ورزشی 21:16 - 28 مهر 1397
در جریان رقابت‌های روز نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان 2018، عنوان‌دارانی همچون حسن یزدانی، جردن باروز، طاها آکگول، فرانک چامیزو و .. ناباورانه برابر رقبا تن به شکست دادند.

عنوان‌دارانی که در روز نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان قربانی شدند

به گزارش ایسنا، با برگزاری دیدارهای مقدماتی 4 وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان، چهره نفرات راه‌یافته به فینال و گروه بازنده‌ها مشخص شد. در جریان این رقابت‌ها تعداد زیادی از عنوان‌داران جهان و المپیک از ایران و جهان شکست غیرمنتظره‌ای داشتند که در ادامه می‌خوانید:

وزن 61 کیلوگرم:راه‌یابی کشتی‌گیران روسیه و کوبا به فینال

در این وزن گاژی مراد رشیداف از روسیه و دارنده نقره جهان ۲۰۱۷ و طلای اروپا ۲۰۱۸ در نیمه نهایی برابر بکا لومتادزه از گرجستان( نقره جهان ۲۰۱۶ و نقره اروپا۲۰۱۸) با نتیجه قاطع 10 بر صفر پیروز شد و به فینال رسید. جو کولون از آمریکا(قهرمان پان آمریکن۲۰۱۸) نیز در همین مرحله مقابل بونه رودریگز از کوبا (برنز جهان ۲۰۱۷) 9 بر 4 شکست خورد و به رده‌بندی رسید. کوات امیرتایف از قزاقستان(نقره زیر ۲۳ سال جهان۲۰۱۷) نیز در همان دور نخست برابر کشتی‌گیر اوکراینی 11 بر یک شکست خورد و حذف شد. ولادیمیر دوبوف از بلغارستان(نقره و برنز جهان) در یک چهارم با نتیجه سنگین 10 بر صفر مقابل جو کولون آمریکایی شکست خورد و حذف شد. کازویا کویاناگی از ژاپن(نقره آسیا ۲۰۱۸) نیز در یک چهارم مقابل لومتادزه گرج 11 بر یک شکست خورد و حذف شد. محمد باقر یخکشی در این وزن برابر کشتی‌گیر کوبایی 10 بر 8 شکست خورد و به گروه بازنده ها رفت.

وزن 74 کیلوگرم: شکست جردن باروز و چامیزو مقابل سیداکوف روس

شکست 6 بر 5 جردن باروز نابغه کشتی جهان با ۵ طلای جهان و المپیک از آمریکا برابر زائوربک سیداکوف از روسیه(قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا) در یک چهارم نهایی از عجیب‌ترین نتایج روز نخست بود. باروز در یک هشتم مصطفی حسین‌خانی را در یک کشتی سخت در ثانیه‌های پایانی برد تا با شکستش در مرحله بعد، حسین‌خانی نیز حذف شود. سیداکوف روس در نیمه نهایی نیز باز هم دست به کار بزرگی زد و اینبار فرانک چامیزو کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل ایتالیا و دارنده 2 طلای جهان و برنز المپیک ریو را برد و راهی فینال شد.

بکزود عبدالرحمانوف از ازبکستان(طلای بازی های آسیایی۲۰۱۸) نیز در همان مبارزه نخست برابر کنچادزه از گرجستان 12 بر 12 شکست خورد و حذف شد. سونر دمیرتاش از ترکیه( برنز المپیک ۲۰۱۶ و برنز جهان۲۰۱۷) نیز در نیمه نهایی با نتیجه سنگین 8 بر یک برابر کچادزه از گرجستان شکست خورد و به گروه بازنده‌ها رفت. یوهی فوجینامی از ژاپن(برنز جهان) که در دوره قبل رقابت‌های جهانی حسین‌خانی را برده بود نیز در دومین مبارزه برابر نماینده بلاروس 8 بر 6 باخت و حذف شد. فرانکلین گومز از پورتوریکو(نقره جهان ۲۰۱۱) نیز در یک هشتم به کشتی‌گیر روس 6 بر صفر باخت و به گروه بازنده‌ها رفت.

مانداخناران گانزوریج از مغولستان(برنز جهان۲۰۱۳ و ۲۰۱۴) هم در یک هشتم به آباکاروف از آذربایجان 6 بر 5 باخت و حذف شد.

وزن 86 کیلوگرم:شکست یزدانی برابر تیلور حادثه بزرگ روز نخست

عجیب‌ترین نتیجه روز نخست برای کشتی جهان و مخصوصا ایران بدون شک شکست ناباورانه حسن یزدانی تنها طلایی ایران در رقابت‌های جهانی پاریس 2017 برابر دیوید تیلور آمریکایی که طی یکی دو سال اخیر رشد وحشتناکی داشته و توانسته در نخستین حضورش در رقابت‌های جهانی با برد بزرگان فینالیست شود، بود. یزدانی در دور نخست 11 بر 6 به این کشتی‌گیر آمریکایی برای دومین مرتبه طی دو سال اخیر باخت و به گروه بازنده‌ها رفت. فاتح اردین از ترکیه(نقره جام یاریگین و برنز جام یاریگین ۲۰۱۸) دیدار فینال را برابر تیلور آمریکایی برگزار خواهد کرد.

ساندرو آمیناشویلی از گرجستان(برنز جهان۲۰۱۵) نیز در دور یک هشتم برابر بارانوفسکی از لهستان 9 بر صفر شکست خورد و حذف شد. دائورن کوروگلیف از روسیه(قهرمان اروپا۲۰۱۷) در نیمه نهایی برابر تیلور در یک کشتی زیبا و دشوار با نتیجه 7 بر 5 شکست خورد و به رده‌بندی رفت. یوتومن اردوگول از مغولستان( نقره آسیا و برنز بازی های آسیایی) در یک هشتم به کوارلادو از کوبا 4 بر 2 باخت و حذف شد. یوریسکی کوارلادو از کوبا(نقره پان آمریکن۲۰۱۸) نیز در یک چهارم با نتیجه 8 بر صفر به تیلور باخت به  گروه بازنده‌ها رفت.

وزن 125 کیلوگرم:شکست طاها آکگول نامدار برابر پرویز هادی

از نتایج عجیب و دور از انتظار این وزن که حتی خوش‌بین‌ترین طرفداران ایران نیز به آن امید چندانی نداشتند پیروزی پرویز هادی برابر طاها آکگول دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از ترکیه بود. هادی اما در نیمه نهایی برابر گنو پتریاشویلی گرج قهرمان جهان و نفر سوم المپیک باخت و به رده‌بندی رفت. یائو دنگ که در قرعه‌ای بسیار راحت در سوی دیگر جدول قرار داشت حریف پتریاشویلی در فینال است.

هادی در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف برنده مبارزه کشتی‌گیران روسیه و مجارستان خواهد رفت.

نیکولاس گوایزادوفسکی از آمریکا (برنز جهان۲۰۱۷، طلای پان آمریکن۲۰۱۸) در دیدار یک چهارم نهایی برابر نماینده چین 5 بر 4 شکست خورد و به گروه بازنده‌ها رفت.

 الکساندر خودزیانیفسکی از اوکراین(طلای جام یاشاردوغو۲۰۱۸) در یک هشتم به طاها آکگول 8 بر صفر باخت و حذف شد.

جمال الدین ماگومدوف از آذربایجان(برنز اروپا۲۰۱۸) نیز در همان دور نخست برابر ابراهیم سعیدوف از بلاروس(برنز المپیک۲۰۱۶) 4 بر 3 باخت و حذف شد.

دیدارهای شانس مجدد 4 وزن اول به همراه دیدارهای مقدماتی 4 وزن دوم از ظهر فردا(یکشنبه) به وقت ایران آغاز می‌شود و دیدارهای رده‌بندی و فینال نیز فردا شب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


9948734
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در دیدار نخست مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال شهرداری گرگان موفق شد مهرام را شکست دهد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال نساجی در هفته بیست و چهارم لیگ برتر موفق شد با یک گل تراکتور را شکست دهد
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال نساجی در هفته بیست و چهارم لیگ برتر موفق شد با یک گل تراکتور را شکست دهد
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از دعوت از بازیکن پرسپولیس برای ادای پاره‌ای از توضیحات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعلی آذرپیرا با پیروزی مقابل حریف مغولستانی خود سهیمه المپیک پاریس را کسب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعلی آذرپیرا با پیروزی مقابل حریف مغولستانی خود سهیمه المپیک پاریس را کسب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشتی گیر کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق شد سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشتی گیر کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق شد سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشتی گیر کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق شد سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ تمدید شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است