به خوبی می‌داند. من بارها گفته‌ام که هر زمان که اعلام شود نازنین ملایی آماده حضور در تست است. مثل قبلا که در ایران ورزشکارانی داشتیم با مربیان خودشان کار می‌کردند و سپس تست می‌دادند و به مسابقات می‌رفتند.

فرزام بیان کرد: من نکات مختلف را بازگو کردم. تاکید کردم که علاقه‌ای ندارم سرمربی تیم ملی شوم و ترجیحم این است که با ورزشکار خودم کار کنم و اگر در تست تیم ملی موفق بودند به مسابقات اعزام شوند. مشاوره‌های غلط موجب ایجاد ذهنیت شده و به نظرم باید جلوی این افراد گرفته شود وگرنه به طور کامل تیشه به ریشه رویینگ خواهند زد. حتی شاید خودشان هم خبر ندارند که چه کار کرده‌اند. این که من را آلترناتیو جیوگانیک کرده‌اند و همیشه از من حرف می‌زنند هم همان مساله منافع شخصی است که می‌خواهند من را جلوی جیوگانیک قرار بدهند.

او در پایان گفت: من نمی‌خواستم صحبتی بکنم اما دیدم که فضا به سود رویینگ نیست و برخی با آوردن نام من کار خودشان را پیش می‌برند به همین دلیل خواستم تاکید کنم که نگاه من متفاوت از تمام این صحبت‌ها است. اکنون رویینگ ایران در مسیر جهانی شدن قرار دارد و با ایجاد آرامش می‌تواند در این مسیر موفق شود. حالا اگر برخی از دوستان اهداف دیگری دارند نباید در مسیر رسیدن به هدف‌شان دیگران را قربانی کنند.

انتهای پیام


9430092
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با شکست جردن باروز مقابل جیسون نولف، قهرمان المپیک و جهان حضور در المپیک پاریس را از دست داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهدی پور این هفته پس از برطرف شدن ورم پایش، زانوی خود را به تیغ جراحان خواهد سپرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه استقلال قصد دارد تا یک مدیر خارجی برای آکادمی این باشگاه انتخاب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال قصد دارد در پایان فصل از جمع آبی‌پوشان جدا شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه تراکتور از توافق با یک سرمربی خارجی مطرح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی اروپایی را دارد، خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف این تیم و تنش بین سرخابی ها توضیحاتی را بیان کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است