استانی 14:07 - 07 خرداد 1396
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان گفت: در راستای تامین سوخت دوم نیروگاه‌های استان 87 میلیون لیتر نفتگاز به نیروگاههای گیلان ارسال شده است.

ارسال 87 میلیون لیتر نفتگاز به نیروگاه های گیلان

‌علی اصغر عباسی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برای تامین سوخت دوم نیروگاه های سیکل ترکیبی استان در زمان قطعی گاز از ابتدای سال جاری تاکنون مجموعاً 87 میلیون و 66 هزار لیتر نفتگاز به نیروگاه های سیکل ترکیبی استان ارسال شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان افزود: ذخیره سازی سوخت نیروگاه های رشت و  پره سر که به دلیل افت یا قطعی فشار گاز از نفتگاز به عنوان سوخت دوم  استفاده می کنند، با تمهیدات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان از ابتدای سال در حال انجام است‌.

وی ادامه داد: از مجموع  87 میلیون و 66 هزار لیتر نفتگاز ‌توزیع شده در استان، 60 میلیون و 552 هزار لیتر به نیروگاه سیکل ترکیبی رشت و 26 میلیون و 514 هزار لیتر به نیروگاه پره سر ارسال شده است که این میزان به ترتیب افزایش 1032 و292 درصدی را نسبت به زمان مشابه سال قبل نشان می دهد.

عباسی گفت: از ابتدای سال تاکنون  همچنین 258میلیون و 852 هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی (بنزین، نفت سفید و نفتگاز غیرنیروگاهی) در استان گیلان توزیع شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش را نشان می دهد.

وی یادآور شد: از مجموع انواع فرآورده های نفتی توزیع شده در استان گیلان 176 میلیون و 116 هزار لیتر بنزین معمولی، 11 میلیون و 480 هزار لیتر بنزین سوپر، شش میلیون و 787 هزار لیتر نفت سفید و 64 میلیون و 469 هزار لیتر نفتگاز غیرنیروگاهی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان تاکید کرد: بیشترین تغییرات مصرف فرآورده ها مربوط به نفت سفید با کاهش 44 درصد می باشد که مدیریت صحیح مصرف، هوای مناسب و عدم درخواست مردم در فصل بهار و افزایش تعداد خانوارهای تحت پوشش گازکشی خانگی از مهمترین دلیل این کاهش است.

عباسی یادآور شد: همچنین طی همین مدت مصرف بنزین سوپر با افزایش 29 درصد همراه است که افزایش تعداد خودروهای منطقه آزاد و تعطیلات فصل بهار از جمله اهم عوامل افزایش مصرف این فرآورده است.

وی گفت: در دو ماهه ابتدای امسال همچنین مجموعاً 27 میلیون و 560 هزار متر مکعب گاز فشرده طبیعی (CNG) در استان گیلان به مصرف رسیده است که این میزان نسبت به زمان مشابه سال گذشته با تغییر قابل ملاحظه ای همراه نبوده است .

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان خاطرنشان کرد: با مصرف این میزان گاز طبیعی، درصدد انجام صرفه جویی 27 میلیون لیتری در مصرف بنزین و برداشتن قدم موثری در راستای سوخت پاک است .



انتهای پیام


9134313
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است