وبگردی 22:27 - 09 خرداد 1394
باشگاه خبرنگاران چند گام با اموات
دومین دوره آموزشی ـ تکمیلی کانون تطهیرکنندگان داوطلب با هدف ترویج خدا باوری، مرگ آگاهی و ترویج یک واجب کفایی با حضور رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

چند گام با اموات
به گزارش باشگاه شبانه (باشگاه خبرنگاران)، این روزها در کنار مشغله‌های کاری و روزمرگی‌های اجتماعی که با آن دست به گریبان هستیم گاهاً به این سئوال می‌رسیم که آیا وجود ما اثری برای هم‌نوع‌های خودمان دارد، آیا می‌توانیم باری از روی دوش اطرافیانمان برداریم و نقشی هرچند ناچیز در جامعه داشته باشیم.



برای رسیدن به پاسخ این سئوالات بعضاً سئوالات دیگری به کمک ما می‌آید، سئوالی همچون «کمک من چه تغییری ایجاد می‌کند؟» از جمله علامت‌های سئوالی است که در رسیدن به نقش انسان‌ها در جامعه کمک می‌کند.



پاسخی که ما را هم در شناخت نقش‌ آفرینی‌های مهم انسان در جامعه کمک می‌کند و هم این تذکر را می‌دهد که این دنیا محل گذر است و باید خودمان را برای رسیدن به یک سرای باقی مهیا کرده و از کوچک‌ترین فرصت‌ها برای رسیدن به لقاء الله بهره برد.



گذری طلایی که معصومین علیهم‌السلام به آن تاکید داشتند هنگام شادی و غم، به قبرستان بروید. می‌دانید برای چه؟ این بهترین سوپاپ اطمینان برای کنترل آدمی است تا از شدت غم تلف نشود و تا از شادی زیاد ذوق مرگ نشود! وقتی که زندگی به شدت فشارت می‌دهد یا وقتی که از فرط مشکلات، بریده‌ای، به قبرستان برو تا بدانی که همه اینها می‌گذر و چه زود هم می‌گذر و تا چشم به هم بزنی سرازیرت می‌کنند اینجا و آن‌وقت تو می‌مانی و اعمالت. این‌ها را که می‌بینی آرام می‌شوی. همین‌طور وقتی زیادی خوشحال شده است! خوب است که باز هم به شهر مردگان سری بزنی و یادت بیاید که بالاخره جایت اینجاست و مواظب باش که خدا را فراموش نکنی و فریفته نشوی.



سازمان بهشت زهرا سلام‌الله در حیطه رسالت‌های سازمانی خود به این سئوال پاسخ داده است که می‌توان به واسطه آن در یک نیم‌نگاه به یکی از نقش‌ها، تاثیرات و اثرگذاری‌های انسان‌ها در جامعه فقط و فقط در یک بعد کوچک رسید.



سازمان بهشت زهرا (س) به‌عنوان سازمانی ـ خدماتی ـ فرهنگی که در مواقع بحرانی و ضروری نیاز به فعالیت‌های داوطلبانه شهروندان دارد و نیاز دارد که مانند دیگر سازمان‌های خدماتی از فعالیت‌های داوطلبانه شهروندان بهره گیرد.



سازمان بهشت زهرا با هدف ترویج خداباوری، مرگ آگاهی و ترویج یک واجب کفایی در سال 93 اقدام به تشکیل کانون تطهیر کنندگان داوطلب کرد که دوره اول با حضور 60 نفر از فرهیختگان، نخبگان، اصحاب رسانه و علاقمندان به تطهیر برگزار شد.



دومین دوره آموزشی تطهیر کنندگان داوطلب نیز روز جمعه با حضور لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، سید محمدجواد قوامی معاون عروجیان سازمان بهشت زهرا (س)، حجت السلام حاج عبدالملکی ناظر تطهیر، سعید خال معاون امور اجتماعی فرهنگی و روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س)، رضا پورناصرانی مسئول پژوهشکده بهشت زهرا (س)، مصطفی هدایی رئیس سازمان بسیج رسانه استان تهران و جمعی از نخبگان، فرهیختگان، اصحاب رسانه و علاقمندان به تطهیر داوطلبانه در حسینیه عطر یاس مجموعه عروجیان سازمان بهشت زهرا برگزار شد.



مشارکت همه آحاد جامعه از جمله اهداف کانون «تطیرکنندگان داوطلب» است



سعید خال، معاون اجتماعی فرهنگی سازمان بهشت زهرا طی سخنانی در دومین دوره آموزشی ـ تکمیلی کانون تطهیر کنندگان داوطلب اظهار داشت: سازمان بهشت زهرا طی دو سال گذشته در راستای حل مسائل اجتماعی در ارتباط با شغل مقدس تطهیرکنندگی گام‌های موثری برداشته است.



وی شغل قدس تطهیر کنندگی را یک واجب کفایی دانست و تصریح کرد: سازمان بهشت زهرا به این فکر افتاد که کانونی را با حضور نخبگان، فرهیختگان، اصحاب رسانه با عنوان «کانون تطیرکنندگان داوطلب» تشکیل داده و علاقمندان برای شغل مقدس تطهیرکنندگی را گردهم آورد.



معاون اجتماعی فرهنگی سازمان بهشت زهرا با اشاره به تلاش‌های تطیرکنندگان این سازمان خاطرنشان کرد: به همت تطهیر کنندگان سازمان بهشت زهرا روزانه بالغ بر 200 میت، ماهانه 6 هزار و طی یک سال بالغ بر 72 هزار میت تطهیر و راهی منزل ابدی می‌شوند.



خال در تشریح اهداف کانون «تطهیر کنندگان داوطلب» بیان داشت: یکی از اهداف این کانون این بوده است که همه آحاد جامعه در امر مقدس «تطهیر کردن اموات» مشارکت داشته باشند.



وی تطیرکنندگی را شغل انبیاء دانست و با اشاره به فرمایشات حجت‌الاسلام محسن قرائتی عنوان کرد: حجت‌الاسلام قرائتی در ارتباط با جایگاه تطهیرکنندگی فرمودند «این شغل آنقدر مقدس است که هیچ امامی نبوده که پیکر مطهر امام قبل از خودش را نشسته باشد.



معاون اجتماعی فرهنگی سازمان بهشت زهرا در ارتباط با اعضای کانون «تطهیر کنندگان داوطلب» گفت: امروز جمعی از اساتید دانشگاه، مدیرعامل و معاونان سازمان بهشت زهرا، فرهیختگان، نخبگان، اصحاب رسانه، نام‌آوران و هنرمندان در کانون «تطهیر کنندگان داوطلب» عضو هستند.



خودمان را بی‌نیاز از تطهیر کنندگی ندانیم/تاکید بر فراگیری تطهیر کنندگی با برپایی اردوهای جهادی و ...



لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی که در دومین دوره آموزشی ـ تکمیلی کانون تطهیر کنندگان داوطلب حضور یافت نیز طی سخنانی ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار داشت: باید همواره قدردان زحمات تطهیر کنندگان اموات باشیم و خودمان را بی‌نیاز از آن‌ها نبینیم.



وی با تاکید بر اقدام شایست در راستای فراگرفتن احکام و نحوه تطهیر کردن اموات گفت: اگر فردی احکام و نحوه تطهیر کردن اموات را بیاموزد در فراگیری این مهم به دیگران نیز کمک می‌کند.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به نیاز روستاها و شهرهای مختلف به تطهیر کنندگان عنوان کرد: طی بازدیدهایی که از روستاهای نزدیک تهران داشتم نیاز مردم این مناطق به تطهیر کنندگان مشاهده شد و مردم این مناطق خواستار تطهیر کنندگان بودند.



وی ادامه داد: می‌توان احکام و نحوه تطهیر کردن اموات را در قالب اردوهای جهادی و ... به علاقمندان آموزش داد.



تطهیر کنندگی یک شغل مقدس است / انتظار تطهیر کنندگان برای حضور وزیر کار در بین آن‌ها



سید محمدجواد قوامی، معاون عروجیان سازمان بهشت زهرا (س) نیز در حاشیه دومین دوره آموزشی ـ تکمیلی کانون تطهیر کنندگان داوطلب شغل تطهیرکنندگی را یک شغل مقدس دانست و تاکید کرد: تطهیر کنندگی یک واجب کفایی است و تطهیر کنندگان با تلاش خود مسئولیت تطهیر کنندگی را از روی دوش میلیون‌ها نفر بر می‌دارند.



وی گفت: تطهیر کنندگان سازمان بهشت زهرا با عشق به کارشان تمام سختی‌ها و مشکلات این شغل را به جان می‌خرند.



معاون عروجیان سازمان بهشت زهرا (س) نیز در حاشیه دومین دوره آموزشی ـ تکمیلی کانون تطهیر کنندگان داوطلب در ارتباط با سخت و زیان‌آور بودن شغل تطهیر کنندگی اظهار داشت: افراد شاغل در شغل تطهیر کنندگی متاسفانه عموماً از دیسک کمر، خونریزی‌های داخلی و واریس رنج می‌برند.



تاکید بر توجه مسئولان به سختی کار تطهیر کنندگان



وی در ادامه بر توجه ویژه مسئولان به سخت و زیان‌آور بودن شغل تطهیر کنندگی گفت: در حال حاضر شغل تطهیر کنندگی همانند دیگر شغل‌ها دیده می‌شود و افراد بعد از 30 سال تلاش بازنشسته می‌شوند و این در حالی است که اکثر این افراد بیش از 15 سال دوام نیاورده و از نظر جسمی و در نهایت روحی دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند.



قوامی به آسیب پذیر بودن تطهیر کنندگان در روند فعالیت‌هایشان اشاره کرد و با بیان مثالی عنوان کرد: امواتی که از پزشک قانونی راهی بهشت زهرا می‌شوند بر اساس اصول پزشکی آغشته به «فرمالین» هستند و بوی فرمالین سبب مسمومیت تطهیر کنندگان می‌شود و رهایی از این امر نیز اجتناب پذیر است و مواردی داشتیم که تطیرکنندگان دچار مسمومیت شدند و این گوشه کوچکی از آسیب‌ها و زحمات این شغل است.



وی ادامه داد: تطهیر کنندگان خواستار حضور وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی به عنوان متصدی وزارت کار برای مشاهده سختی کار آن‌ها از نزدیک بودند و تاکنون دو بار از دکتر ربیعی دعوت شده است که در مجتمع عروجیان سازمان بهشت زهرا (س) حضور یابند که امیدواریم این مهم در آینده نزدیک صورت پذیرد.



انتهای پیام/


6473678
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» حقیقت شب‌قدر منشأ و سرچشمه ولایت و حلقه اتصال بین نبوت و امامت حضرت زهرای‌اطهر (سلام الله علیها) است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» برخورد، شناسایی و دستگیری مالخران از جمله برنامه‌های اصلی پلیس آگاهی فراجا است زیرا بی‌شک مالخران در ایجاد انگیزه سارقان نقش مهمی دارند و به چرخه سرقت دامن می‌زنند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های ماه مبارک رمضان برخی از افراد در وعده افطار و سحری زیاده روی می‌کنند و بعد از این ایام دچار چاقی و اضافه وزن می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» سال ۱۴۰۲ درحالی به پایان رسید که شوک‌آورترین حادثه جنایی آن با قتل فجیع داریوش مهرجویی رقم خورد و تلخ‌ترین حادثه آن جنایت تروریستی در چهارمین مراسم شهادت شهید سلیمانی بود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» شهرستان خاتم و شهرستان مروست» در استان یزد از مناطق بکری هستند که کمتر بدان توجه شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» بحث تغییر مالکیت استقلال و پرسپولیس و انتقال دو باشگاه به بانک‌های ملت و تجارت در روز‌های اخیر بسیار جدی شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» جورج دی هیوسی که به دلیل فعالیت‌هایش بر روی عناصر رادیواکتیو مشهور است، اولین کسی بود که مشاهده فرآیند‌های زیستی موجودات زنده را ممکن کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» نشانه‌های ازدواج هوشیارانه مهم‌ترین عواملی هستند که در پیش‌بینی موفقیت یک ازدواج نقش دارند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از افراد می‌گویند کلکسیون جمع کردن یک سرگرمی هیجان انگیز است و سرگرمی‌ها برای زمانی که احساس افسردگی می‌کنیم بسیار مناسبند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کوکو سیب زمینی مکزیکی غذایی خوشمزه، تنده و خیلی خوش عطر و بو است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است