سیاسی 22:06 - 30 مرداد 1393
اختصاصی/
اهواز- ایرنا- نماینده مردم اهواز ، کارون ، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اتصال راه آهن خوزستان به مناطق مرکزی ایران سرمنشا تحول زیربنایی و پیشرفت استان خواهد بود.

ˈسیدشکرخدا موسویˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این طرح عظیم ضمن اینکه زمینه مناسب برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در خوزستان را فراهم می کند ، می تواند عقب ماندگی های گذشته ناشی از جنگ تحمیلی را تا حدود زیادی جبران کند.



وی با اینکه حمل و نقل ریلی در مقایسه با سایر بخش ها بسیار ارزان و پرجاذبه است افزود: اتصال راه آهن خوزستان از مسیر اهواز - ایذه ، شهرکرد -اصفهان می تواند استان خوزستان را به کوتاه ترین مسیر برای دسترسی به آبهای بین المللی تبدیل کرده و بسیاری از هزینه های تولید در استان به ویژه فولاد را کاهش دهد.



نماینده مردم اهواز ، کارون حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این طرح در سفراخیر رییس جمهوری به استات چهارمحال و بختیاری به تصویب رسیده است گفت: کار مطالعات کارشناسی این طرح به تازگی شروع شده و امیدواریم به زودی شاهد شروع اجرای این طرح ملی باشیم.



موسوی گفت: منابع اعتباری مورد نیاز طرح اتصال ریلی خوزستان به مناطق مرکزی ایران از منابع صندوق توسعه ملی ، فاینانس و داخلی تامین خواهد شد.



وی گفت: با شروع عملیات اجرایی این طرح یکی از آرزوهای دیرینه مردم خوزستان در دولت یازدهم محقق خواهد شد.



این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به اینکه استان خوزستان در بخش های مختلف به ویژه راه در مقایسه با استان های دیگر دچار عقب ماندگی های زیادی است خاطرنشان کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس که تاسیسات زیربنایی استان بشدت آسیب دید دیگر استان های دیگر این فرصت را داشتند که در بخش های مختلف سرمایه گذاری کنند در حالی که در زمان جنگ هشت ساله روند توسعه استان خوزستان نه تنها متوقف شد بلکه تاسیسات موجود آن نیز متحمل آسیب های جدی شد و همچنان در بخش های مختلف دچار عقب ماندگی هستیم.



وی نگاه دولت یازدهم برای توسعه خوزستان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: یکی از طرح های مهمی که در استان مصوب شده اجرای طرح احیا و نوسازی 550هزار هکتاری استان معروف به سفرمقام معظم رهبری است که برای اجرای آن یک میلیارد و 500میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.



موسوی ابراز امیدواری کرد در سه سال آینده بخش مهمی از طرح 550هزار هکتاری کشاورزی استان خوزستان به ثمر برسد که از ناحیه آن بتوان اشتغال پایداری در استان ایجاد کرد.646/648

انتهای پیام /*


4531332
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه توضیحاتی را درباره حادثه امنیتی امروز در محل کنسولگری کشورمان در پاریس ارائه داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بروجردی گفت: ‌نکته مهم این است که الگو انتخاب شده در عملیات وعده صادق الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم و همین کار را هم کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است