استانی 17:07 - 24 تیر 1398

ایران در فرسایش آب و خاک و گیاه پیشتاز کشورهای دنیاست

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی کلانتری ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز ملی محیط بان در شهرستان میبد استان یزد اظهار داشت: شاهد سال‌ها عقب ماندگی در حوزه محیط زیست بوده ایم که در دو سال اخیر اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی با بیان اینکه درست است که معلمی کار پرزحمتی است اما آن‌ها حداکثر در ماه ۸۰ ساعت و حدود هشت ماه از سال کار می‌کنند اما محیط‌بانان ۱۸ شبانه‌روز یعنی حدود ۴۴۰ ساعت در پاسگاه‌ها زندگی می‌کنند و کمترین میزان دریافتی در دستگاه دولتی را نیز دارند، افزود: ۶۵ درصد بودجه جاری سازمان در سال‌های اخیر افزایش یافته و حمایت‌های خوبی را از محیط بانان کشور انجام داده ایم.

کلانتری با بیان اینکه شما محیط بانان باید معلم حفظ محیط زیست و در این حوزه برای جامعه الگو باشید، افزود: محیط‌بانان وظیفه سنگینی بر عهده دارند و به نوعی سفیران فرهنگی محیط زیست هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در جهان ۱۷ درصد ظرفیت کشور در مناطق حفاظت شده برای نسل‌های آینده حفظ شود اما در ایران این آمار ۱۲ درصد است که باید در سالهای آینده این پنج درصد فاصله جبران شود.

وی از سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان سازمانی که موظف به حفظ حقوق نسل آینده در حوزه زیست محیطی است یاد کرد و گفت: بخش عمده این وظیفه بر عهده محیط‌بانان کشور است.

معاون رئیس جمهور بر پرهیز از فعالیت‌های شعاری در حوزه محیط زیست تاکید کرد و کوتاهی در این حوزه را ننگی برای جامعه دانست و ادامه داد: متأسفانه ایران در فرسایش آب، خاک و گیاه، تولید پسماند زباله و آلودگی هوا پیشتاز کشورهای جهان است.

کلانتری با اشاره به فعالیت ۳ هزار محیط بان در کشور خاطرنشان کرد: مقرر شده هر ساله ۳۰۰ نفر به این جمع اضافه شود و با توجه به کسانی که بازنشسته می‌شوند و بر مبنای کنونی هر محیط‌بان باید ۳۳ هزار هکتار مرتع را حفاظت کند و مشخص است که کمبود نیروی انسانی در این حوزه مشهود است و با این حجم فعالیت کاری نمی‌توان انجام داد.


10178234
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است