سیاسی 15:09 - 30 فروردین 1394
معاون کل نهاد ریاست جمهوری :
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: اصلاح اقتصادی که 8 سال ویران شده نیازمند زمان و کار مضاعف است.

اصلاح اقتصادی که 8 سال ویران شده نیازمند زمان است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، مرتضی بانک در جلسه شورای اداری استان قزوین که با حضور مدیران استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی، فرهنگی و فعالیت اجتماعی در یک وضعیت بحرانی هیچ‌گاه ممکن نخواهد بود.

وی با بیان اینکه باید در فضای کشور شاهد یک جنبش باشیم، ادامه داد: باید در جامعه نوعی آرامش به دور از تنبلی و نشاط و شور وجود داشته باشد تا بتوان شاهد حرکت فزاینده بود.

بانک با اشاره به اینکه همواره تقارن، دوگانگی و کشمکش خوب نیست افزود: اقداماتی همچون تحویل دیرهنگام بودجه به مجلس و یا ایجاد تنش و درگیری بین دولت و مجلس با نمایش فیلم و برخی اقدامات مشابه در دولت‌های قبل روند خدمات رسانی در کشور را مختل کرده بود.

وی با بیان اینکه در سال 94 شاهد برگزاری انتخابات مجلس خواهیم بود، تأکید کرد: باید با ایجاد یک فضای آرام و منطقی در جامعه، زمینه را برای حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس فراهم کرد.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در سال گذشته دولت 33 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی برای کشور در نظر گرفته بود، تصریح کرد: این در حالی است که با تلاش دولت موفق شدیم بیش از 32 هزار میلیارد تومان از این بودجه را محقق کنیم و این یک اقدام بزرگ به شمار می‌آید.

بانک گفت: دولت با برنامه و با در نظر گرفتن تمام شرایط و تلاش بودجه منطقی را برای کشور تدوین کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات دولت در سال قبل کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی بوده است، گفت: در شرایط این‌چنینی شاهد تحقق بخش عمده‌ای از بودجه کشور هستیم و این یک حرکت بزرگ محسوب می‌شود.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری با انتقاد از حمایت‌های رسانه‌ای از دولت اظهار کرد: در دولت قبل به واسطه کار کوچک و بی دلیلی همچون حضور رئیس جمهور در دانشگاه کلمبیای آمریکا، حمایت‌ها و فضاسازی های زیادی در کشور شد اما امروز وقتی حرکت بزرگی همچون توافق سوئیس امضا می شود شاهد حمایت سرد رسانه‌ها هستیم و این امر پسندیده نیست.

وی اظهار کرد: هر اقدام کوچکی که در دولت قبل انجام می‌شد با همراهی رسانه‌ها همراه بود اما امروز شاهد مظلومیت رسانه‌ای دولت یازدهم هستیم.

بانک با انتقاد از حرکت رسانه ملی در حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای افزود: در شرایطی که هنوز تیم مذاکره کننده هسته‌ای به کشور بازنگشته است صداوسیما با حضور کارشناسان منتقد ، نقد توافق را آغاز کرد این در حالی است که طبیعتاً نقد همیشه از کار سازنده و اثرگذار آسان‌تر است.

وی با بیان اینکه مهار تورم و کاهش آن از 42 درصد به 15 درصد یک اقدام بزرگ است، بیان کرد: مشخص نبود اگر مسیر تورم مانند گذشته طی می‌شد امروز وضعیت کشور چگونه بود و مردم در چه وضعی از زندگی به سر می‌بردند.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری تأکید کرد: مهار تورم با تکیه بر منابع داخلی و توجه به شعار کلیدی اقتصاد مقاومتی که خواسته به حق مقام معظم رهبری است محقق شده است.

وی از رشد بی‌نظیر اقتصادی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: رشد اقتصادی کشور از منفی 6 در ابتدای کار دولت یازدهم به 3 درصد در پایان سال گذشته رسید و این یک افتخار بزرگ برای دولت یازدهم است.

بانکی ادامه داد: تنها در یک حرکت در دولت گذشته بیش از 5 هزار میلیارد تومان از منابع مسستقیم بانکی به صورت اوراق مشارکت برای میدان گازی پارس جنوبی هزینه شده است و ابتدای خرداد موعد سررسید این اوراق فرا می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات با دولت همراه نیست، گفت: باید حرکت‌های بزرگ دولت یازدهم در تاریخ ثبت و ماندگار شود.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری از مهار تورم، رشد و رونق به عنوان سه حرکت کلیدی دولت یازدهم نام برد و اظهار کرد: پس از مهار تورم و ایجاد رشد اقتصادی، دولت در سال 94 به دنبال ایجاد رونق در تولید و در اقتصاد است.

وی افزود: در حوزه بهداشت و با مشکلات اقتصدای سال گذشته، توانستیم با تزریق 10هزار میلیارد تومان در سال گذشته به وزارت بهداشت، شاهد ارتقاء سطح خدمات رسانی در این حوزه باشیم.

بانک ادامه داد: پرداخت این چنینی پول یارانه به صورت نقدی که خود تزریق پول به شکل مستقیم به جامعه و تورم زا بود باعث شد تا دولت هزینه بیشتری را صرف پرداخت یارانه بکند ، این در حالی است که هدف اصلی از اجرای این طرح حذف یارانه بود.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح چیزی حدود 23 هزار میلیارد تومان از محل یارانه‌ها نصیب دولت می‌شد، اما امروز دولت بالغ بر 44 هزار میلیارد تومان در سال یارانه پرداخت می‌کند و این یعنی دو برابر آنچه به دست آورده‌ایم به عنوان یارانه پرداخت می‌کنیم.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری تأکید کرد: در زمانی که این طرح در دولت قبل آغاز شد همه کارشناسان و رسانه‌ها به تشویق دولت پرداختند و هیچ شخصی نگفت که چرا به پردرآمدها هم یارانه پرداخت می شود .

وی عنوان کرد: امروز همان کسانی که اجرای این طرح را تصویب کردند به دولت فشار می‌آورند که یارانه پردرآمدها حذف شود.

بانک ادامه داد: یکی از کسانی که طی انقلاب از نزدیک‌ترین افراد به مقام معظم رهبری هستند شخص رئیس جمهور است و ایشان به بهترین شکل می‌داند رهبری چه راهبردهایی را در مسائل کشور، سیاست خارجی و هسته ای دارند و خود را نیز ملزم به اجرای این راهبردها می‌داند.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: شناخت رئیس جمهور از مقام معظم رهبری باعث ایحاد یک اعتماد متقابل بین ایشان و مقام معظم رهبری شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعتماد متقابل مردم به رئیس جمهور، اعتماد متقابل رهبری به ایشان و در نهایت آشنایی کامل رئیس جمهور با مسائل هسته‌ای که نتیجه سال‌ها تلاش و مطالعه در این زمینه است می‌تواند راهگشای مسائل هسته‌ای کشور باشد.

بانک گفت: رئیس جمهور بیش از 16 سال در شورای امنیت ملی حضور داشته و به هیچ عنوان اجازه نخواهد داد زره‌ای منافع ملی کشور در مذاکرات در نظر گرفته نشود.

این مسئول با بیان اینکه قدرت ملی یک کشور تنها به لوله تفنگ نیست، اظهار کرد: رهبری، اتحاد و وحدت کشور، موقعیت ژئوپلتیک کشور ، اسلام، خون شهدا و ایثارگران و امکانات کشور قدرت اصلی این کشور است و تیم مذاکره کننده کشور با پشتوانه این قدرت در مذاکرات موفق خواهد بود.

وی افزود: تکیه بر اقتصاد مقاومتی به معنای تکیه بر این قدرتهاست و باید در عرصه سیاسی نیز مانند عرصه نظامی و دیگر عرصه‌های کشور بر این قدرت اتکا کرد .

بانک عنوان کرد: دولت بدون عجله و شتاب، با در نظر گرفتن برنامه از برنامه عقب نشینی نخواهد کرد و به دنبال اجرای برنامه‌های خود است.

وی بیان کرد: این دولت بعد از سه ماه سیاستهای 4 ساله خود را تدوین و ابلاغ کرد و گام به گام پیش می رود این در حالی است که دولت‌های گذشته در 4 سال نخست نمی دانستند چه باید بکنند و حتی طرح تحول اقتصادی بعد از 4 سال و نیم آماده اجرا شد.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: اصلاح اقتصادی که 8 سال ویران شده نیازمند زمان است و باید برای ترمیم آن کار مضاعفی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: مدیران استان باید هعمفکر و همدل باشند و همه باید از هم پشتیبانی کنند اما متأسفانه این حمایت از دولت را نمی بینیم.

بانک ادامه داد: این چه سکوتی است که مدیران ما در خیلی از حوزه ها اتخاذ کرده اند و در برابر انتقادهای هر کسی در هر جا نظاره‌گر هستند.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: مدیران تحرک داشته باشند و با همپوشانی اجازه ندهند هرکسی هر بحثی را به هر شکلی که می خواهد بر علیه دولت بیان کند.

وی گفت: باید بدانید کسانی که نمی خواهند دولت کار کند و موفق شود ساکت نخواهند بود و این وظیفه ما است از عملکرد دولت حمایت کنیم.

بانک اظهار کرد: وحدت و همدلی مسئولین باید به عملیات اجرایی تبدیل شود و همه مدیران باید اینقدر قدرت داشته باشند که در کوچکترین حوزه خود بتوانند گزارش گرفته و گزارش بدهند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های دولت برای شفاف سازی گزارش‌ها دولت الکترونیک است و کسانی که عملکرد خوبی ندارند مخالف دولت الکترونیک هستند.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه برای توسعه استان همه گروه های سیاسی و فعالان استان باید مشارکت داشته باشند، عنوان کرد: گروه های سیاسی باید به دور از جدل های سیاسی در کنار هم باشند تا شاهد پیشرفت استان باشیم.

وی در پایان یادآور شد: همه مدیران برای ما قابل احترام هستند، اما مدیری که در دوتپلت یازدهم قرار دارد باید به برنامه‌های دولت اعتماد و اعتقاد داشته و آن را قبول داشته باشد.

انتهای پیام


6224655
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی گفت: ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است