استانی 14:14 - 01 شهریور 1398
گزیده اخبار نماز جمعه سراسر کشور + لینک اخبار/ در حال به روزرسانی..
نماز عبادی- سیاسی جمعه، امروز یکم شهریور همزمان با تهران در حالی در تمام استان‌های کشور برگزار شد که ائمه جمعه، به مباحثی همچون وجود شایعات فراوان در فضای مجازی، آغاز هفته دولت، ورود مقتدرانه قوه قضائیه به مفاسد اقتصادی، توجه به استفاده از جوانان در امور مختلف کشور، برجام و مناسبت‌های سیاسی داخلی و خارجی اشاره کردند.

علم الهدی: پدافند ولنگاری فرهنگی ایجاد شود

آیت الله سعیدی: جوانان خاکریزها را در جبهه فرهنگی قرار دهند



به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزرا شد، اظهار کرد: تقوایی در اسلام مورد تاکید است که همه جانبه باشد و در تمام عرصه‌های زندگی مومنین رعایت شود؛ تقوا باید بصیرت افزا باشد و مومنین را به سمت انجام تکالیف و وظایفش سوق دهد.



وی با اشاره به آغاز هفته دولت، خاطرنشان کرد: دولت اعتدال 6 سال فرصت برای خدمت به مردم داشت و دو سال دیگر نیز فرصت دارد تا برنامه‌های خود را به پایان برساند و پروژه‌ها را تکمیل کند؛ رهنمودهای رهبری چراغ راه هدایت دولت باید باشد و امیدواریم دولتمردان راه شهیدان باهنر و رجایی را در پیش بگیرند.



امام جمعه قم عنوان کرد: مسئولان و دستگاه‌ها باید نسبت به دیانت مردم حساس باشند، در روایات آمده است که مردم به حاکمان و مسئولان خود بیش از پدارنشان شبیه هستند و این نشان دهنده اهمیت کار مسئولان در مسائل فرهنگی و دینی است.

وی افزود: حجاب یک حکم شرعی و امر قانونی است و باید دستگاه‌های دولتی و مسئولان نسبت به این امر حساس باشند و به وظایف خود عمل کنند؛ دشمنان در امر اقتصادی و نظامی نتوانستند جمهوری اسلامی ایرانی را شکست دهند و اسلام ستیزان هجوم خود را در برابر فرهنگ مردم قرار دادند و به دنبال سوق دادن جوانان به هوس‌های بی ارزش است.



آیت الله سعیدی بیان کرد: دشمن با مسائل ضد فرهنگی به دنبال از بین بردن ارزش‌های اسلامی و فرهنگی است و باید همه مردم علی الخصوص جوانان، خاکریزها را در جبهه فرهنگی قرار دهند؛ بدخواهان جمهوری اسلامی بدانند که مردم شریف ایران و جوانان غیرتمند در این عرصه نیز دشمن را زمین گیر می‌کنند و شکست خواهند داد.

امام جمعه شیراز: انقلابی بودن یعنی پیرو محض ولی امر باشیم

به گزارش ایسنا، آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه اولین روز شهریور شیراز، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در مورد ویژگی‌های فرد مومن، تاکید کرد رفتار افراد در اوج عصبانیت، خشنودی و برخورداری از قدرت و تصمیماتی که در چنین حالاتی گرفته می شود، درجه ایمان فرد را نشان می دهد.

دژکام در ادامه گفت: امروز همه ارکان نظام اگر طوری رفتار کنیم که ولایت با ولی امر است چرا که ما به اسلام و انقلاب اسلامی ایمان آورده ایم، در این صورت هیچ لطمه ای از سمت دشمن به ما نمیخورد؛ آنچه در حکمیت و نهروان و صفین حادث شد از نادانی امت نسبت به امر ولی امر حادث شد.

امام جمعه شیراز با اشاره به آغاز هفته دولت و دیدار مسئولان هیئت دولت با مقام معظم رهبری و نکات مطرح شده از سوی رهبر انقلاب، گفت: چند چهارچوب مهم در نکات مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری است که باید تلاش دولتیان معطوف به آن باشد.

او ضمن قدردانی از تمام اقدامات خوب دولتهای گذشته و حاضر در مسیر تحقق استراتژی های مد نظر رهبری، گفت: هیچ وقت نباید کار خوب و خدمت را ناسپاسی و ضایع کرد؛ این باعث ناامیدی کسی خواهد شد که کار خوب انجام می دهد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه آخرین نقطه فشار دشمن تحریم است و دلیل آن قدرت اقتصادی دشمن است، لزوم توانمندی اقتصادی را خاطرنشان و اضافه کرد: ما با کشورهایی معامله داریم اما رفتارهایی میبینیم که مطلوب نیست، اگر قدرت اقتصادی بالایی داشته باشیم میتوانیم بگوییم نکن؛ عزت و عظمت ما در اقتصاد مقاومتی تحقق میابد.

وی ادامه داد: مسئله دوم مقابله با رانتخواری و فساد اداری و اقتصادی است؛ این موضوع مردم را خسته کرده، از چندین دور قبل در مجالس و دولتها همیشه این مطلب را مردم و نمایندگان مطرح میکردند که باید نظام اداری از فساد خالی شود؛ حرکت در این راستا حرکت چندان قوی‌ای نبوده است.

دژکام با بیان اینکه گاهی یک مگس وسط غذا بنشیند کسی دلش نمی نشیند بخورد، گفت: قائل به فساد سیستمی نیستیم، اما کسانی هستند که مثل مگس وسط غذای خوب می افتند، باید قبل از قوه قضائیه دولت با استفاده از نظارت و حراست و ... که در اختیار دارد به میدان بیاید.

نماینده ولی فقیه با اشاره به حرکتهای خوب دستگاه قضایی، گفت: رهبر معظم در مبارزه با فساد فرمود دانه درشتها را بگیرید؛ اینکه افراد معمولی را بگیریم باعث میشود که کار بزرگتر زمین بماند؛ آنهایی که با استفاده از قدرتشان و لابیهایی که میکنند حق مردم را ضایع میکنند باید طعم برخورد قاطع را بچشند.

امام جمعه شیراز با قدردانی از موفقیتهای صدا و سیمای فارس در عرصه ملی و با اشاره به سامانه موشکی جدید ایران اسلامی و خصوصیت های این سامانه، گفت: کار جوانان عزیز و فن آوران ایران اسلامی بسیار ارزشمند بود و چشم ما به آنان روشن است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان: هفته دولت هفته خودارزیابی دولت است

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌ محمد عبادی زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس، اظهار کرد: در برابر شایعات اولین وظیفه این است به ظن و گمان‌های باطل اعتنا نکنیم، ظن و گمانه‌های باطل زمینه شایعه‌سازی است.

وی ضمن تبریک هفته دولت بیان کرد: هفته دولت فرصتی است که مسئولین در یک سالی که گذشت خود را محک بزنند و ببینند در مقایسه با سال قبل رشد داشته‌اند یا خیر، اگر رشدی نداشتند استغفار کنند و در مسیر رشد قدم بردارند، هفته دولت فرصتی است تا کارگزاران نظام به کارنامه خود مروری داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: هفته دولت هفته خودارزیابی دولت است، از سوی دیگر فرصتی است که مسئولین مسیر آینده را برنامه‌ریزی کنند.

عبادی زاده اظهار کرد: یکی از موانع رونق تولید سنگ‌اندازی برای فعالان اقتصادی است، باید راه را برای فعالیت اقتصادی فعالان اقتصادی تسهیل کرد.

وی در خصوص حواشی مسئله انتخابات افزود: رهبر توصیه فرمودند مسئولین از حواشی پرهیز کنند و به اصول بپردازند و به اولویت‌ها توجه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ادامه داد: خواهش می‌کنم جامعه را زودتر از موعد ملتهب مسائل انتخاباتی نکنیم، دولتمردان و گروهای سیاسی نیز در این زمینه مراقبت کنند و خود را زودتر از موعد وارد حواشی انتخاباتی نکنند.

امام جمعه موقت بوشهر: مبارزه با ویژه خواری ضرورت دارد

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام یوسف جمالی امام جمعه موقت بوشهر در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر بوشهر، گفت: تقدس بنیان خانواده در اسلام بسیار مورد تاکید است و در این باره زن و مرد هر دو وظایف و مسئولیت هایی بر عهده دارند.

وی با اشاره به اهمیت حفظ خانواده، اظهار کرد: دشمنان راه مقابله را یاد گرفته و تقدس زدایی از بنیان خانواده در دستور کار خود قرار داده اند.

جمالی بیان کرد: امروز مسائلی چون ازدواج سفید، زیر سوال بردن احترام و جایگاه مقدس پدر و مادر و ترویج بد حجابی در جامعه را رواج داده اند که باید خیران و نیکوکاران بسترساز تشکیل خانواده و تحکیم بنیان خانواده باشند.

خطیب جمعه موقت شهر بوشهر با اشاره به اهمیت و ضرورت استفاده از ظرفیت های استان یادآور شد: جوانان متعهد و متخصص زیادی داریم که زمینه اشتغال برای آنان فراهم نیست، در استانی همچون بوشهر که پذیرای جمعیت زیادی از افراد از استان های دیگر جهت اشتغال است این موضوع قابل قبول نیست.

جمالی با تاکید بر عدالت اجتماعی و مبارزه با ویژه خواری گفت: اقدامات خوبی توسط قوه قضائیه انجام شده که البته این آعاز راه است، قطعا چنین اقدامات روحیه امید را در جامعه تقویت می کند.

امام جمعه موقت بوشهر خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید بر پرهیز از خام فروشی دارند و اینکه باید فرآورده های نفتی جایگزین آن شود، بنابراین استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی می تواند در تولیدات فرآورده های نفتی پیشگام باشد. 

وی تصریح کرد: دشمن به این نتیجه رسیده که غلبه بر جمهوری اسلامی ایران با جنگ نظامی میسر نیست بلکه با نفوذ فرهنگی می تواند به موفقیت برسد، بنابراین مسئولان محترم فرهنگی اقدامات ضدفرهنگی دشمن را جدی گرفته و منافذ حضور دست های دشمن را ببندند. 

انتقاد امام جمعه تبریز از عملکرد ستاد مدیریت بحران کشور در ماجرای "آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران"

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به ماجرای آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران اشاره کرد و افزود: ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران در امر اطفا، خطاب به آقای رحمانی وزیر محترم کشور می‌گویم که وظیفه ستاد مدیریت بحران کشور در رابطه با بلایای طبیعی چیست؟

وی با بیان این‌که بخش‌هایی از جنگل‌های ارسباران طی چهار روز اخیر درگیر آتش‌سوزی شده اما نمی‌توانند آتش را اطفا کنند، گفت: نزدیک ۳۰۰ هکتار از جنگل‌های ارسباران که از بکرترین جنگل‌های دنیاست، سوخت و نیروها نمی‌توانند اطفا کنند. اگر چنانچه ستاد مدیریت بحران کشور، سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی اختلافی با سایر سازمان‌ها دارند، گناه مردم و جنگل‌ها چیست؟

وی افزود: روز گذشته در این خصوص با وزیر دفاع، رییس ستاد مدیریت بحران کشور، رییس ستاد مشترک ارتش، فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرمانده هوانیروز صحبت کردم. استاندار هم پیگیر بودند و فرمانده سپاه عاشورا نیز از طریق دفتر ستاد کل نیروهای مسلح موضوع را پیگیر بودند. اما ستاد مدیریت بحران در این رابطه می‌گوید که هلیکوپترهای موجود دستگاه آب‌پاش ندارد، اگر ستاد مدیریت بحران نتواند، پس وظیفه چه کسی است؟

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: بعد از نماز جمعه از نزدیک در جریان تلاش نیروهای امدادی در منطقه ارسباران قرار خواهم گرفت تا ببینیم مشکلات به کجا می‌رسد.

خطیب موقت نماز جمعه زنجان: نسبت به اشتغال جوانان فکری شود

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد خدیری خطیب موقت نماز جمعه زنجان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه دولت باید نسبت به نسل جوان باید توجه لازم را داشته باشد، اظهارکرد: اتکا به درون و جوان‌گرایی برای دولت تراز انقلاب اسلامی ضروری است و خوشبختانه ایران با این اتکا موفقیت چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه التزام عملی به شعارهای انقلاب از جمله ویژگی‌هایی است که باید توسط دولتمردان مورد توجه قرار گیرد، گفت: این انقلاب از آن مستضعفان است.

امام جمعه موقت زنجان در ادامه با اشاره به ابراز نگرانی مقام معظم رهبری در مورد فرهنگ و اقتصاد، گفت: دولتمردان باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه اقتصاد موضوعی است که باید توسط مسئولان مورد توجه قرار دهند، گفت: در این زمینه باید به موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید شود.

خدیری با بیان اینکه نظارت دقیق بر عملکرد دستگاه‌ها باید در راستای جلوگیری از ایجاد کانون فساد انجام شود، افزود: از قوه قضائیه بخاطر عملکرد مثبت قدردانی می‌کنیم؛ چرا که مردم احساس امید می‌کنند و خواب از چشم مفسدان اقتصادی گرفته شده است.

وی با ابراز ناراحتی از وضعیت حجاب در دانشگاه‌ها، عنوان‌کرد: دانشگاه‌ها متولی دارند و باید گفت در دانشگاه‌ها نسبت به حجاب کم توجهی می‌شود.

علم الهدی: پدافند ولنگاری فرهنگی ایجاد شود

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در راستای بزرگداشت  عید غدیر، اظهار کرد: امسال عید غدیر با اهمیت‌تری را نسبت به سال‌های گذشته گذراندیم. مسئولان، نهادها و مردم متدین و مومن و دلداده مقام ولایت امام علی(ع) امسال در جشن‌ها، چراغانی‌ها و بزرگداشت عید غدیر نسبت به سال‌های قبل دست بالایی گرفتند و عید غدیر امسال در مشهد و در محضر مقدس امام هشتم نسبت به بزرگداشت عید سعید غدیر جد بزرگوارشان امیرالمونین(ع) از آبروداری خاصی برخوردار بودیم.

وی همچنین با اشاره به سال‌روز شهادت سیداسدالله لاجوردی، گفت: این شخصیت بزرگوار در مشکلات اوایل  انقلاب و در برخورد با جریان ضد انقلاب و منافقین به عنوان یک عنصر سترگ در موضع انقلابی خود فداکاری‌هایی انجام داد و در نهایت شهید شد.

علم‌الهدی با اشاره به لزوم مطالعه گذشته انقلاب، تصریح کرد: اگر کسی مشکلات سال‌های اول انقلاب، دوران هشت سال دفاع مقدس و مشکلاتی که منافقین در داخل کشور به وجود آوردند را مطالعه کند، امروز با همه مشکلاتی که احساس می‌کند نسبت به تداوم انقلاب امید 100 درصد پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت در خصوص عدم توجه به گذشته و اشتباه افرادی که به بن‌بست رسیدن کشور فکر می‌کنند، خاطرنشان کرد: افرادی که از به بن‌بست رسیدن کشور سخن می‌گویند به گذشته توجه ندارند که ما چه بودیم و در چه شرایط و درگیری‌هایی قرار داشتیم و همه آن‌ها را پشت سر گذاشتیم. در جریان انقلاب هر قدرتی که روی کره زمین سر کار بود با ما دشمنی داشت. انگلیس از یک سو، شوروی از یک سو و آمریکا از همه نابه‌کار تر چهل سال هرچه کردند، شکست خوردند.

امام جمعه مشهد افزود: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند چهل سال دوم انقلاب یقیناً از چهل سال اول بهتر است، تنها ادعا و شعار نیست، بلکه بیان واقعیتی است که مقام معظم رهبری با استناد به نگاه دقیق بر دقایق، لحظات و ثانیه‌های چهل سال گذشته بیان می‌کنند. لذا همه باید به اوج و امتداد انقلاب و عزت روزافزون نظام و خود بیشتر امیدوار باشید و بدانید که اقتدار و عزت شما در این نظام روزافزون است.

وی با بیان این که امروز دشمن بعد از تمام تجربیاتی که در دشمنی و عداوت با ما به دست آورده به تهاجم اقتصادی و فرهنگی رسیده است، تصریح کرد: اقتدار ما دشمن را از توسل به هر قدرت نظامی ناامید کرده و فقط حساب کرده است که در اقتصاد به ما ضربه بزند و ما را مستأصل کند و در فرهنگ سفره دین را از زیر پای مردم بکشد.

علم‌الهدی ادامه داد: حل این مشکلات آسان است و فقط نیازمند کارگزارانی دارد که با اعتقاد به رهنمودهای حکیمانه مقام ولایت به وسط میدان بیایند.

وی با اشاره به تهاجم دشمن در حوزه فرهنگی، گفت: دشمن فکر کرده که با تهاجم فرهنگی سفره دین را از زیر پای مردم ما بکشند. مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به هیأت دولت گفتند که ما معتقد به بستن فضای فرهنگی نیستیم، اما با ولنگاری فرهنگی مخالفیم. همچنین ایشان گفتند که ابراز نگرانی نسبت به مسئله حجاب خیلی به‌جا و صحیح است. حجاب واجب شرعی است و این ابراز نگرانی ما نسبت به مسئله حجاب و  این ناراختی ما از این اندام‌های ناهنجار بی‌حجاب و این نگرانی و اضطرابی که داریم که ارزش مقدس عفت با بعضی ضعف‌های حجاب از بین برود، نگرانی در راستای لاابالی‌گری و ولنگاری فرهنگی است که مقام معظم رهبری  می‌گویند با آن مخالفند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: در این راستا مسئولان فرهنگی ما وظیفه دارند که به دنبال برنامه‌ برای پدافند ولنگاری فرهنگی بروند و با پدافند ولنگاری فرهنگی را از بین ببرند. دستگاه‌های فرهنگی و مسئولان و متولیان فرهنگی و همه مردم باید به دنبال این باشند که پدافند فرهنگی در برابر ولنگاری فرهنگی ایجاد کنند. همچنین باید با برنامه‌ریزی‌های جدی فعالیت‌های مثبت فرهنگی را در فضای فرهنگی به وجود آورند و هنر که یک نعمت خدایی را در جهت فعالیت فرهنگی و توسعه فرهنگ دینی جامعه استخدام کنند.

وی اضافه کرد: مشکل ما در فعالیت‌های فرهنگی نیست، در ولنگاری فرهنگی است.

امام جمعه زاهدان: رفع مشکل اقتصاد و معیشت مردم، محور حرکت و فعالیت مسئولان قرار گیرد

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه زاهدان در مصلای قدس زاهدان، اظهار کرد: با تلاش دولت برای مساعد کردن وضع زندگی مردم ، ملت ایران  قدردان این خدمات خواهند بود.

خطیب نماز جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه دولت مردان مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کنند، گفت: دشمنان ما بیدار هستند و با کوچکترین کوتاهی از طرف مسؤولان به مردم ما ضربه می‌زنند.

محامی مبارزه با مفاسداقتصادی ونظارت دقیق را ازجمله مطالبات مهم مردم ازمسئولان عنوان کرد.

وی ادامه داد: این هفته به دلیل شهادت رئیس جمهور وقت شهید رجایی به دست منافقین کور دل هفته دولت نامگذاری شده است، امیدواریم دولت مردان ما راه و تقواو سادگی این شهید بزرگوار را سر لوحه کار خود قرار بدهند.

امام جمعه زاهدان افزود: دولت مردان ما وظیفه دارند تا با کار مضاعف و تلاش زیاد مشکلات اقتصادی کشور و مردم را برطرف کنند.

وی ادامه داد: در این چهل سال گذشته رئیس جمهورهای متعددی بر راس هیأت دولت کار کردند و تلاش های بسیاری هم شده اما در هر دولتی مشکلاتی هم وجود داشته است در این دولت هم مسئولانی هستند که با توجه به اینکه تلاش های فراوانی شده تا از تحریم های دشمن عبور کنیم اما در بهبود وضعیت اقتصادی مردم و قیمت اجناس مختلف کم‌کاری شده و مردم در معیشت خود به دچار مشکلاتی شدند.

محامی بیان کرد: امیدواریم این دولت مردان و این مسؤولان بتوانند با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هر چه زود تر این مشکلات را رفع کنند.ت و مردم و این وحدت بین شیعه و سنی میتواند تمام نقشه های دشمن را خنثی کند.

امام جمعه یاسوج: مبارزه با مفاسد و اصلاحات دستگاه قضایی امید را در دل مردم زنده کرد

به گزارش ایسنا، سید علی‌اصغر حسینی امام جمعه یاسوج یکم شهریور ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج با اشاره به موضوع مباهله اظهار کرد: این روز موجب تداوم و حفظ اسلام شد و در تاریخ اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به سالروز شهادت سید علی اندرزگو از شهدای فدائیان اسلام، تصریح کرد: این شهید والامقام یک مبارز انقلابی و یک انسان مجاهد بود که به دلیل اعدام انقلابی حسن‌علی منصور نخست‌وزیر وقت توسط رژیم پهلوی به شهادت رسید.

امام جمعه شهر یاسوج ضمن قدردانی از اقدامات آیت‌الله رئیسی در این مدت کوتاه از عمر مدیریت وی بر دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در راه مبارزه با مفاسد به خصوص مفاسد اقتصادی آغاز شده است.

حسینی تصریح کرد: اصلاحات خوبی در این دستگاه شروع شده و امید را در دل مردم زنده کرده است و هدف اصلی هم برقراری عدالت اسلامی در جامعه است.

وی با بیان اینکه از ایجاد آثار این اصلاحات قضایی در کشور خوش بینم، ادامه داد: برخوردهای خوبی با قانون شکنان و قانون گریزان صورت گرفته و این قوه در حال عمل به وعده‌های خود است.

امام جمعه یاسوج با اشاره به دلگرمی مردم به اقدامات کنونی دستگاه قضایی عنوان کرد: مردم تشنه اجرای عدالت و عملی شدن احکام اسلامی در جامعه هستند و باید قوه قضاییه را در این راه کمک کنیم.

حسینی با اشاره به اهمیت انفاق و کمک به نیازمندان بیان کرد: انفاق و صدقه آثار، برکات و فواید زیادی دارد و مورد تأکید دین اسلام و آیات و روایات است، بنابراین انتظار داریم که مردم استان به‌ویژه افراد متمکن از این موضوع مهم غفلت نکنند.

امام جمعه موقت شهرکرد: پاسداشت فرهنگ اسلامی، شرط ورود به عرصه سیاست باشد

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد، امروز اول شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، اظهار کرد: غلط کاری‌ها و روابط نادرست دختران و پسران که در جامعه مشهود است به علت این است که حیا و عفت در خانواده‌ها از بین رفته بنابراین باید در تربیت و پوشش فرزندان از کودکی دقت کنیم چرا که اگر حیا از بین برود اعتقادات نیز از بین می‌رود، حیا از ایمان و ایمان از بهشت است

امام جمعه موقت شهرکرد به هفته دولت و شهادت دو دولتمرد نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: در اسفند ماه انتخابات مجلس را پیش رو داریم، از میان انبیاء الهی نیز پادشاهانی داشتیم از جمله حضرت داود و سلیمان نبی همچنین حضرت علی (ع) که تمام جامعه اسلامی را فرمانروایی می‌کردنند اما فرمانروایی این انبیاء با دیگر پادشاهان متفاوت بود و رضای خداوند مد نظرشان بود

وی ادامه داد: خدمت کردن در مقام رهبر، رئیس جمهور، وزیر و رئیس اداره در نظام جمهوری اسلامی باید برای رضایت خداوند باشد مانند شهید رجایی، شهید مطهری و ...که کار و کمک به مردم را تکلیف خود می‌دانستند

مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: چنین پادشاه و مسئولی که نگاه خدمت و کمک رسانی دارد هیچ گاه دروغ نمی‌گوید و خیانت نمی‌کند. بنابراین هر فردی که می‌خواهد بزرگ و وارد عرصه سیاست شود باید فرهنگ اسلامی را بزرگ و پاس ‌بدارد و توجه داشته باشد از این فرهنگ جدا نشود.

وی افزود: لذا مردم باید در انتخابات آگاه و دانا باشند تا این میراث گران‌بها که به عنوان نظام جمهوری اسلامی به دست ما رسیده در دستمان باقی بماند و بتوانیم از آن محافظت کنیم

فاطمی در پایان گفت: مسئولان نیز باید در برنامه‌هایشان دقت کنند تا اهداف و برنامه‌هایی مناسب با جامعه اسلامی و نه غربی بچینند.

دری نجف آبادی: برآیند حج امسال، توفیق، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی بود

به گزارش ایسنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی خطیب جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به تغییر رفتار سعودی ها با حجاج ایرانی در ایام حج امسال اظهار کرد: در حج امسال از آن برخوردهای خشن و عبوس که قبلا با حجاج ایرانی صورت می گرفت خبری نبود. این مهم نشان می دهد که ایران جایگاه خود را در بین کشورهای اسلامی باز کرده و این حاصل اقتدار ایران اسلامی است و شاید موشک های یمنی، سقوط پهباد آمریکایی، توقیف نفتکش انگلیسی، حضور مردم و امثال آنها نیز در این تغییر رویکرد و تغییر رفتار بی تاثیر نبوده است.

وی با بیان اینکه ملت ایران روزبروز مقاوم تر شده و از آرمان های امام راحل، رهبری و شهدا دفاع خواهند کرد گفت: این مردم هیچگاه تن به ذلت نخواهند داد و در برابر آمریکا خاضع نخواهند شد.

دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و با اشاره به دیدار دولتمردان با مقام معظم رهبری افزود: ایشان تذکرات مهمی را در خصوص مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مطرح کردند و امید است دولتمردان توجه و همت بیشتری در این حوزه ها اعمال کرده و در توسعه اقتصادی، اشتغال، بهبود بازار مسکن، کنترل و مدیریت بازار ارز اقدامات اثرگذاری انجام دهند.

وی با اشاره به بازداشت رییس سازمان خصوصی سازی و دستگیری برخی مسئولان در پرونده خودروسازی گفت: بارها تذکراتی را در این حوزه متذکر شده بودیم. باید مدیریت لازم اعمال می شد تا کار به اینجا نکشد.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه امور باید به دست افراد کاردان، لایق، مدیر، مدبر و شایسته واگذار شود، اظهار کرد: افراد امین، عادل و خدمتگزار باید به کار گرفته شوند تا آنچه امروز در سازمان خصوصی سازی و خودروسازی شاهدیم تکرار نشود. نظام ولایی بر شاخص های شایسته سالاری، تقوامداری و امانتداری و عدالتخواهی استوار است و در این مسیر چپ و راست مطرح نیست.

امام‌جمعه موقت قزوین: تولیدکنندگان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌ علی قابل امام‌جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در آیات قرآن کریم همواره تأکید بر این دارد که از ظن و گمان شخصی نسبت به دیگر برادران مؤمن خود بپرهیزید و از آن دوری کنید.

وی افزود: البته همه گمان‌ها گناه نیست، زمانی که کسی در رفتار خود و رفت‌وآمدهایش با کسانی در ارتباط است که فسق و مفسده آن‌ها مشخص است در این صورت گمان‌های اجتماعی را به اهل آن باید اطلاع داد تا مورد بررسی قرار دهند.

امام‌جمعه موقت قزوین با اشاره به آغاز هفته دولت گفت: در این هفته باید از خدمات دولتمردان تقدیر کرد هرچند کم مهری‌ها و سختی‌هایی را مردم از سوی برخی از تصمیمات و عملکردهای اشتباه دولت متحمل شدند.

وی با اشاره به اینکه نقدهایی به عملکرد دولت وارد است، عنوان کرد: دست آورد برجام تقریباً صفر بود و امروز باید این موضوع توسط کسانی که زمانی از آن دفاع می‌کردند اعلام شود.

قابل خاطرنشان کرد: امروز همه بر غیرقابل‌اعتماد بودن مذاکره با آمریکا اذعان دارند حتی رئیس‌جمهور کشورمان هم اعلام کرد «مگر کسی دیوانه باشد با آمریکا مذاکره کند»؛ بنابراین باید ازاین‌گونه موضع‌گیری‌ها و خدمات ارائه شده دولتمردان تقدیر کرد.

این مسئول با اشاره به اشغال کشور ایران در سال 1320 توسط آمریکا و انگلیس تصریح کرد: امروز شاهد قدرت بالای ایران اسلامی هستیم که نشان دهنده تحقق وعده الهی مبنی بر تکیه‌بر قدرت داخلی و پشتیبانی الهی دارد.

وی اضافه کرد: باید از همه کسانی که در راستای دور شدن سلطه بیگانگان از ما تلاش وهمت کردند تشکر کرده و بگوییم به وجود شما افتخار می‌کنیم و در مقابل شما سر کرنش فرود می‌آوریم.

 

ادامه دارد...


10216389
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است