استانی 15:42 - 29 فروردین 1400
ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا و بستری‌ها در استان نگران‌کننده است، نباید نسبت به کاهش آمار ابتلا در برخی روزها خوشبین شویم، امروز در اوج قله کرونا ایستاده‌ایم.

چهارمحال و بختیاری در اوج قله کرونا ایستاده است

مجید شیرانی ۲۹ فروردین‌ماه در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کادر بهداشت و درمان استان روزهای سخت و پراسترسی را می‌گذارانند، اظهار کرد: افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا و بستری‌ها در استان نگران‌کننده است، در موج چهارم کرونا سرعت انتشار ویروس به شدت افزایشی بود و ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: در موج چهارم کرونا در تمامی رده‌های سنی درگیری با کرونا مشاهده می‌شود، در بین بیماران کرونایی نوزاد، زنان باردار، کودکان و جوانان نیز مشاهده می‌شود، زنان باردار یکی از پرریسک‌ترین و پرچالش‌ترین افراد در روند شیوع کرونا هستند.

وی با تاکید بر اینکه نباید نسبت به کاهش آمار ابتلا در برخی روزها خوشبین شویم، گفت: استان خوزستان پس از یک دوره کاهشی آمار ابتلا در یک هفته مجددا با افزایش موارد مواجه شد، اکنون در چهارمحال و بختیاری در قله ابتلا به کرونا قرار داریم.

شیرانی با اشاره به اینکه ظرفیت واقعی تخت‌های بیمارستانی برای بستری افراد مبتلا به کرونا حدود ۶۰۰ تخت است، عنوان کرد: در حال حاضر تنها ۱۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستان برای پذیرش خالی است و اگر روند ادامه پیدا کند، ظرفیت بیمارستان‌های استان اشباع خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر اینکه میزان رعایت پروتکل‌ها در شهرستان لردگان باتوجه به سخت‌گیری در اعمال محدودیت‌ها بالاتر از سایر نقاط استان است، بیان کرد: در این شهرستان مشکلی از نظر کمبود تخت بیمارستانی نداریم، این در حالیست که جمعیت این شهرستان با مرکز استان تقریبا برابر است.

وی اضافه کرد: در نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و سامان خوب عمل نکردیم، امروز تمامی ظرفیت‌های بیمارستانی شهرکرد در بخش دولتی و خصوصی برای رائه خدمات به بیماران کرونایی به‌کار گرفته شده است، اما هم‌چنان با کمبود مواجهیم.

شیرانی با گلایه از بی‌توجهی برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در عمل به مصوبات ستاد کرونا، اظهار کرد: مقرر شد در شهرستان‌ها با متولی‌گری سپاه پاسداران اکیپ‌های محله‌ای برای جلوگیری از تجمعات بازرسی انجام دهند، اما فرمانداران در این خصوص اقدامات لازم را انجام ندادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: شیفت‌بندی تعمیرگاه‌ها و مصالح‌فروشی‌ها نیز از دیگر مصوبات ستاد کرونا بود که انجام نشد، متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات مطلوب نیست، باید شیرینی‌فروشی‌ها و گل‌فروشی‌ها برای پیشگیری از برگزاری مراسمات عزا و عروسی بسته شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد: نباید در معابر اجازه تجمع به جوانان داده شود؛ این دورهمی‌ها خطرآفرین است، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها باید ابقا و تشدید شود، از روند نظارت بر پروتکل‌ها رضایت نداریم.

وی در پایان گفت: پیشنهاد می‌شود در خیابان کاشانی شهرکرد از ساعت ۶ تا ۹ شب و در خیابان‌های ملت و سعدی از ۴ تا ۶ عصر ممنوعیت تردد اعمال  و خیابان مسدود شود.

آغاز واکسیانسیون جانبازان از امروز

در ادامه جلسه سیدراشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه ۱۵۶ تیم نظارتی در استان فعال است، اظهار کرد: در راستای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تاریخ ۱۶ فروردین‌ماه ۱۱ هزار و ۹۵۵ بازرسی در سطح استان انجام شده است، در همین راستا به ۱۸۵۹ واحد صنفی اخطار داده شد.

وی ادامه داد: همچنین در نظارت‌های کرونایی ۴۴۷ واحد صنفی متخلف پلمب و ۳۶۶ واحد نیز به مراجع قضایی معرفی شده است، مجموعا میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری ۸۶ درصد است، بیش‌ترین میزان رعایت پروتکل‌ها در شهرستان لردگان با ۹۹ درصد و کمترین در شهرستان سامان با ۷۴ درصد است.

جزایری در خصوص فعالیت آرایشگاه‌ها و سالن‌های بدنسازی، گفت: طبق گزارشات واصله برخی از صاحبان این صنوف به‌صورت مخفیانه اقدام به پذیرش افراد می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص روند واکسیانسیون در استان، توضیح داد: تاکنون بیش از 9000 دوز واکسن در استان تزریق شده است، از امروز واکسن کواکس نیز به سبد واکسن استان افزوده می‌شود و تا چند روز آینده تمام کادر بهداشت و درمان واکسینه می‌شوند.

وی یادآور شد: سهمیه واکسیناسیون جانبازان بالای ۵۰ درصد اختصاص یافته و از امروز واکسیناسیون این قشر آغاز می‌شود، طبق دستورالعمل نیز پاکبان‌های بالای ۵۰ سال در استان واکسینه شدند، همچنین واکسیناسیون بیماران خاص در حال انجام است.

جزایری در پایان با بیان اینکه تاکنون در چهارمحال و بختیاری ۸۷۶ نفر جان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست داده‌اند، گفت: همچنین نزدیک به ۳۴ هزار و ۷۵۲ نفر نیز به کرونا مبتلا شده‌اند.

نقض مصوبه دورکاری در ادارات

در پایان علی احمدی بازرس کل چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبه دورکاری در ادارات مطلوب نیست.

وی خاطرنشان کرد: طبق بازرسی‌های صورت گرفته از ادارات جهادکشاورزی، کمیته امداد، امور عشایر، آب و فاضلاب، فرمانداری شهرکرد، بنیاد شهید، ثبت احوال، بانک‌های عامل، گمرک و چند اداره دیگر میزان رعایت پروتکل‌ها پایین بود و بحث دورکاری باوجود تذکرات متعدد جدی گرفته نشده بود.

انتهای پیام


11030800
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است