گوناگون 11:17 - 07 مرداد 1393
هم‌زمان با سراسر کشور، نماز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) روز سه شنبه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر اقامه شد.

نماز عید فطر در حرم حضرت معصومه(س) اقامه شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، همچنین نماز عید سعید فطر در مسجد مقدس جمکران، مساجد و اماکن متبرک این استان با حضور پرشور و باشکوه گروه زیادی از مردم خداجوی استان قم، اقامه شد.

همچنین مردم ولایتمدار استان قم همزمان با روز نخست ماه شوال، در صفوف منظم با اشتیاق فراوان همراه با اعضای خانواده خود در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حضور یافته و با اقامه نماز عید فطر ، ماه پرفضیلت رمضان را بدرقه کردند.

بسیاری از نمازگزاران قبل از برپایی نماز در محل بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) حضور یافته و دست نیاز به درگاه حضرت احدیت دراز کردند.

صندوق‌های کمک به معلولان و نیازمندان و همچنین جمع‌آوری نذور و فطریه نمازگزاران نیز امروز در محل برگزاری نماز عید سعید فطر و نیز معابر و خیابانهای قم تعبیه شده بود و شهروندان کمک‌های خود را اهدا کردند.

نماز عید سعید فطر و قربان، در زمان حضور امام معصوم(ع) واجب است و باید با جماعت خوانده شود، اما در این زمان که امام(ع) غایب هستند، مستحب بوده و می‌توان آن را با جماعت یا فرادی خواند.

وقت نماز عید سعید فطر(روز اول ماه شوال) و قربان (روز دهم ماه ذی‌الحجه) از اول آفتاب روزعید تا هنگام ظهراست.

مستحب است نماز عید سعید قربان پس از طلوع آفتاب خوانده شود.

نماز عید سعید فطر و عید سعید قربان دو رکعت است، در رکعت اول، پس از خواندن حمد و سوره، باید پنج تکبیر گفته شود، پس از هر تکبیر یک قنوت خوانده و پس از قنوت پنجم، تکبیر دیگری گفته می‌شود پس از رکوع و دو سجده، در رکعت دوم چهار تکبیر گفته می‌شود، پس از هر تکبیر قنوت قرائت می‌شود و پس از تکبیر پنجم، رکوع و دو سجده به جا آورده می‌شود و سپس تشهّد و سلام گفته می‌شود.

انتهای پیام


4352176
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است