اقتصادی 10:58 - 04 آبان 1393
وزیر تعاون خواستار شد
با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمیسیونهای مختلف و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران ارشد بخش تعاون نشست بررسی راهکارهای توسعه بخش تعاون در محل مجموعه تلاش وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی برگزار شد.

تسریع در تصویب لایحه اصلاح قانون بخش تعاون

به گزارش ایسنا، این نشست با هدف افزایش روحیه تعامل و هم افزایی بیش از پیش قوه مجریه و مقننه در جهت بهبود وضعیت موجود بخش تعاون واخذ دیدگاهها و پیشنهادات نمایندگان مجلس در زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این بخش با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمیسیونهای مختلف، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران ارشد بخش تعاون وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی برگزار شد.

در این نشست دکتر ربیعی با تاکید بر نقش مهم تعاون در ایجاد اشتغال و رفاه عمومی جامعه، ابلاغ سیاستهای اصل 44 قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری و بستر قانونی حمایت از این بخش را بعنوان بهترین روش برای جلوگیری از تکاثر ثروت در دست افراد خاص و کارفرمای مطلق شدن دولت و حضور مردم در کلیه عرصه‌های اقتصادی را دلیل بسیار مهمی برای تقویت و حمایت از این بخش مطرح کرد و از نمایندگان مجلس درخواست کمک به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای اهداف و برنامه‌های این وزارتخانه در جهت توسعه بخش تعاون را کرد. وی همچنین تسریع در تصویب لایحه اصلاح قانون بخش تعاون را خواستار شد.

ربیعی در تبیین برخی از چالشهای بخش تعاون نیز گفت: گفت‌وگو در میان نخبگان درباره تعاون باید افزایش یابد. از سوی دیگر باید انسجام بیشتری نیز میان بخش دولتی و غیر دولتی تعاون با نمایندگان مجلس بوجود آید.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از چالشها در بخش تعاون نبود تشکل قدرتمند درای اجماع در بخش تعاون است.

ربیعی در تبیین راهکارهای توسعه بخش تعاون هم گفت: یک سند سیاستی در این بخش تهیه شده و قرار است آن را دولت جدید مطرح کنیم.

در ادامه این نشست مهندس کلانتری نیز با ارائه گزارشی از وضعیت فعلی بخش تعاون در جهان وایران نسبت به تبیین 7 راهبرد پیشنهادی معاون امور تعاون وزارت متبوع در زمینه تحول در بخش تعاون پرداخت و گفت: ترویج فرهنگ تعاون با هدف ایجاد و گسترش نگرش مثبت نسبت به تعاون در جامعه، توسعه مدیریت و توانمند سازی منابع انسانی تعاونیها، با هدف ارتقاء تواناییهای فردی و گروهی و بهینه سازی ازظرفیتهای مدیریتی تعاونیها، تحکیم تعاملات شبکه ای با هدف تقویت قدرت و سرمایه اجتماعی و هم افزایی شبکه‌های افقی و عمودی تعاونی‌ها، تقویت همکاریهای بین دستگاهی با هدف ایجاد هم افزایی فی ما بین دستگاه‌های تخصصی و تاثیرگذار در بخش تعاون، تأمین منابع مالی و مشوقها با هدف تسهیل دسترسی تعاونیها به منابع مالی و اعتباری، توسعه بازار و برند تعاونیها با هدف بالا بردن ضریب تعاونیها برای واکنش آگاهانه و سریع به تغییرات بازار، تعمیم نظارت بر تعاونی‌ها با هدف ایجاد انضباط مالی و حفظ منافع اعضاء از مهمترین راهکارهها در توسعه بخش تعاون محسوب می شود.

در ادامه این نشست فولادگر - نماینده مجلس و رییس کمیسیون حمایت از تولید ملی و اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی - گفت: مجالس گذشته به تبع بند د سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی و ماده 29 قانون اجرای آن سیاستها از سال 1387 به بعد ، بخش کمی از درآمد حاصل از واگذاریها را به بخش تعاون اختصاص داده شد، که این روند در دولت جدید باید اصلاح شود.

در ادامه نیز نمایندگان مدعو نسبت به ارائه نقطه نظرات و دیدگاههای خود درباره راهکارهای بهبود وضعیت تعاون در کشور با توجه به بستر قانونی وحمایت مقام معظم رهبری از این بخش بیان کرده و خواستار حمایت بیش از پیش دستگاههای اجرایی از توسعه بخش تعاون در حوزه‌های مختلف اقتصادی شدند.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظارت قانونی دقیق‌تر بر عملکرد تعاونیها، اتحادیه‌ها و اتاقهای تعاون و بومی سازی الگوهای موفق تعاونی در دنیا و حمایت مالی و تامین تسهیلات مورد نیاز تعاونیها را بعنوان عمده ترین راهکارهای توسعه وتوانمندسازی تعاونیها توصیه کردند.

علاوه بر این نمایندگان حاضر در این نشست راهکارهایی را مثل فعال سازی تعاونیهای نیمه فعال، الزام بر بلوک بندی در برگزاری مجامع تعاونیهای بزرگ، فرهنگ سازی برای ترغیب مردم در جهت خرید سهام تعاونیها از منابع محل هدفمندی یارانه، در اختیار گذاردن نهاده‌های کشاورزی به بخش تعاون، گسترش تعاونیهای سهامی عام، تقویت آموزشها در بخش تعاون و... را مورد تاکید قرار دادند.

انتهای پیام


5041292
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر آمار‌های اعلامی سالانه ۲۰ درصد خروج ارز مربوط به واردات کالا‌های اساسی است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم کشت قراردادی و خودکفایی محصولات اساسی، میزان واردات کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: صدور پروانه های ساختمانی در متوسط مدت زمان ۶ماه صادر می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: ایران در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است