سیاسی 08:11 - 09 شهریور 1393
قزوین-ایرنا- استاندار قزوین با اشاره لزوم ترویج سیره و سلوک مدیریتی شهیدان رجایی و باهنر برای مدیران و مسوولان، بر احیای بنیاد شهید رجایی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، ˈمرتضی روزبهˈ شنبه شب در همایش ˈمدیریت جهادی و اندیشه شهید رجاییˈ که به مناسبت سالروز شهادت این شهید برجسته انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برگزار شد، یادو خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و گفت: سالروز شهادت این دو شهید به خاطر برخورداری آنها از ویژگی هایی خاص و مثال زدنی به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.



وی در ادامه با اشاره به تاسیس و راه اندازی بنیاد شهید رجایی در سالهای گذشته به منظور تدوین و تبیین سیره مدیریتی این شهید برجسته، اظهار کرد: تغییر و تحولات سیاسی و رفت و آمد مدیران مانع از ادامه فعالیت این بنیاد و تحقق اهداف آن شد بنابراین امروز با توجه به نیاز مبرم نظام اداری کشور به سیره و سلوک مدیریت شهید رجایی، باید این بنیاد را دوباره احیا کنیم.



وی با بیان اینکه قرار گرفتن در هفته دولت و انجام برنامه های مربوط به این مناسبت نباید ما را از یاد شهیدان رجایی و باهنر غافل کند، اظهار کرد: هدف اصلی نامگذاری هفته ای به نام دولت یادآوری سیره و سلوک این دو شهید بزرگوار بوده است که ما از این موضوع غافل شده ایم.



این مسوول با بیان اینکه قزوینی ها به خاطر این که شهید رجایی همشهری آنها است و قزوین زادگاه و محل بخشی از زندگی، کار و دوران مبارزات وی می باشد، احساس تعلق خاطری بیشتری نسبت به این شهید برجسته دارند، اضافه کرد: یکی از کارهای ارزنده ای که در اوایل استان شدن قزوین و توسط نخستین استانداربه انجام رسید، برگزاری کنگره شهید رجایی با حضور صاحب نظران و شخصیت های مهم بود در صورتی که تا پیش از آن کار زیادی برای این شهید انجام نداده و مانند دیگر شهرها به نامگذاری یک محل به نام وی اکتفا کرده بودیم.



استاندار قزوین گفت: جمع آوری نزدیک به 80 درصد آثار مکتوب از شهید رجایی محصول زحمات و کارهایی که در آن دوران صورت گرفت، می باشد.



روزبه در بخش دیگری از صحبت های خود احیای سیره شهید رجایی را در جامعه یک ضرورت خواند و با بیان اینکه این شهید جزو مفاخر میهن اسلامی است و بخشی از هویت ما قزوینی ها و سایر هموطنان از بزرگانی مانند وی برگرفته شده است، اظهار کرد: شهید رجایی نه به خاطر پست و رییس جمهور شدن بلکه به خاطر برخورداری از سیره و سلوک و منش و روش های اخلاقی به یک شخصیت برجسته و مثال زدنی تبدیل شد.



روزبه با بیان اینکه سیره و سلوک شهید رجایی از دوران مختلف زندگی وی از نوجوانی، جوانی، کار و تحصیل، مبارزات سیاسی و زندانی شدن، معلمی تا پست گرفتن و به ریاست جمهوری رسیدن هیچگاه دچار تزلزل و تغییر نشد، افزود: تحولات زیادی که در زندگی این شهید رخ داد به خاطر باورهای عمیق اعتقادی و معنوی کوچکترین تغییری در روحیه و اخلاق وی ایجاد نکرد.



***پست و مقام برای شهید رجایی بی ارزش بود



استاندار قزوین با اشاره به اینکه پست و مقام برای شهید رجایی ارزش و اهمیتی نداشت و برایش افتخار محسوب نمی شد، گفت: این شهید بزرگوار با وجود بدست آوردن عالی ترین مناصب کشور به زندگی بسیار ساده خود ادامه داد چرا که نمی خواست گذشته خود را فراموش کند و دستیابی به قدرت او را تغییر دهد.



وی، شهید رجایی را بعد از غائله بنی صدر مانند انگشتری ارزشمند برای جامعه دانست و گفت: این شهید بزرگوار همواره مورد عنایت و توجه امام خمینی(ره)، نمایندگان مجلس، شخصیت های برجسته و مهم و نیروهای متدین بود.



روزبه، تبعیت پذیری از امام راحل را برای شهید رجایی فوق العاده با اهمیت خواند و افزود: وی انسانی تکلیف مدار بود و رسیدن به قدرت و پست برای او از اصالت و اهمیت برخوردار نبود بلکه برای او مهم انجام تکلیف و اجرای اوامر امام خمینی(ره) بود.



*** سیره شهید رجایی باید الگویی برای سیاسیون باشد



استاندار قزوین،تواضع و افتادگی شهید رجایی در زمان رسیدن وی به قدرت سیاسی را در اوج خود خواند و با بیان اینکه برای این شهید بزرگوار حذف رقبا موضوعیت نداشت، گفت: این موضوع باید مورد توجه شخصیت ها و جریان های سیاسی داخل نظام که دارای سلایق مختلف می باشند، قرار بگیرد.



وی با بیان اینکه سیره شهید رجایی نه تنها برای مدیران بلکه باید برای سیاسیون و گروه های سیاسی نیز یک الگوی همیشگی باشد، گفت: در اوج مخالفت ها و کارشکنی های بنی صدر علیه شهید رجایی، این شهید بزرگوار تنها به فکر مصالح کشور و نظام و تبعیت از امام راحل بود.



روزبه با اشاره به برخی بداخلاقی ها از سوی گروه ها و جریانات سیاسی و تلاش آنها برای حذف و از میان برداشتن یکدیگر، گفت: این مسایل ناپسند به خاطر بی توجهی به سیره و سلوک شخصیت های برجسته ای چون شهید رجایی اتفاق می افتد.



*** توجه شهید رجایی به نماز مثال زدنی بود



استاندار قزوین با اشاره به جمله معروف شهید رجایی که فرموده بود ˈبه نماز نگویید کار دارم، به کار بگویید وقت نماز استˈ توجه این شهید برجسته انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به موضوع نماز را کم نظیر و مثال زدنی خواند و گفت: شهید رجایی برای اشاعه و ترویج نماز در هنگامی که تشکیلات اداری کشور در آن زمان دارای ستاد اقامه نماز نبود، عاشقانه و عارفانه قدم برداشتند.



این مسوول، اخلاق و معنویت شهید رجایی را برای جامعه یک الگو دانست و گفت: شهید رجایی در انجام کارها و صحبت کردن در مورد موضوعات مختلف هیچگاه اهل تظاهر نبود و بر سلوک خود که توجه به سادگی و معنویت در زندگی بود، پایبند و اعتقاد داشت.



استاندار قزوین در ادامه بر تلاش برای تقویت نماز و اقامه آن در سطح ادارات و دستگاه ها تاکید کرد و این موضوع را موجب سالم سازی محیط های اداری دانست و گفت: نماز جامعه اداری ما را از کم کاری و سهل انگاری و خطاهای دیگر که امروز نظام اجرایی ما را می آزارد، بازمی دارد.



روزبه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص موضوع نماز در دستگاه ها و ادارات، گفت: ایشان در یک استفتا اجازه قرائت قران برای کارمندان در زمان وقت اداری را ندادند اما بر اقامه نماز در همین وقت تاکید کرده اند که این موضوع خود گویای اثربخشی فراوان نماز برروح انسان است.



***نظام مدیریتی ما نیازمند یک تحول در سیره خود می باشد



استاندار قزوین در ادامه با اشاره به قرار داشتن در سال ˈ اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ گفت: نظام مدیریتی ما امروز نیازمند یک تحول و تغییر در سیره خود می باشد.



وی با بیان اینکه نظام مدیریتی ما امروز در دوره ای مدیریت می کند در نظام جمهوری اسلامی نمونه ها و مصادیق زیادی از مدیریت جهادی وجود داشته و به وضوح به چشم دیده شده است، گفت: باید تعریف عالمانه، شفاف و مشخصی از این نوع مدیریت داشته باشیم و از پرداختن به کارهای شعاری در این زمینه پرهیز کنیم.



روزبه با بیان اینکه از سیره مدیریتی و اندیشه های شهید رجایی فاصله و زاویه گرفته ایم، در پایان خاطرنشان کرد: توجه به سیره مدیریتی این شهید بزرگوار و احیای اندیشه های وی در نظام مدیریتی می تواند ما را در تحقق مدیریت جهادی کمک کند.



در این همایش، ناجا به خاطر عملکرد مطلوب خود به عنوان دستگاه ممتاز استان قزوین انتخاب و از سردار ˈمحمدرضا حیدریˈ فرمانده نیروی انتظامی استان با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.



7392/ 614

انتهای پیام /*


4605291
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی گفت: ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است