فرهنگی‌هنری 14:58 - 02 مرداد 1393
حمایت چهره های مطرح غربی از جنگ علیه غزه و مردم بی دفاع آن دچار دو دستگی شده، حامیان اسرائیل از سوی افکار عمومی در فشارند و حامیان غزه از ترس رژیم صهیونیستی گاهی هم عقب نشسته اند.

دو پاره شدن چهره های غربی در حمایت از غزه +فیلم و تصاویر

 

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، این روزها اعتراض بـه جنـایـات صهیونیست‌ها در فلسطین و کشتار مردم بی‌دفاع در غزه، ابعاد بین‌المللی پیدا کرده است. به طوری که حتی مردم دولت های متحد رژیم صهیونیستی را نیز وارد فاز درگیری با پلیس و امنیتی کردن فضا کرده است.

 

درگیری ها در پاریس به حدی بود که روزنامه حریت چاپ ترکیه با لحنی کنایه آمیز نوشت: این شهر به بیت المقدسی دیگر تبدیل شده است.

 

 

 

 

موج حمایت های مردمی در سرتاسر جهان از مردم بی دفاع غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در سرتاسر جهان به حدی بی سابقه رسیده است. اما برای ستاره ها و هنرمندان غربی گویا چیزی تغییر نکرده و آنها همچنان در روزمرگی خود بسر می برند. بین آنهایی هم که موضع گیری کرده اند دوپارگی کاملا مشهود است.

 

 

 

 

رادیو زمانه با بیان اینکه " هنرمندان سرشناس جهان، اغلب نسبت به غزه بی‌تفاوت مانده‌اند." نوشت: در حالی‌که برخی از ستارگان سینما مانند تام کروز، آرنولد شوارتزنگر و ریچارد گیر از حمله اسرائیل به نوار غزه آشکارا دفاع کرده‌اند، ستارگانی هم هستند که پیشروی اسرائیل به نوار غزه را محکوم کرده‌اند.

 

مدونا، خواننده سرشناس آمریکایی که یک کابالیست مشهور است در توئیتر و فیسبوک خود، با جانبداری از اسرائیل خواهان صلح برای طرفین شد! به نوشته رادیو زمانه: او در صفحه فیسبوکش عکس سه نوجوان اسرائیلی را که ربوده شده و به قتل رسیده بودند، منتشر کرد و در همان حال از اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها خواسته‌ که صلح پایدار را به جنگ و خونریزی ترجیح دهند.

 

 در این میان، ستارگانی هم که دست به حمایت زده اند تحت فشار شدید قرار گرفته اند، سایت هلندی بدون اشاره به این مطلب نوشت: آرزوی ریحانا برای آزادی فلسطین در توئیتر فقط ۸ دقیقه دوام آورد.

 

 

فلسطین؛ فقط ۸ دقیقه

ریحانا، ستاره موسیقی پاپ و برنده جایزه گرمی

 

به گزارش وبگاه زمانه، وابسته به پارلمان هلند، ریحانا، در صفحه توئیترش با انتشار دو کلمه «آزادی فلسطین» از فلسطینی‌ها دفاع کرد و خواهان آتش‌بس و کمک به مردم غزه شد.

 

رادیو زمانه برای آنکه حمایت جهانی کاربران شبکه های اجتماعی از ریحانا و مردم بی دفاع و مظلوم غزه را کمرنگ کند، افزود: بیش از هفت هزار فلسطینی از نوشته ریحانا استقبال کردند و رسانه‌های نزدیک به اسرائیل هم از او انتقاد کردند. ریحانا که انتظار چنین بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای را نداشت، فقط پس از هشت دقیقه نوشته‌اش در توئیتر را پاک کرد!

 

 



کنسرت «پرل جم» در اعتراض به جنگ

 

زمانه سیاست کمرنگ سازی همراهی افکار عمومی و هنرمندان با مردم غزه را در ادامه نیز پی گرفته و اضافه کرد: هنرمندانی که به موضوعات اجتماعی و سیاسی علاقه دارند یا کمتر شناخته‌شده‌اند و طبعاً حساسیت رسانه‌ای زیادی را برنمی‌انگیزند، با بی‌پروایی بیشتری با جنگ مخالفت می‌کنند. ادی ودر، خواننده گروه آمریکایی «پرل جم» که در سال‌های دهه  ۱۹۹۰با گروه «نیروانا» همکاری می‌کرد، از خواننده‌هایی است که همواره نسبت به موضوعات سیاسی و اجتماعی حساس بوده است. او در کنسرت گروه «پرل جم» در بریتانیا، در میانه ترانه‌ای، برنامه را قطع کرد و تماشاگران را مورد خطاب قرار داد. او گفت: «به این جمعیت نگاه کنید که تلاش می‌کنند در کنار هم یک روز را با خوشی و صلح به پایان برسانند. اما غافل‌اند از اینکه در جایی که چندان هم از ما دور نیست، بمب روی سر همنوعانشان می‌اندازند.»

 

به روایت زمانه، ادی ودر در بخش دیگری از سخنانش گفت: «مطمئنم کسانی هستند که به بهانه‌ای از مرزها عبور می‌کنند با این امید که زمین‌های دیگران را از چنگ آن‌ها دربیاورند.»

 

البته این خواننده نیز مانند ریحانا مورد قهر و غضب صهیونیست ها قرار گرفت. سایت هلندی با اشاره به این موضوع افزود: روزنامه «جروزالم پست» بلافاصله واکنش نشان داد و گروه «پرل جم» را به یهودی‌ستیزی و تبلیغات ضد اسرائیلی متهم کرد. گوینده یکی از شبکه‌های رادیویی در اسرائیل هم که قصد داشت از «پرل جم» برای برگزاری یک کنسرت در تل‌آویو دعوت کند، دعوتش را پس گرفت. این گوینده در صفحه فیسبوکش نوشته بود: «ما اکنون به ماهیت یهودی‌ستیزانه و ضد اسرائیلی “پرل جم” پی بردیم. پس دعوتمان را از آن‌ها پس می‌گیریم.»

 

ادی وادر هم در واکنش به این فشارها، متن سخنانش را انتشار داد و نوشت: «فکرش را بکنید! من هنوز هم با وجود همه این فشارها مخالف جنگ هستم.»

 

سلنا گومز دیگر خواننده زن آمریکایی بود که با نوشتن جمله "این موضوع مربوط به بشریت است، برای غزه دعا کنید" حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کرد اما او نیز مانند ریحانا مورد حمله و تهدید کابران صهیونیست واقع شد.

 

 

 

 

اما در داخل کشور نیز جوامع مختلف هنری برای عقب نماندن از موج ضداسرائیلی از همان روزهای آغازین، تجاوزهای اسرائیل را محکوم کردند.

 

جرقه این کار بزرگ را مجید مجیدی کارگردان متعهد کشورمان در همان روزهای آغازین زد و با   خطاب به سازمان ملل و مجامع حقوق بشری آنها را مورد انتقاد قرار داد. با این حرکت موجی از حمایت از سوی هنرمندان در عرصه های مختلف به پا خواست. از آنها گرفته تا .

 

گفتنی است رژیم صهیونیستی با پرداخت پول به دانشجویان اسرائیلی از آنان برای پیشبرد برنامه‌های تبلیغی – رسانه‌ای خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند. در بحران جاری تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر و فیس‌بوک به خدمت این رژیم درآمده‌اند و کاربرهای مختلف مطالبی در حمایت از رژیم صهیونیستی و مقصر خواندن نیروهای مقاومت منتشر می‌کنند.

 

مسئول اجرای این پروژه در دولت رژیم صهیونیستی، دانی زیمن از مسئولان دیپلماسی عمومی این رژیم است او سال گذشته هم افشا کرده بود که این رژیم به دانشجویان این کشور که پیام‌های آنلاین در حمایت از اقدامات این رژیم منتشر کنند، برای 5 ساعت کار در هفته، 2000 دلار حق‌الزحمه پرداخت می‌کند.

 

115

 


4316782
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است