گوناگون 12:11 - 04 مرداد 1393
هنرمندی آمریکایی با هدف نجات یک باغ میوه از متروکه شدن، درختانی با قابلیت دادن همزمان چند نوع میوه مختلف از جمله هلو، آلو،‌زردآلو، شلیل و آلبالو را با کمک تکنیک پیوند گیاهی ایجاد کرده و در سرتاسر آمریکا پراکنده ساخته‌است.

براساس گزارش میل‌آنلاین، این درختان در سرتاسر سال بسیار عادی و شبیه به دیگر درختان دیده می‌شوند، اما در بهار که شکوفه‌های آنها آغاز به روئیدن می‌کند، این درختان به مجموعه‌ای از رنگ‌ها تبدیل می‌شوند که هریک در نهایت به میوه‌ای متفاوت تبدیل خواهد‌شد.

این درختان اثر هنرمند و مجسمه‌ساز دانشگاه سیراکوز، سان ون‌اکن است که با هدف تشویق مردم به تجدید‌نظر درباره چگونگی تولید مواد غذایی خلق شده‌اند.

این پروژه از سال 2008 آغاز شد، زمانی که سان ون‌اکندریافت باغستان‌ نیویورک که تنوع زیادی از میوه‌ها را پرورش می‌داد، درحال متروکه شدن است. وی با امید احیای این باغ، آن را خریداری کرد و به‌سرعت پیوند‌زدن  را روی درختان آن آغاز کرد.

درخت ۴۰ میوه

این فرایند شامل برداشتن تکه‌ای از ساقه جوانه‌دار درخت است. این تکه سپس روی بدنه برش خورده درختی دیگر وصل می‌شود و با نوار بسته‌شده و به حال خود رها می‌شود تا ترمیم شود. به‌گفته ون‌اکن بیشتر میوه‌های هسته‌دار را‌ می‌توان به یکدیگر پیوند‌داد.

وی اکنون توانسته با استفاده از شیوه پیوند، درختی ایجاد کند که 40 نوع میوه می‌دهد، این درخت درواقع ترکیبی از چند نوع درخت است که هریک به‌صورت مجزا یک نوع میوه می‌دهند.

تاکنون 16 راس از این درختها در مناطق مختلف نیویورک، موزه‌ها، مراکز اجتماع، و مجموعه‌های هنری خصوصی کاشته شده‌اند. این درختان در بهار زیبایی عجیبی پیدا کرده و هر تکه از آنها با رنگی متفاوت شکوفه می‌دهد. طیفی از رنگ‌های سفید، صورتی، سرخ و گلبهی را می‌توان در میان شکوفه‌های این درخت دید. این گونه از درختان 40 میوه را می‌توان در دیگر شهر‌های آمریکا از قبیل سانتافه، نیومکزیکو، شورت‌هیلز، نیوجرسی، لوئیسویل، کنتاکی و پوندریج نیز مشاهده کرد.


4328923
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است