اقتصادی 11:30 - 02 آذر 1393
بهانه‌های مختلف برای گران‌فروشی
با وجودی که قیمت خرید میوه‌ها در عمده‌فروشی تقریبا یکسان است، این نرخ‌ها در مناطق مختلف شهر با اختلاف بعضا تا دو برابری قیمت مواجه می‌شود که مغازه‌داران دلیل این اختلاف قیمت را در پرداخت مالیات، نرخ بالاتر اجاره مغازه در برخی از مناطق شهر یا کیفیت میوه‌ها عنوان می‌کنند.

قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازار + جدول

این درحالی است که میوه‌فروشان مجازند حداکثر تا 35 درصد بیشتر از فاکتور میادین میوه و تره‌بار، میوه‌ها را بفروشند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علیرغم گران‌فروشی در برخی مغازه‌های میوه‌فروشی، موضوع بعدی اختلاف قیمت میوه‌ها در مغازه‌های همجوار است که البته شاید دلیل این موضوع به نقدینگی صاحب مغازه نیز مربوط می‌شود. البته مدرن بودن مغازه و نوع دکوراسیون نیز در این رابطه بی‌تاثیر نیست.

میوه‌فروشان مجبورند قیمت‌ها را افزایش دهند

اما به گفته رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان وجود دلالان، ناخالصی میوه در هر بار میوه و پول زوری که کارگران بارفروش از واحدهای فروش می گیرند، وضعیتی را بوجود آورده که این واحدها مجبور هستند قیمت‌ها را افزایش دهند.

مهاجران با تاکید بر اینکه باید موضوع گران‌فروشی در برخی از مغازه‌های میوه فروشی ریشه‌یابی شود، اظهار کرد: در این رابطه با اماکن و تعزیرات حکومتی نیز هماهنگ هستیم و چنانچه واحدهای صنفی بدون دلیل، اقدام به گران‌فروشی کند و میوه‌های خود را با سود بیش از 35 درصد نسبت به خرید خود از میادین بفروشد، با آن‌ها برخورد می شود.

درباره گرانی میوه یکی از فروشندگان گفت: میوه های درهم قیمت پایین تری نسبت به میوه هایی دارند که خریدار می‌تواند انتخاب کند؛ به عنوان مثال اگر خریداری یک کیلوگرم سیب بخرد و آن را خودش جدا کند تقریبا 500 تومان باید بیشتر بپردازد و این امری طبیعی است.

گوجه‌فرنگی گل سرسبد میوه‌فروشی‌ها

اما از این ها که بگذریم، این روزها گل سرسبد هر مغازه میوه فروشی گوجه‌فرنگی است که با وجود گرانی، همچنان خریدار دارد و همانند هر کالای دیگری در زمان گرانی خواهان بیشتری پیدا می‌کند.

یکی از فروشندگان از کمبود این نوع صیفی گلایه داشته و می‌گوید هر ساله در این موقع از سال با کمبود گوجه‌فرنگی مواجه می‌شویم اما امسال شدت بیشتری پیدا کرده است.

طق بررسی میدانی خبرنگار ایسنا از بازار، میانگین قیمت میوه و تره‌بار پر مصرف در سطح شهر تهران بدین شرح است:

میوه و صیفی جات متوسط قیمت میوه در مغازه‌های میوه‌فروشی تهران
سیب قرمز و سفید 5000 تومان
انار شیرین با پوست نازک 4000 تا 4500 تومان
پرتقال 5500 تا 6000 تومان
موز 3500 تا 4500 تومان
گلابی 8000 تا 8500 تومان
نارنگی 5000 تا 6000 تومان
خرمالو 6000 تا 6500تومان
انگور 4500 تا 5500 تومان
گریپ فروت 3400 تا 4000 تومان
خیار(معمولی -فلت ) 3000 تا 4000 تومان
لیموشیرین 3000 تا 3500 تومان
هندوانه 550 تا 800 تومان
سیب زمینی 2000 تا 2200 تومان
پیاز 1300 تا 1500 تومان
گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای 9500 تا 10 هزار تومان
گوجه‌فرنگی معمولی 5500 تا 6500 تومان
هویج 1500 تا 2000 تومان
بادمجان 2500 تا 3000 تومان
فلفل دلمه‌ای 3000 تا 3500 تومان
کلم قرمز و سفید 1500 تا 2000 تومان

انتهای پیام


5247394
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: امسال عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۴ میلیون هکتار باید اجرا شود که نیازمند ۳ تا ۳.۵ همت اعتبار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۱۱ تا ۲۷ هزار تومان بوده و عرضه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز مبادله ارز و طلای ایران زمان بعدی جلسه حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله را اعلام کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: پروازهای دبی و شارجه و کشورهای حاشیه خلیج فارس که از روز گذشته لغو شده بود، برقرار شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ظرفیت تولید این صنعت در سال ۱۴۰۲ از مرز ۹۵ میلیون تن عبور کرد و این ظرفیت تا پایان سال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اقتصادی گفت: با کلید خوردن طرح کهربا یعنی استفاده از موبایل برای پرداخت‌ها به جای کارت بانکی امنیت پرداخت‌ها ارتقاء پیدا می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۸ هزارتن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت دو روز شاهد خروج نقدینگی بودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است