اجتماعی 18:16 - 01 آبان 1397
فرمانده مرزبانی ناجا عنوان کرد
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: تا شب گذشته بیش از ۷۰۰ هزار زائر از مرزهای سه گانه کشور عبور کرده‌اند.

خروج بیش از ۷۰۰ هزار زائر از ۳ مرز / ناامنی گزارش نشده است

به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید از روند تردد زائرین و نشست با مسئولان و فرماندهان مرزی عراق و ایران که در پایانه مرزی شلمچه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پایشی که از مرز مهران و چذابه و شلمچه داشتم و خوشبختانه اقدامات به خوبی انجام شده و امنیت کاملی در مرزهای سه گانه کشور به ویژه در مرز شلمچه وجود داشت.

وی ادامه داد: به غیر از وحدت و همدلی و هماهنگی در راستای ایجاد امنیت و بستری در جهت تسهیل در تردد زائرین چیزی دیگر ندیدم. همه اینها را در نگاه زائرین احساس کردم. همه خوشحال معنوی بودند، رضایت داشتند و تشکر می کردند.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: اقدامات بسیار خوبی در طول سال گذشته تاکنون انجام شده و مسئولان جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق بسترهای مناسب و مطلوبی را ارائه کرده‌اند.

رضایی بیان کرد: زیر ساخت‌های بسیار خوبی در سه مرز به ویژه مرز شلمچه ایجاد شده است که از جمله می توان به سازماندهی مناسب و مطلوب موکب داران، تعریض مناسب جاده ها، هماهنگی میان سیستم های پایانه ای، گمرکی و رده‌هایی که مسئولیت انتظامات و امنیت را بر عهده دارند، اشاره کرد که با هماهنگی طرفین ایرانی و عراقی اقدامات خوبی انجام شده است. 

وی افزود: ملاقات های مرزی که توسط مرزبانان و فرماندهان مناطق مرزی دو کشور ایران و عراق انجام و نشست هایی که میان مسئولان پایانه ها و گمرکات برگزار شده، باعث شده امروز تمام بسترها برای تردد زائرین در جهت رسیدن به اجتماع بزرگ اربعین فراهم شود.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: طبق آمار شب گذشته بیش از ۷۰۰ هزار نفر زائر از مرزهای سه گانه کشور در راستای حضور در راهپیمائی اربعین حسینی عبور کرده‌اند و هیچ موضوع ناامنی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: بسیار فضای خوبی در خاک عراق توسط ملت بزرگ این کشور ایجاد شده و آنان نیز از زائرین استقبال و میهمان نوازی می کنند و تمام زندگیشان را در راستای خدمات رسانی به زوار ابا عبدالله الحسین(ع) گذاشته اند.

رضایی با بیان اینکه مسئولان امنیتی کشور عراق تمام توان خود را در مناطق مرزی و مسیرهای تردد بسیج کرده‌اند، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران نیز هم برای زائرین ایرانی و هم برای زائرین خارجی که از این مسیر عبور می کنند، تمهیدات و پیش بینی های لازم صورت گرفته است.

وی از ورود ۳۰ هزار زائر تبعه پاکستانی به کشور خبر داد و عنوان کرد: همچنین زائرانی از کشورهای افغانستان، ترکیه، آذربایجان، ازبکستان و سایر نقاط دنیا وارد کشور شده اند.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: امروز همه مرزبانان و رده های نظامی و انتظامی، امنیتی و خدماتی جزو لبیک گویان ابا عبدالله الحسین(ع) و جیره خواران این اجتماع بزرگ اربعین حسینی هستند.



انتهای پیام


9952239
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ در پاییز خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است