استانی 14:33 - 26 مهر 1397
مدیر جهاد دانشگاهی شهرستان بیجار گفت: اولین جشنواره ترشی هفت بیجار آذر ماه در شهرستان بیجار برگزار می شود.

ترشی هفت بیجار کردستان خوشمزه‌تر است یا شمال؟

اعظم شریفیان، دبیر اولین جشنواره ترشی هفت بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به برگزاری این جشنواره برای اولین بار در شهرستان بیجار اظهار کرد: از ۱۵ مهر فراخوان این جشنواره داده شده است و تا ۳۰ مهر ماه سال جاری فرصت ثبت نام در این جشنواره وجود دارد.

وی افزود: ترشی هفت بیجار در ۲ نقطه از کشور تهیه می‌شود که ترشی تهیه شده در بیجار کاملا متفاوت با ترشی تهیه شده در شمال کشور است چرا که ترشی هفت بیجار تهیه شده در این شهرستان شامل هفت میوه، هفت سبزی معطر، هفت نوع ادویه محلی و سرکه هفت ساله محلی است که نشان از قدمت بالای این ترشی دارد.

دبیر اولین جشنواره ترشی هفت بیجار با بیان اینکه چندین آیتم برای داوری این جشنواره و معرفی ترشی برتر مد نظر قرار می گیرد، گفت: از جمله این آیتم ها می توان به عطر و بوی ترشی، رنگ مواد استفاده شده، طعم ترشی، قدمت و اصالت ترشی ارائه شده مد نظر داوران اشاره کرد.

وی با اعلام اینکه ترشی هفت بیجار از قدمت و اصالت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: روند اداری ثبت ملی ترشی هفت بیجار توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بیجار صورت گرفته است که به زودی این مهم تحقق می‌یاید.

شریفیان با اشاره به هدف از برگزاری این جشنواره، ادامه داد: دو هدف اصلی برگزاری این جشنواره شامل حفظ اصالت و معرفی ترشی هفت بیجار و همچین ایجاد زمینه اشتغال برای نفرات برتر توسط صندوق کار آفرینی امید است.

وی با تأکید بر اینکه فراخوان این جشنواره در شبکه های استانی و ملی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: برای پوشش هر چه بهتر این جشنواره و شناساندن مکان های تاریخی این شهرستان تور خبرنگاران استان در کنار این جشنواره در نظر گرفته شده است.در خلل برگزاری این جشنواره، دوره آموزشی تهیه ترشی هفت بیجار به متقاضیان آموزش داده می‌شود.

 متقاضیان می توانند برای ثبت نام با شماره تلفن ۳۸۲۳۷۴۶۵ تماس حاصل کرده و حداکثر تا تاریخ ۲۰ آبان ماه محصولات خود را به دبیر خانه این جشنواره ارسال کنند، این جشنواه از یکم تا هفتم آذر ماه در تیمچه حاج شهباز واقع در بازار سنتی بیجار بر پاست.



انتهای پیام


9946552
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است