استانی 17:12 - 21 آذر 1398
ایسنا/اصفهان عضو شورای شهر اصفهان گفت: ایجاد محیط مناسب و پرنشاط برای زندگی مردم و ورود آنها به خدمات فرهنگی و اجتماعی، امروزه از وظایف و ماموریت‌های شهرداری‌هاست اما با قاطعیت اعلام می‌کنم که پیش از شهردار شدن محمدحسن ملک مدنی در اصفهان، در هیچ یک از شهرداری ها این اقدامات وجود نداشت.

در ستایش شهردار اسبق اصفهان

فتح‌الله معین، در نخستین نشست از سلسله نشست‌های «تجربه شهر» که صبح ۲۱ آذرماه در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد اظهار کرد: زمان پیروزی انقلاب اسلامی، ۶۰ درصد از جمعیت ایران در شهرها حضور داشتند و انقلاب اسلامی ایران بیشتر چهره یک انقلاب شهری را داشت.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم منتظر تغییر و تحول در زندگی‌شان بودند و به مانند همه تحولاتی که در دنیا اتفاق می‌افتد، ما نیز شاهد تغییرات سریعی بودیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: در استان اصفهان، از زمان پیروزی انقلاب تا زمان استانداری غلامحسین کرباسچی و شهرداری محمدحسن ملک‌مدنی، تغییر و تحولات زیادی در شهر رخ داد که جا دارد از همه شهرداران دوران ثبات مدیریتی دهه ۶۰، صمیمانه تقدیر کنیم.

معین، ملک مدنی  را مبتکر تغییرات اساسی در نوع خدمت رسانی شهرداری‌ها معرفی کرد و گفت: آثار تغییر و تحولات صورت گرفته در دهه شصت شهر اصفهان را که حاصل اقدامات جدید این شهردار بود، امروز به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ایجاد محیط مناسب و پرنشاط برای زندگی مردم و ورود آنها به خدمات فرهنگی و اجتماعی، شیوه نگرش به وظایف و ماموریت‌های شهرداری‌ها است و با قاطعیت اعلام می‌کنم که پیش از شهردار شدن آقای ملک مدنی در هیچ شهرداری این اقدامات وجود نداشت.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: زمانی که به همراه شهردار فعلی اصفهان خدمت آقای ملک مدنی رفتیم، او ایجاد محیطی مناسب برای زندگی مردم، ایجاد نشاط و سرزندگی و احساس آن از سوی مردم را به ما توصیه کرد و باید گفت بخشی از تغییراتی که مردم پس از انقلاب انتظار آن را داشتند، در اصفهان شروع و پایه گذاری شد.

معین، با اشاره به اقدامات این شهردار اسبق اصفهان، عنوان کرد: نخستین کتابخانه بزرگ اصفهان با نام «ابن مسکویه» و همچنین کتابخانه «راغب اصفهانی» در دوره شهرداری محمد حسن ملک مدنی ساخته شد. او در بخش کودک و نوجوان نیز دو مجوعه شهر اسباب بازی آبشار و شهر شادی را در میدان لاله ایجاد کرد که کار جدیدی در این زمینه بود.

وی افزود: شروع بازسازی پارک شهید رجایی در زمان مدیریت این شهردار کلید خورد. او کلیه نیزارهای متعفن حاشیه رودخانه را از بین برد و به خاطر آزادسازی ساحل رودخانه بارها به دادگاه رفت. مجموعه پارک کوهستانی صفه را نیز با زحمت فراوان راه اندازی کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: راه‌اندازی میدان میوه‌ و تره بار در زمان شهرداری او بخش غربی اصفهان را از ترافیک نجات داد و در آن جا تحول ایجاد کرد.

معین با تاکید بر اینکه ما همچنان پس از گذشت سال‌ها از میراث محمدحسن ملک مدنی استفاده می‌کنیم گفت: با احداث آرامستان باغ رضوان، همه نگران از بین رفتن مجموعه تخت‌فولاد بودند اما این شهردار در عین این جابجایی، مجموعه تخت فولاد را نیز  احیا و سازماندهی کرد. آزادسازی محوطه روبروی مجموعه تاریخی هشت‌بهشت در پارک شهید رجائی، حذف نرده‌های فلزی چهل ستون و جایگزین شدن نرده‌های چوبی، همچنین بازپس گیری تالار تیموری از دیگر خدمات ملک مدنی به شهر اصفهان بوده است.

وی یادآور شد: بحث ساماندهی مادی‌ها و چشمه‌ها و همچنین ساخت چهار ترمینال بزرگ شهر در زمان شهرداری آقای ملک مدنی انجام شد و امروز ما همچنان همین چهار ترمینال را داریم.

انتهای پیام


10317570
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است