گوناگون 04:30 - 06 مرداد 1394
رییس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ۵۱۴ گونه پرنده در کشور شناسایی شده که ۲۸۶ گونه آن در این استان زیست می‌کنند.

به گزارش ایرنا، امید یوسفی روز دوشنبه گفت: فلامینگو، پلیکان، میش مرغ، انواع اردک، کبک دری، انواع پرندگان شکاری از جمله پرندگان در حال زیست در استان آذربایجان غربی هستند.

وی اضافه کرد: این استان به خاطر داشتن موقعیت و ظرفیت خاص در زمینه زیستگاه‌های آبی و خشکی پرندگان از اهمیت ویژه‌ای در کشور برخوردار بوده که لازم است پایش‌های لازم زیست محیطی از زیستگاه‌های استانی در مورد امنیت غذایی و سلامت آنان انجام شود.

یوسفی ادامه داد: اکنون این پایش‌ها در تمامی زیستگاه‌های تالابی و غیر تالابی برای همه پرندگان آبزی و غیر آبزی انجام و تهدیدها در زیستگاه‌های استانی پرندگان بررسی می‌شود.

وی اظهار کرد: اکنون کم آبی در تالاب‌ها، ورود پسماندهای غیر مجاز به داخل تالاب‌ها و آتش‌سوزی از جمله مشکلاتی است که پرندگان و زیستگاه‌های آنان را تهدید می‌کند.

رییس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: آخرین پایش‌های انجام شده در استان در زمینه زیستگاه‌ها و خود پرندگان مربوط به آنفلوانزای پرندگان و طیور بوده است.

وی اضافه کرد: پایش‌های انجام شده بیانگر نبود این بیماری در بین طیور و پرندگان بومی و مهاجر در استان است.

گونه‌هایی مانند اردک مرمری، غاز پیشانی سفید بزرگ، پرستوی دریایی کوچک، اردک سر حنایی، کاکایی سیاه، انواع مختلف آبچلیک، غاز پیشانی سفید کوچک، قوی فریادکش، باکلان، لک‌لک سفید، بوتیمار کوچک، کشیم کوچک، حواصیل خاکستری، اگرت بزرگ و کوچک، انواع حواصیل، فلامینگوی بزرگ، آنقوت، گیلار، ماهی خورک، دم جنبانک ابلق، انواع اردک، حواصیل ارغوانی عقاب طلایی و مرگوس بزرگ و کوچک از جمله گونه‌های دیگر موجود در زیستگاه‌های مختلف آذربایجان غربی هستند.

افزون بر 70 هزار پرنده بومی و مهاجر سالانه در زیستگاه‌های استان فرود می‌آیند.


6820123
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است