اجتماعی 19:14 - 10 فروردین 1396
معاون درمان وزیر بهداشت اعلام کرد
معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون حدود ۳۴۰ هزار بیمار در بیمارستان بستری شده‌اند، گفت:‌ در این مدت ۷۴ هزار عمل جراحی انجام شده است.

بستری ۳۴۰ هزار بیمار در بیمارستان طی تعطیلات نوروزی/ انجام ۷۴ هزار عمل جراحی

محمد آقاجانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، با اشاره به اقدامات حوزه درمان کشور از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون، گفت: در راستای ارتقای سطح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای هموطنان به‌ویژه در تعطیلات نوروز، برنامه‌ریزی‌های دقیق و جامعی برای امدادرسانی و آمادگی اورژانس پیش بیمارستانی، بیمارستانی و همه واحدهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمان صورت گرفت.

وی افزود: برای خدمت به هموطنان در ایام نوروز تمامی بیمارستان‌های کشور اعم از بیمارستان‌های دانشگاهی، خصوصی، غیردولتی و خیریه فعال بوده و اورژانس‌های بیمارستانی و بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سراسر کشور پذیرای بیماران و مصدومان بوده‌اند.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: از 25 اسفندماه سال گذشته تاکنون 120 هزار مأموریت توسط تکنسین‌های اورژانس 115 انجام شده است و این پرسنل به 22 هزار مأموریت تصادفی و 96 هزار مأموریت غیرتصادفی اعزام شده‌اند.

آقاجانی ادامه داد: در 13 روز از طرح سلامت نوروزی دو میلیون و 100 هزار بیمار به اورژانس‌های بیمارستان‌های دانشگاهی مراجعه کردند که یا به صورت بستری موقت تحت مراقبت قرار گرفته و یا درمان متخصص طب اورژانس پزشکان و کادر درمان در اورژانس برای آنها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سراسر کشور 340 هزار بیمار بستری داشته‌ایم که پزشکان و پرستاران و سایر پرسنل درمانی و غیردرمانی بیمارستانی خدمات لازم را به آنها ارائه کرده‌اند، گفت: متخصصان جراحی و بیهوشی و پرسنل اتاق عمل در این مدت 74 هزار عمل جراحی انجام داده‌اند.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: همچنین انجام 38 مورد پیوند عضو از 17 فرد مرگ مغزی در 8 روز فروردین‌ماه امسال گویای فعالیت تیم‌های تخصصی پزشکی، درمانی و فعال بودن بخش‌های فراهم‌آوری و پیوند اعضاء است.

آقاجانی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح 160 نفر از افراد مبتلا به سکته‌های حاد قلبی در 54 مرکز مدیریت و درمان این بیماری، در 25 شهر کشور توسط متخصصان و کادر درمانی درمان شده و از مرگ نجات یافته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت و فعالیت بخش‌های مراقبت‌های ویژه همچون سی‌سی یو، آی سی یو، ان آی سی یو و پی آی سی یو همچنین دیالیز به طور کامل حفظ شده است، گفت: در بیمارستان‌های دانشگاهی پذیرنده بیماران ترامایی متخصص مقیم، متخصصین طب اورژانس و متخصصین بیهوشی حضور فعال داشته و دسترسی بیماران اورژانسی به متخصصین جراحی مغز و اعصاب، اورتوپدی، جراحی عمومی، همچنین فوق تخصص‌های موردنیاز امکانپذیر بوده است.

معاون درمان وزیر بهداشت عنوان کرد: در بیمارستان‌های جنرال نیز متخصص مقیم، بیهوشی و طب اورژانس حضور فعال داشته و دسترسی بیماران اروژانسی به متخصصین داخلی،‌زنان، اطفال و جراحی عمومی فراهم بوده است.

آقاجانی اظهار داشت: طی بازدیدها و گزارشات واصله از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به طور متوسط روزانه 800 پزشک متخصص مقیم و دو هزار 450 پزشک در سراسر بیمارستان‌های دانشگاهی حضور دارند که همه این فعالیت‌ها طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد یافت.


8957275
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد شهید گفت: بیش از ۷۰ درصد از جامعه ایثارگری که به بنیاد مراجعه می‌کنند از طریق ارتباط و تعامل با کارکنان و مدیران مشکل آنان قابل حل است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس خواستار شناسایی و دستگیری هر چه سریعتر عوامل حمله مسلحانه به منازل جنگلبانان آمل شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اعمال قانون در مورد تخلفات پیش آمده در یک بازی فوتبال گفت: توانمندی در رفع آسیب و حل مساله است نه پاک کردن صورت مساله.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از کشف ۵۰ کیلوگرم تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی طی یک عملیات در محور قم به تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از توسعه بیش از ۲۰۰۰ هکتاری کمربند سبز شهر تهران در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از توسعه ۲۰۰۰ هکتاری کمربند سبز شهر تهران در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون نظارت دیوان عالی کشور گفت: ۱۰۰ درصد ابلاغ‌های دیوان عالی کشور به صورت الکترونیکی است چرا که دادرسی در دیوان به صورت غیر حضوری و از قبل آماده شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عاملان ربودن زن جوان در شادآباد، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: رفتار و عملکرد پلیس باید به گونه‌ای باشد که فرصت تهدید را از دشمنان بگیرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری اراذل و اوباشی که اقدام به قدرت‌نمایی و اربده‌کشی در شرق تهران کرده بودند، خبر داد.  

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است