ورزشی 10:17 - 05 خرداد 1401
اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قزاقستان و تیم ایران در این رقابت‌ها اشاره کرده است.

گزارش اتحادیه جهانی از تورنمنت قزاقستان| سرشاخ شدن سنگین‌وزن‌های ایرانی و رقابت مرد یخی در وزنی بالاتر

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات کشتی بین المللی رنکینگ دار قزاقستان قرار است روزهای 12 تا 15 خرداد به میزبانی آلماتی برگزار شود که ورزشکارانی از آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا در این رقابت ها حضور خواهند داشت. 275 کشتی گیر از 15 کشور در این مسابقات روی تشک می روند.

اتحادیه جهانی کشتی در این باره نوشت: در بخش آزاد بزرگترین تیم برای ایران است که با حسن یزدانی، کامران قاسم پور و امیرحسین زارع در مسابقات شرکت می کند. امیرحسین فیروزپور قهرمان آسیا و جوانان جهان نیز در این رویداد از 92 کیلو به 97 کیلو خواهد رفت. یزدانی دارنده مدال طلای المپیک ریو و نایب قهرمان المپیک توکیو برای اولین بار پس از پیروزی احساسی مقابل دیوید تیلور رقیب همیشگی خود که منجر به کسب سومین عنوان قهرمانی جهان شد، به روی تشک بازخواهد گشت.

در ادامه گزارش اتحادیه جهانی کشتی به حضور قاسم پور و زارع نیز اشاره شده که آمده است: قاسم پور در رنک اول وزن 92 کیلو قرار دارد اما در این تورنمنت ورزشکاران دیگری به دنبال توقف امیدهای او هستند که می توان به ارگیلوخ داگوادورج از مغولستان، ویکی چاهار از هند و ادیلت داولوبایف از قزاقستان اشاره کرد. برخلاف شایعات رسانه های اجتماعی مبنی بر انصراف زارع از مسابقات به دلیل مصدومیت، او همچنان برای مسابقات ثبت نام کرده است.

دیگر تیم شرکت کننده که ورزشکاران سرشناس به مسابقات می آورد هند است. این تیم راوی کومار و باجرانگ پونیا دارندگان مدال المپیک و دیپاک پونیا دارنده مدال نقره جهان را در اختیار خواهد داشت.

در کشتی فرنگی، محمدرضا گرایی معروف به مرد یخی در این رقابت ها شرکت می کند. او از سال 2019 تاکنون شکست نخورده و طلای المپیک، جهان، آسیا و زیر 23 سال را در کارنامه دارد. گرایی در وزن 72 کیلوگرم کشتی می گیرد که 5 کیلو بیشتر از وزن 67 کیلوگرم المپیکی اوست. میثم دلخانی یکی دیگر از قهرمانان جهان از ایران است که با در وزن 63 کیلوگرم طلای جهان را به دست آورد اما در وزن 67 کیلوگرم جایگزین گرایی خواهد شد.

در 130 کیلوگرم، یاکوبی کاجایا دارنده مدال نقره المپیک و رنکینگ برتر از گرجستان پیشتاز است اما علی اکبر یوسفی کشتی گیر شماره 5 جهان از ایران با فاصله کمی پشت سر اوست.

امین میرزازاده نماینده ایران در بازی‌های المپیک توکیو به دنبال این خواهد بود که جایگاه اصلی خود را از یوسفی که پس از مثبت شدن تست کووید 19 میرزازاده در مسابقات قهرمانی جهان به ترکیب ایران در مسابقات اضافه شد شد، به دست آورد. پیش از مسابقات جهانی اسلو، میرزازاده با پیروزی در فینال مسابقات لهستان مقابل یوسفی سهمیه المپیک توکیو را گرفت.

انتهای پیام/


11574136
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آرسنال در دیداری معوقه از هفته بیست‌ونهم لیگ برتر انگلیس با ۵ گل چلسی را در هم کوبید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم یوونتوس با پیروزی در مجموع دو مسابقه رفت و برگشت مقابل لاتزیو به فینال کوپای ایتالیا راه یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» العین با وجود شکست در بازی برگشت، موفق شد با برتری در مجموع دو بازی رفت و برگشت از سد الهلال بگذرد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دیدار دو تیم آلومینیوم اراک - پرسپولیس از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور تماشاگر برگزار می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قرارداد اونای امری سرمربی تیم فوتبال استون ویلا تا سال ۲۰۲۷ تمدید شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمد سیاسرانی، قهرمان بین المللی شورای جهانی بوکس موی تای شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تست‌های اخذ شده از ورزشکاران پاورلیفتینگ در مسابقات داخلی و خارجی سال ۲۰۲۳ اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی شرایط انتخاب ملی پوش ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون ژیمناستیک در مورد کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ گفت: این اتفاق حاصل یک کار گروهی بود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان دیدار‌های تیم ملی فوتبال ایران با هنگ کنگ و ازبکستان را اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است