گوناگون 14:21 - 17 آذر 1398
کشور ایتالیا با داشتن دانشگاه‌های معتبر در زمینهٔ پزشکی یکی از کشورهایی است که در سالیان اخیر به‌شدت مورد توجه علاقه‌مندان به تحصیل در ایتالیا و علی‌الخصوص دوستداران رشته پزشکی قرار گرفته است.

 تحصیل رشته پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام یگانه سفیران دانش، سطح پایین‌تر آزمون پزشکی ایتالیا (IMAT) نسبت به کنکور ایران و پذیرش ساده‌تر آن سبب شده که دانشجویان مستعد و علاقه‌مند به رشته پزشکی برای ادامه تحصیل به ایتالیا سفر کنند. دانشجویان کشورهای خارج اتحادیه اروپا سهمیه خاص خود را دارند و امسال ظرفیت پذیرش برای دانشجویان خارج اتحادیه اروپا بیش از ۲۰۰ نفر است.

آزمون آی مت (IMAT) برای علاقه‌مندان تحصیل در ایتالیا هرساله در اواسط سپتامبر (شهریور) برگزار می‌شود و پذیرش دانشگاه‌های مختلف ایتالیا در رشته پزشکی از همین طریق انجام می‌شود. از شرایط شرکت در این آزمون می‌توان گذراندن ۱۲ سال تحصیلی توسط دانشجویان محترم و داشتن مدرک زبان (آیلتس ۶ به بالا یا تافل ۷۸ به بالا) اشاره کرد.

این آزمون به‌ غیر از ایتالیا در ۱۶ کشور دیگر برگزار می‌شود که از کشورهای نزدیک به ایران می‌توان به ترکیه، امارات، قطر، قبرس و عربستان سعودی اشاره کرد.

دیگر کشورها که میزبان برگزاری آزمون آی مت هستند عبارت‌اند از:

فرانسه، هند، لهستان، پرتغال، آمریکا، یونان، برزیل، انگلیس، چین، آلمان و ....

مباحث آزمون:

این آزمون دارای ۶۰ سوال است و وقت آزمون نیز ۱۰۰ دقیقه هست. برای هر پاسخ صحیح ۱.۵ نمره مثبت و هر پاسخ غلط ۰.۴ نمره منفی محاسبه خواهد شد. از این‌ رو حداکثر نمره کسب‌ شده توسط یک متقاضی برابر ۹۰ خواهد بود.

مباحث آزمون عبارت‌اند از: ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، منطق و استدلال و اطلاعات عمومی. بودجه‌بندی سؤالات به تفکیک هر مبحث زیر به شرح زیر هست:

درس ریاضیات ۴ سوال، درس فیزیک ۴ سوال، درس شیمی ۱۲ سوال، درس زیست‌شناسی ۱۸ سوال، مبحث اطلاعات عمومی ۱۲ سوال و مبحث هوش و منطق ۱۰ سوال.

دانشگاه‌هایی که پزشکی را به زبان انگلیسی در ایتالیا ارائه می‌کنند و ظرفیت پذیرش هرکدام:

هزینه ثبت‌نام آزمون:

هزینه ثبت‌نام آزمون آیمت برای متقاضیان عزیز ۱۳۰ یورو هست که به مستقیماً هنگام ثبت‌نام به نهاد برگزاری آزمون پرداخت خواهد شد.

سؤالات متداول آزمون آی مت ایتالیا:

۱. آیا معدل و رزومه تحصیلی تأثیری در قبولی آزمون دارد؟

خیر. ملاک قبولی فقط آزمون است و معدل و سابقه تحصیلی تأثیری در قبولی متقاضی ندارد.

۲. آیا با مدرک دیپلم رشته‌های انسانی و ریاضی یا فنی هم امکان آزمون دادن هست؟

بله. تنها شرط ثبت‌نام در آزمون گذراندن ۱۲ سال تحصیلی توسط متقاضی آزمون ایمت است و همه دارندگان دیپلم (اعم از تجربی، ریاضی، انسانی، فنی و ...) می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

۳. آیا تحصیل در رشته پزشکی شرایط سنی خاص دارد؟

خیر. تحصیل در رشته پزشکی هیچ‌گونه شرایط سنی خاصی ندارد و متقاضیان قادر خواهند بود با هر شرایط سنی‌ که دارند برای تحصیل در این رشته عازم ایتالیا شوند.

۴. آیا داشتن مدرک زبان جهت اخذ پذیرش الزامی است؟

خیر. اخذ پذیرش اولیه بدون مدرک زبان نیز امکان‌پذیر است اما برای اخذ ویزای تحصیلی از سفارت ایتالیا وجود مدرک زبان برای دانشجو الزامی خواهد بود.

۵. آیا برای دانشجویان پزشکی خارج از کشور امکان انتقال واحد وجود دارد؟

بله. در صورت قبولی در آزمون آیمت دانشجو می‌تواند تقاضای تطبیق واحد داده و واحدهای گذرانده در کشور مبدأ را به دانشگاه مقصد در کشور ایتالیا انتقال دهد.

۶. آیا برای آزمون ایمت منابع درسی خاصی وجود دارد؟

بله. موسسه یگانه سفیران دانش بهترین و جامع‌ترین منابع را برای آزمون پزشکی ایتالیا تهیه‌ کرده است، دانشجویان محترم در صورت تمایل می‌توانند پکیج منابع آیمت را از موسسه تهیه نمایند.

۷. آیا بورسیه استانی به رشته‌های پزشکی نیز تعلق می‌گیرد؟

بله. بورسیه استانی به‌تمامی مقاطع تحصیلی و رشته‌های دانشگاهی در کشور ایتالیا تعلق می‌گیرد.

موسسه یگانه سفیران دانش بزرگ‌ترین و زبده موسسه اعزام دانشجو به کشور ایتالیا مفتخر است که اعلام نماید هر ساله تعداد قابل قبولی از دانشجویان این موسسه از آزمون آیمت با موفقیت عبور کرده و ویزای خود را جهت تحصیل در ایتالیا دریافت می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون پزشکی ایتالیا می‌توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش (گروه اعزامی اپلای ایتالیا) تماس گرفته و یا از مشاوره حضوری رایگان ما بهره‌مند شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی


10313516
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است