استانی 17:41 - 06 بهمن 1393
معاون استاندار کرمانشاه:
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمانشاه در واکنش به اعتراض برخی رسانه‌های کرمانشاه به وضعیت بیکاری گفت: «بیکاری» کرمانشاه ساختاری است و مختص یک سال و یک تیم خاص نیست.

«بیکاری» کرمانشاه ساختاری است / غول بیکاری را در‌هم خواهیم شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هدایت حاتمی بعد از ظهر امروز در آیین تجلیل و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه اظهار کرد: بدون شک یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی توجه به حفاظت از محیط زیست است.

وی با بیان اینکه مقولات زیست محیطی باید در کنار موضوع توسعه و رشد مورد توجه قرار بگیرند، گفت: امروز باید تخریب‌های ناشی از توجه صرف به صنعتی شدن را جبران کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در روند توسعه باید تا حد امکان به‌سمت فعالیت‌های با کمترین عارضه برای محیط زیست حرکت کرد.

حاتمی بیان داشت: کرمانشاه پنج درصد از زمین‌های کشاورزی کشور را در اختیار گرفته و دو برابر متوسط کشوری نیز بارندگی دارد که این امر از ظرفیت‌های حوزه آب و خاک و تأمین غذای کشور محسوب می‌شود.

وی وجود چهار هزار نقطه گردشگری، توریستی، تاریخی و طبیعی در استان کرمانشاه را ظرفیتی بزرگ برای رونق بخشیدن به موضوع اکوتوریسم دانست.

این مسئول با اشاره به وجود بخش عمده‌ای از جنگل‌های زاگرس در استان کرمانشاه، گفت: تخریب جنگل‌های بلوط، آلودگی رودخانه قره‌سو، تعدی و تجاوز به محیط زیست و... مهمترین مشکلات زیست محیطی استان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمانشاه حوزه محیط زیست را یکی از حوزه‌های اشتغال‌زا و درآمدزا برای استان عنوان کرد و گفت: تالا‌ب‌های زیبایی همچون هشیلان و دیگر مناطق گردشگری طبیعی استعداد زیادی در جذب توریسم دارد که نباید از آنها غفلت کرد.

حاتمی بر لزوم جلب مشارکت‌های مردمی برای جلوگیری از تخریب و بازسازی تخریب‌های احتمالی محیط زیست استان تأکید کرد و گفت: این فرهنگ را باید به لایه‌های اجتماعی حرکت داد.

وی خواستار تسهیل در امر فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در این حوزه شد و افزود: از سازمان حفاظت محیط زیست نیز انتظار حمایت جدی در بحث چالش‌های ریزگردها و بلوط داریم.

حاتمی اشاره‌ای به آمار بیکاری در استان کرمانشاه و لزوم توجه به اشتغال‌زایی در حوزه محیط زیست داشت و گفت: رتبه اول بیکاری کرمانشاه ریشه تاریخی دارد و مختص به یک سال و یک تیم خاص نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمانشاه با اشاره به اعتراض برخی از رسانه‌ها به وضعیت بیکاری در استان، بیان داشت: بیکاری کرمانشاه ساختاری است و باید آن‌را شکست.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و اراده درست حتما غول بیکاری را در هم خواهیم شکست، ادامه داد: این کار را نه با ایجاد کارخانه‌های بزرگ و تخریب محیط زیست، بلکه با اشتغال پایدار و تأکید بر مزیت‌های استان انجام خواهیم داد.

حاتمی با قدردانی از زحمات تورج همتی مدیرکل سابق حفظت محیط زیست استان کرمانشاه، وی را مدیری شایسته و دارای دید علمی به مسائل روز زیست محیطی دانست و بر حمایت از مدیرکل جدید تأکید کرد.


5707177
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است