استانی 18:02 - 02 آبان 1393
در نخستین شب محرم برگزار می‌شود
گرامیداشت عملیات محرم و یادواره شهدای کوی اتحاد ساری با حضور دو شهید گمنام جزیره مجنون در نخستین شب محرم برگزار می‌شود.

گرامیداشت عملیات محرم با حضور دو شهید گمنام جزیره مجنون

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، گرامیداشت عملیات محرم و نهمین یادواره شهدای کوی اتحاد ساری ساعت 19 شنبه سوم آبان ماه مصادف با شب اول محرم در تکیه حضرت ابوالفضل(ع) کوی اتحاد و با حضور خیل عزاداران حسینی و رهروان ولایت و شهدا برگزار می‌شود.

مردم شهیدپرور کوی اتحاد ساری میزبان دو شهید گمنام 19 و 20 ساله هستند که به تازگی از جزیره مجنون تفحص شده‌اند.

این مراسم که با روایتگری سردار ابن‌علی رضی‌پور فرمانده گردان‌های حمزه سیدالشهدا و امام حسین(ع) در عملیات محرم که در این عملیات 70 تانک عراقی را منهدم کرد انجام می‌شود.

به گزارش فارس، برنامه‌های ویژه این مراسم چاووشی‌خوانی و استقبال از دو شهید گمنام با مداحی سید ایمان حسینی برگزار می‌شود.

قابل ذکر است، عملیات محرم ‌در تاریخ 10/8/61 در ساعت 08/22 دقیقه با رمز مبارک «یا زینب(س)» در منطقه عملیاتی موسیان با اهداف آزادسازی ارتفاعات حمرین در جنوب دهلران، خارج کردن شهرهای موسیان و دهلران از زیر آتش توپخانه و تهدید و دسترسی به امکانات داخل خاک عراق بوده است.

عملیات محرم بزرگ‌ترین عملیات پس از عدم الفتح در رمضان بود که امام راحل این عملیات را «فتح بزرگ محرم» نام نهادند.

نتایج عملیات محرم، خارج شدن جاده عین خوش ـ دهلران به طول 100 کیلومتر از زیر دید و تیر دشمن، تامین امنیت شهرهای موسیان، دهلران و پادگان عین خوش، دشت اژیه و دهکده‌های اطراف آن آزادسازی سلسله جبال حمرین، قله‌های 390،398،400،290،298 تامین قسمتی از مرز به طول 50 کیلومتر به خطر انداختن جاده ارتباطی طیب ـ علی غربی و جاده نظامی بغداد ـ عماره آزادسازی منابع نفتی موسیان، بیات و حوضچه‌های نفتی زبیدات و تلمبه خانه و حدود 70 حلقه چاه نفتی بوده است.

به گزارش فارس، وسعت منطقه آزاد شده در عملیات محرم بیش از 550 کیلومتر مربع از اراضی میهن اسلامی ایران آزاد و بیش از 300 کیلومتر مربع از خاک عراق در نوار مرزی به تصرف رزمندگان اسلام درآمد.


5028218
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است