علمی فناوری 11:17 - 12 شهریور 1393
همزمان با افتتاح کنگره‌های رویان
پانزدهمین کنگره بین المللی باروری و ناباروری، دهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی و نهمین همایش پرستاری و مامایی در پزشکی تولید مثل رویان صبح امروز به همت پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی با تقدیر از برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان (پزشکی تولید مثل – سلول‌های بنیادی) در سالن همایش‌های رازی تهران گشایش یافت.

برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان، تقدیر شدند

به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا، در پی فراخوان جشنواره ٢٢٢ طرح تحقیقاتی از ٣٧ کشور جهان به دبیرخانه جشنواره واصل شده بود که بیشترین طرح‌ها به ترتیب از آمریکا با 29 طرح، ایران با 22 طرح و چین با 17 طرح، ایتالیا با 15 طرح و ژاپن با 14 طرح است.

براساس داوری صورت گرفته در گروه ژنتیک و آندرولوژی، پروفسور سوفیه روسو از فرانسه با طرح برنامه ریزی ژنوم مردان، ناباروری و سرطان، در گروه اخلاق پزشکی، پروفسور کریستین هنس از هلند با طرح مسائل اخلاقی و پویایی در غربالگری کامل جنین قبل از لانه گزینی، گروه جنین شناسی و بیوتکنولوژی، پروفسور گوپینگ فان از آمریکا با طرح بررسی مراحل تکوین جنین‌ها پیش از لانه‌گزینی موش و انسان با روش تعیین توالی RNA یک سلول، گروه ناباروری زنان، پروفسور کریستیان آموریم از بلژیک با طرح گام‌های جدید به سوی تخمدان مصنوعی، گروه سلولهای بنیادی، پروفسور میلنا بلین از هلند با طرح سلول‌های بنیادی پرتوان انسانی به عنوان مدل و اصلاح سندرم کیوتی طولانی و گروه سلول درمانی، پروفسور آنه بغون ون اوغکوغن از فرانسه با طرح نقش پیش‌سازهای عصبی درونزاد در بیماری ام اس برگزیده شده‌اند.

در بخش برگزیدگان ایرانی هم دکتر سیده نفیسه حسنی با طرح حفظ پرتوانی سلول‌های بنیادی جنینی موشی با تقویت مسیر پیام‌رسانی BMP4 از طریق مهار مسیر TGFبتا و دکتر روح الله فتحی با طرح روش مناسب حفظ توانایی باروری؛ ذخیره سازی گامت، جنین و بافت تخمدان به روش‌های In Vivo و In vitro تقدیر شدند.

پانزدهمین کنگره بین المللی باروری و ناباروری رویان و نهمین همایش پرستاری و مامایی در پزشکی تولید مثل رویان که از امروز به مدت سه روز آغاز شده دارای 14.5 امتیاز برای متخصصان ارولوژی، زنان و زایمان، دکتری ژنتیک انسانی و دکتری بیولوژی تولید مثل 10 امتیاز بازآموزی برای متخصصان رادیولوژی، دکتری ایمنی شناسی، دکتری علوم تشریح، دکتری بهداشت باروری، دکتری حرفه یی علوم آزمایشگاهی، کارشناس، کارشناس ارشد و دکتری مامایی، کارشناس ارشد علوم آزمایشگاهی، ایمنی شناسی و ژنتیک انسانی، هفت امتیاز برای متخصصان آسیب شناسی، بیماری های داخلی، بیهوشی، روانپزشک، اپیدمیولوژی، دکتری بهداشت مادر و کودک، دکتری داروسازی بالینی، کارشناس علوم آزمایشگاهی و 4.5 امتیاز برای کارشناس، کارشناس ارشد و دکتری پرستاری است.

به گفته دبیر کنگره در پی فراخوان اعلام شده 465 مقاله به دبیرخانه پانزدهمین کنگره بین المللی باروری و ناباروری رویان و 274 مقاله به دبیرخانه کنگره سلول‌های بنیادی واصل شده که 131 مقاله از کشورهای خارجی بوده است. در کنگره علاوه بر ارائه مقالات برگزیده 12 تن از محققان برجسته خارجی به عنوان سخنران مدعو به ارائه تازه ترین دستاوردها و دانسته های خود می‌پردازند.

شرکت در دهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی رویان نیز که همزمان با کنگره بین المللی باروری و ناباروری رویان برگزار می‌شود 12.5 امتیاز بازآموزی برای متخصصان خون و سرطان بالغین، خون و سرطان اطفال، بیماری‌های مغز و اعصاب، دکتری ایمنی شناسی، دکتری بیوشیمی، دکتری ژنتیک انسانی، دکتری علوم تشریح، دکتری فیزیولوژی، دکتری هماتولوژی، دکتری فراورده های بیولوژیک و دکتری بیولوژی تولید مثل و

9 امتیاز بازآموزی برای متخصصان گوارش بالغین، جراحی ترمیمی، پلاستیک و سوختگی، بیماری‌های داخلی، متخصصان داخلی، متخصصان ارتوپدی جراحی مغز و اعصاب، متخصص آسیب شناسی، متخصص پوست، دکتری داروسازی، دکتری حرفه‌یی علوم آزمایشگاهی، پزشکان عمومی، کارشناسی ارشد بیوشیمی، کارشناسی ارشد هماتولوژی، کارشناسی ارشد ایمنی‌شناسی و کارشناسی ارشد ژنتیک دارد.

انتهای پیام


4635319
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته بیش از ۱۲۵ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه و آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا بر این باورند که گام بزرگی در راستای جستجوی موجودات فضایی برداشته اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش تا دو میلیون تومانی حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستاورد جدید محققان ایرانی در تولید مخلوط آسفالتی یکی از راهکار‌های مناسب برای دفع بهداشتی پسماند تصفیه روغن موتور است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» اگر از جمله کسانی هستید که از خالی شدن سریع باتری ساعت هوشمند خود رنج می‌برید، حتما اشتباهاتی در مورد استفاده از آن انجام می‌دهید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت برنامه جامعی را برای ارتقای سواد سلامت افراد تهیه کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تیموری سنگانی گفت: به محض بروز مشکلات گفتار، زبان و بلع در هر سنی، مراجعه سریع به مراکز درمانی و توانبخشی می‌تواند در درمان موثر باشد. 
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که به‌خوبی ثابت شده که فشار خون بالا و دیابت از عوامل خطر حمله قلبی هستند، کارشناسان می‌گویند علائم مشخصی وجود دارد که در روز‌ها و هفته‌های قبل از حمله قلبی رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افزودن برچسب میزان کالری غذا‌ها در منوی رستوران‌ها، می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است