اجتماعی 19:00 - 25 مهر 1396
از راه‌اندازی سامانه آموزشی ویژه اولیاء تا لزوم حاکمیت قانون و اخلاق بر خشونت‌های خانگی
"تمهیدات و هشدارهای اورژانس کشور در پی احتمال وزش بادهای شدید و طوفان، بدهی چند ده میلیاردی آموزش‌وپرورش تهران به وزارت نیرو، لزوم حاکمیت قانون و اخلاق بر خشونتهای خانگی، راه‌اندازی سامانه آموزشی ویژه اولیاء ظرف ۲ماه آینده، آمار ۲۳ درصدی اختلالات روان در ایران، افتتاح نخستین مرکز بازتوانی مادر و کودکان و پیشنهاد میرلوحی برای دعوت از رئیس سازمان صدا و سیما جهت حضور در شورای شهر" از مهمترین عناوین خبرهای اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا امروز بیش از ۷۵ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:

تمهیدات و هشدارهای اورژانس کشور در پی احتمال وزش بادهای شدید و طوفان

سخنگوی سازمان اورژانس کشور به تشریح تمهیدات این سازمان در پی احتمال وزش بادهای شدید و طوفان در نقاط مختلف کشور پرداخت و همچنین توصیه‌هایی را برای کاهش خطرات ناشی از این حادثه ارائه کرد.

مجتبی خالدی در مورد تمهیدات سازمان اورژانس کشور در پس هشدار سازمان هواشناسی در مورد احتمال وزش باد شدید و طوفان اظهار کرد: در راستای این مسئله ارتباطی میان مرکز هدایت عملیات بحران وزارت بهداشت و سازمان هواشناسی وجود دارد و از ۷۲ ساعت گذشته که خبر احتمال بروز وزش باد شدید و طوفان به وزارت بهداشت رسید اطلاع رسانی لازم به مسئولان انجام شده و چگونگی حضور مدیران ارشد دانشگاه‌های علوم پزشکی در EOC دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد

بدهی چند ده میلیاردی آموزش‌وپرورش تهران به وزارت نیرو/ممنوعیت دریافت وجه مخصوص زمان ثبت‌نام است

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از بدهی چند ده میلیاردی آموزش و پرورش تهران به وزارت نیرو خبر داد و گفت: عمده این بدهی‌ها بابت فاضلاب تهران و حق انشعاب مدارس است که تامین بودجه آن نیازمند رایزنی و تصمیم ملی است.

عباسعلی باقری همچنین اظهار کرد: ممنوعیت دریافت وجه مخصوص زمان ثبت نام است، ولی در طول سال تحصیلی درخواست و میزان کمک در شورای مدرسه که متشکل از مدیر، نماینده معلمان و نماینده انجمن اولیاست تعیین و سپس به اطلاع اولیاء می‌رسد. مجددا تاکید می‌کنم دریافت وجه اجباری نباشد ولی از اولیاء خواهش می‌کنیم به مدرسه کمک کنند.

پارکبان‌ها پلیس هستند؟

رییس پلیس پیشگیری ناجا اعلام کرد که پارکبان ها نیروی پلیس یا نیروی وابسته به یگان های حفاظت پلیس نیستند.

سردار محمد شرفی درباره اینکه آیا پارکبان‌ها نیروی پلیس یا تحت نظر پلیس محسوب می‌شوند یا خیر؟ گفت: پارکبان‌ها نیروی پلیس محسوب نمی شوند و هیچ وابستگی مستقیم یا غیرمسقیم به نیروی انتظامی ندارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران:

مشکل کارگران پارک پردیسان حل می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه کارگران این پارک که با واگذاری آن به شهرداری مشکلاتی برایشان پیش آمده بود حل خواهد شد، اظهار کرد: شهرداری تهران تنها موظف شده است که برنامه مدیریتی پارک پردیسان را اجرا کند.

کیومرث کلانتری با بیان اینکه نظارت بر پارک پردیسان همچنان بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است تصریح کرد: هدف از واگذاری این پارک ارتقای مشارکت‌های مردمی در حفظ محیط زیست و آموزش‌های زیست محیطی است چنانچه اقدامی فیزیکی از طرف شهرداری در پارک اتفاق انجام شود، سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند ورود کند و جلوی این کار را بگیرد.

ابتکار تاکید کرد

لزوم حاکمیت قانون و اخلاق بر خشونتهای خانگی/ لایحه امنیت اجتماعی زنان همچنان در حال بررسی است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه انجمن اولیاء و مربیان باید از جایگاهی برخوردار باشد که بتواند اولیاء را پای کار بیاورد گفت: باید اولیاء در تحقق اهداف مدرسه، اعتلای وضعیت پرورشی، ایجاد یک فضای سالم برای گفت وگو و طرح مشکلات کمک کنند.

معصومه ابتکار با اشاره به خشونت داخل خانواده‌ها و علیه زنان و کودکان گفت: باید قانونمندی و اخلاق مداری بر این امر حاکم شود. لایحه امنیت اجتماعی زنان را ارائه کردیم که در کمیسیون ها در حال بررسی است. آمادگی عقد تفاهم نامه با انجمن اولیاء و مربیان داریم و انتظار می‌رود انجمن جدی‌تر پای کار بیاید و تمام ظرفیت و سرمایه انسانی‌اش را مورد استفاده قرار دهد.

رئیس پلیس پایتخت خبر داد

پاتک پلیس پایتخت به ۱۵۵ مخفیگاه سارقان و مالخران

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۲۲۷ سارق و مالخر در پاتک پلیس به ۱۵۵ مخفیگاه سارقان، مالخران و خرده فروشان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح رعد ۳ که به منظور بیان دستاوردهای پلیس پیشگیری و کلانتری‌های تهران بزرگ در ۲۴ ساعت گذشته اجرا شد، از کشف پنج تن سیم برق مسروقه و همچنین انهدام باند قاچاقچیان عتیقه خبر داد و گفت: از باند عتیقه بیش از ۹۰ قطعه عتیقه با ارزش چند هزار ساله کشف و ضبط شد که کارشناسان میراث فرهنگی در حال بررسی و ارزشگذاری آن هستند.

مدیر ملی ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار خبر داد

اولویت مقابله با گرد و غبار در سه استان بحرانی

مدیر ملی ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار ضمن اشاره به اجرای اقداماتی برای مقابله با گرد و غبار در استان خوزستان، از آغاز تدوین برنامه‌های مقابله‌ای برای استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و ایلام خبر داد.

ضیاءالدین شعاعی با اشاره به اینکه در سیاست‌های ستاد مقابله با گرد و غبار در دولت دوازدهم تغییر فاحشی نسبت به دوره گذشته ایجاد نشده است، اظهار کرد: خوشبختانه به دلیل شرایط ویژه‌ای که در بودجه ستاد ایجاد شد و توجه ویژه‌ای که رئیس جمهور نسبت به اولویت قرار دادن مقابله با گرد و غبار داشت، آماده جذب اعتبارات شدیم و اجرای برنامه‌های مقابله‌ای آغاز شد.

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

راه‌اندازی سامانه آموزشی ویژه اولیاء ظرف ۲ماه آینده/ سنجش شایستگی مدیران

وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی سامانه آموزشی ویژه اولیای دانش‌آموزان تا دوماه آینده خبر داد و گفت: در حوزه سنجش شایستگی مدیران که امسال آغاز خواهد شد یکی از شاخص‌هایی که مرتب اندازه گیری می‌شود، باور به پیوند اولیاء و مربیان برای دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت و اهتمام به تقویت این پیوند است.

سید محمد بطحائی با بیان اینکه در حوزه سنجش شایستگی مدیران که امسال آغاز خواهد شد یکی از شاخص هایی که مرتب اندازه گیری می‌شود باور به پیوند اولیا و مربیان برای دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت و اهتمام به تقویت این پیوند است گفت :در نظام کنترل و تضمین کیفیت نظام آموزشی هم که امیدواریم امسال راه اندازی کنیم نیز برنامه‌های تقویت پیوند اولیاء و مربیان گنجانده می‌شود.

در گفت‌وگو با ایسنا تشریح شد

زلزله‌هایی که بیدارمان نکرد/بیمارستان‌هایی که "بحرانی" نیستند

دکتر علی اردلان مدیر گروه سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم پزشکی تهران و  سرپرست دفتر مدیریت خطر بلایا معاونت بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به موضوع ایمنی بیمارستان‌های کشور در برابر حوادث و بلایای طبیعی، گفت: ایران کشوری حادثه‌خیز بوده و در معرض انواع مخاطرات طبیعی، بویژه زلزله و سیل قرار دارد. در عین حال باید توجه کرد که بیمارستان‌ها همیشه خط مقدم پاسخگویی به حوادث و بلایا هستند و در مواقع بحران، کاربردهای چندگانه دارند.

وی همچنین به برنامه ایجاد بیمارستان‌های اضطراری اشاره و اظهار کرد: در این برنامه قرار بود تخت‌های اضطراری وجود داشته باشند و از فضاهای مجازی برای آنها در مواقع بحران استفاده کنیم. همانطور که از مدارس به عنوان پناهگاه استفاده می‌کنند. بر این اساس قرار بود که از پارکینگ‌ها برای این تخت‌های اضطراری استفاده شود که جزو برنامه‌های وزارت بهداشت است و مدل‌های آن دیده شده، خریدها و پش‌بینی‌های لازم هم برایش انجام شده است و در صورت نیاز فعال می‌شوند.

پیشنهاد میرلوحی برای دعوت از رئیس سازمان صدا و سیما جهت حضور در شورای شهر

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش درخواست کرد تا از ریاست سازمان صدا و سیما دعوت شود در شورا حضور پیدا کند و رویکردهای جدید رسانه ملی را مطرح کند تا اعضای شورا نیز بر اساس این رویکردها اطلاع رسانی بهتری داشته باشند و زمینه‌های انتقال اطلاعات برای جامعه به عنوان یک ضرورت قطعی را به درستی انجام دهند.

میرلوحی افزود: مسائلی که در شورا مطرح می‌شود از مسائل عام و جزء موارد مبتلابه مردم است. بر همین اساس رسانه‌ها وظیفه دارند اطلاع رسانی کنند و گزارشات صحن علنی شورا را مخابره کنند. باید از فعالیت خبرنگاران و رسانه‌ها در انعکاس اخبار شورا قدردانی کنیم. خوشحالیم که سازمان شیشه‌ای که گفته بودیم محقق شده اما چرا رویکرد رسانه ملی متناسب با این فعالیت‌ها و همانند گذشته نیست و به نظر می‌رسد با تغییر شرایط این رویکرد تغییر کرده است.

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد

آمار ۲۳ درصدی اختلالات روان در ایران/افسردگی ۱۲ درصدی شاغلان در محیط‌های کاری

معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: ۱۰ درصد افراد شاغل در محیط کار به دلیل افسردگی، سالانه ۳۶ روز مرخصی استعلاجی می‌گیرند.

دکتر علیرضا رییسی درباره اقدامات وزارت بهداشت برای بهبود سلامت روان در محیط‌های کاری ادامه داد: ما از شروع طرح تحول نظام سلامت با توجه به اهمیت موضوع سلامت روان، بیش از ۱۳۰۰ کارشناس بهداشت روان را به نظام شبکه بهداشتی کشور اضافه کرده‌ایم. این در حالی است که از ابتدای انقلاب تاکنون تنها حدود ۳۰۰ کارشناس در شبکه بهداشت کشور فعالیت می‌کردند. امروز مهم‌ترین استراتژی دنیا در زمینه سلامت روان توانمندسازی است. یعنی افراد در شرایط مختلف می‌توانند کیفیت زندگی خود را  حفظ کنند. یکی از این توانمندی‌ها ایفای نقش متناسب با هر محیطی که در آن حضور داریم، است.

ورود شورا به دیوارکشی اطراف مجلس

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از لزوم ورود شورا و شهرداری به موضوع دیوارکشی و انسداد معابر در اطراف مجلس خبر داد.

محمدجواد حق‌شناس با بیان اینکه لازم است طرح توسعه مجلس به رویت شورای شهر قرار گیرد و با توجه به وسعت اقدامات بهتر است شورای عالی معماری و شهرسازی نسبت به این طرح ورود کند، گفت: احداث دیواره پیرامون مجلس بدون اطلاع مسوولان امر بوده و حتی سازمان میراث نیز اطلاعیه‌ای در این خصوص منتشر کرده است.

افتتاح نخستین مرکز بازتوانی مادر و کودکان

اولین مرکز «درمانی و بازتوانی مادر و کودک» با حضور معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزیرکار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی و با همکاری شهرداری منطقه ۱۵ افتتاح شد.

علی ربیعی وزیرکار و رفاه اجتماعی در این مراسم با اشاره به اینکه ظرفیت نگهداری و اقامت این مرکز ۴۰ مادر و کودک است، گفت: زنان و کودکان مراجعه کننده به این مرکز می‌توانند از یک ماه تا شش ماه از خدمات توانبخشی و ترک اعتیاد استفاده کنند.

وزیر کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جلسه اخیر شورای عالی بیمه در بحث درمان اعتیاد تصریح کرد: بر اساس پروتکلی که به تصویب رسیده است، بودجه‌ای نزدیک به ۷۰ میلیارد به همراه کمک پنج میلیاردی بهزیستی در بحث تامین دارو، درمان و مشاوره اعتیاد پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

پارکبان‌ها پلیس هستند؟

تیراندازی در خیابان جمهوری برای دستگیری سارق زورگیر

اولویت مقابله با گرد و غبار در سه استان بحرانی

مهم‌ترین علایم کم‌خونی

توصیه‌های آتش‌نشانی در پی احتمال وزش بادهای شدید در تهران

انتهای پیام


9483620
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ علی همه خانی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: دانش آموزان بخش بزرگی از پیکره علم و دانش هستند و می‌توانند به عنوان حلقه ارتباطی میان خانواده، مدرسه و جامعه در ماموریت ها، به پلیس یاری برسانند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های گذشته فیلمی منتشر شد که نشان دهنده آن بود یک دختر در ورودی متروی تجریش به دلیل تذکر گشت ارشاد تشنج کرده است، اما سرانجام این دختر چه شد؟
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس فتا فراجا گفت: بیش از ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات آزمون سراسری شناسایی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد برکت گفت: ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از کشف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم صهیونیستی از یک تریلر در مرز بازرگان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده مرزبانی فراجا گفت: اجرای گشت‌های همزمان در دریا، تبادل اطلاعات و تجربیات، مقابله با قاچاق و تردد‌های غیرمجاز به صورت ویژه در دستورکار قرار گیرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تقویت زیرساخت خودرویی و استفاده از ظرفیت‌های پهپادی را دستور کار داریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: درجشنواره شهر رمضان مشاهده کردیم که خلاقیت، نوآوری و تنوع بسیار بالایی وجود داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است