گوناگون 12:00 - 07 خرداد 1394
تهیه سیسمونی برای نوزاد از مهمترین و لذت بخش ترین بخش بارداری است که در این مطلب راهنمایی هایی در این زمینه برای مادران آورده ایم.

لذت بخش ترین لحظه دوران بارداری
امام علی علیه السلام : خوش اخلاقی  روزی  ها را زیاد می کند و میان  دوستان  انس  و الفت  پدید می آورد.

 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، در سال نخست، نوزادان چه وسایلی نیاز دارند؟ در این مطلب، فهرستی از وسایلی را نام برده ایم که کودکان برای پوشاک، رشد، تغذیه و داشتن محیط امن و آرام برای خواب خود در یک سال نخست نیاز دارند.

 

پوشاک

لباس نوزادان اصولا در اندازه های تازه متولد شده، سه ماهه، ۶ ماهه، ۹ ماهه و ۱۲ ماهه عرضه می شوند. برخی از کودکان به اندازه تازه متولد شده نیاز ندارند زیرا جثه آنها بزرگ است و از همان ابتدا باید لباس سه ماهگی تن آنها کرد. اما از آنجا که حدس زدن این مساله پیش از تولد آسان نیست، بهتر است از همه اندازه ها چند دست داشته باشید. نوزادان بسیار سریع رشد می کنند، بنابراین سعی کنید اندازه های بزرگ تر را نیز خریداری کنید و داشته باشید.

 

برای پوشش روزانه آنها باید لباس های راحت و آزاد بخرید. به دنبال لباس های نرم، گشاد و مقاوم باشید تا فرزند شما در آن احساس راحتی داشته باشد و بتواند آزادانه حرکت کند و در شست و شوهای مداوم سریع از بین نرود.

 

آیا لازم است لباس ارگانیک تهیه کنید؟ این لباس ها اصولا عاری از هر گونه مواد شیمیای یا رنگ های مضر هستند  و قیمت های مناسبی نیز دارند. اما هر نوع لباسی که انتخاب می کنید، سعی کنید آن را با مواد شوینده و  نرم کننده هایی که مناسب لباس کودک هستند شست و شو دهید تا موجب خارش و ناراحتی های پوستی کودک نشود.

 

در اینجا وسایل ضروری که نیاز دارید را نام برده ایم. تعداد آنها برای یک دوره سه ماهه است و پس از آن دوباره باید به مقدار موارد ذکر شده اضافه کنید.

 

لباس یکسره (۵ تا ۷ عدد): برخی از این لباس ها، پیژامه های راحتی برای خواب و بازی کودکان است و از آنجا که کودکان در هفته ها و ماه های اول تولد زیاد  می خوابند، این نوع لباس ها بسیار راحت و مناسب هستند. به دنبال لباس های یکسره ای باشید که در جلو دکمه یا زیپ دارند. این مساله کمک می کند تا هنگام تعویض لباس کودک، آن را از سر او بیرون نیاورید. در ضمن، هنگام خرید به این نکته که لباس از پایین نیز به راحتی باز شود – برای تعویض پوشک -، توجه کنید.

 

تی شرت (۵ تا ۷ عدد): به دنبال تی شرت یا بلوزهایی باشید که یقه باز یا دکمه دار دارند تا بتوانید به راحتی آنها را از سر کودک، تن او کنید. بیشتر والدین به خرید لباس هایی که بلند هستند و روی شکم و پوشک کودک را به خوبی می پوشاند و در زیر پای آن دکمه دارد، بیشتر تمایل دارند.

 

ساق پا یا شلوارک های راحتی (۵ تا ۷ عدد): لباس هایی که از هم جدا هستند این مزیت را دارند تا هنگام کثیف شدن هر کدام، فقط همان تکه را عوض کنید و به تعویض کل لباس های کودک مجبور نباشید. به دنبال زیرشلواری های استرچ باشید تا به خوبی شکم و پوشک کودک را پوشش دهد و با اضافه شدن وزن او نیز همچنان اندازه اش باشد.

 

لباس های رویی (۵ عدد): پلیورر، ژاکت پشمی و سوئیشرت هایی که زیپ دارند را راحت تر می توان تن کودک پوشاند و از تن او در آورد. بسیاری از کودکان دوست ندارند لباس هایی با یقه های تنگ را از سر آنها تنشان کنید.

 

لباسهایی با اندازه بزرگ تر و سرآستین های بزرگ بخرید تا مجبور به کشمکش و تقلا برای پوشاندن آنها نباشید. لباس های کلاه دارد و کلاه نیز برای کودکان در این سن بسیار لازم است. هنگامی که هوا سرد بود می توانید به راحتی از این کلاه برای پوشاندن سر فرزند خود استفاده کنید.

 

ایسنا/ 2014


6459848
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است