استانی 12:49 - 20 مرداد 1399
ایسنا/کرمانشاه دفاتر تسهیل گری حالا چند سالی با رویکردی توسعه محور در مناطق حاشیه شهرهای بزرگ آغاز به کار کرده‌اند. این دفاتر با وجود کارشناسان خبره، مشکلات اصلی و ریشه ای مناطق حاشیه نشین را شناسایی کرده و با اولویت بندی این مشکلات، با همکاری مردم حاشیه نشین و مسئولین مربوطه اقدام به رفع آنها می‌کنند.

این دفترها به دادِ "حاشیه نشین‌ها" می‌رسند

این شرح مختصر از فعالیت این دفاتر خود گویای اهمیت کار آنهاست و این امر می‌طلبد که توسعه کمی و کیفی این دفاتر به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

دکتر خلیل جلیلی معاون پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وجود هشت دفتر تسهیل گری در سطح استان، گفت: از این تعداد شش دفتر در شهر کرمانشاه، یک دفتر در شهرستان هرسین و یک دفتر در شهرستان اسلام آبادغرب مستقر است.

وی افزود: از تعداد هشت دفتر موجود در سطح استان، دو دفتر بنابه دلایلی غیرفعال شده اند که فعالسازی مجدد آنها در دستور کار مسئولین مربوطه قرار گرفته و قرار است یکی از این دفاتر به جهاد دانشگاهی کرمانشاه واگذار شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: از هشت دفتر موجود، در حال حاضر مسئولیت یک دفتر با جهاد دانشگاهی است و با واگذاری این دفتر جدید، تعداد دفاتر تسهیل گری جهاد دانشگاهی به دو مرکز افزایش می یابد.

این مسئول در تشریح نحوه فعالیت این دفاتر، گفت: دفاتر تسهیل گری همانطور که از نامشان مشخص است وظیفه تسهیل گری در امور مربوط به حاشیه های شهر را دارند.

وی افزود: کارشناسان اجتماعی، اقتصادی، حقوقی، شهرسازی، مددکاری اجتماعی و ... در این دفاتر مستقرند و در ابتدای کار شروع به شناسایی مشکلات منطقه حاشیه ای تحت پوشش کرده و سپس بر اساس اولویت بندی صورت گرفته در خصوص یافتن راهکار رفع این مشکلات با همکاری و همراهی مردم حاشیه نشین تلاش می‌کنند.

جلیلی تصریح کرد: کارشناسان این دفاتر ابتدا به مدت شش ماه اقدام به جمع آوری داده‌ها از نقاط مختلف منطقه حاشیه‌ای کرده و سپس بر اساس داده های به دست آمده مشکلات منطقه را اولویت بندی می کنند و سپس در جلسات با معتمدین آن مناطق و مسئولین مربوطه در خصوص پیدا کردن راه حل برای رفع مشکلات منطقه اقدام می کنند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی کرمانشاه افزود: این دفاتر همچنین کارگاه‌های آموزشی مختلف برای مردم حاشیه نشین در حوزه های مختلف برگزار کرده و از این طریق به ارتقا فرهنگ شهروندی مردم این مناطق کمک می کنند.

وی با اشاره به اهمیت کار این دفاتر در رفع مشکلات مناطق حاشیه شهرها، گفت: این امر می طلبد توجه ویژه‌تری به این دفاتر و فعالیتهای آنها صورت گیرد و به نظر می رسد توسعه کمی و کیفی این دفاتر در مناطق حاشیه نشین کلانشهر کرمانشاه ضروری است.

انتهای پیام


10660243
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است