اجتماعی 00:34 - 26 شهریور 1393
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی:
قزوین-ایرنا- معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تقویت حس مشارکت جویی در بین کارگران به افزایش بهره وری در محیط کار و تقویت تولید کمک می کند.

'محمدرضا موالی زاده'سه شنبه شب درنشست شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود:با برنامه ریزی و مدیریت مناسب صاحبان صنعت، کارگران به عنوان سرمایه های انسانی مجموعه های تولیدی باید احساس کنند که این مجموعه ها متعلق به آنها است تا در این محیط بتوانند استعدادهای خود را شکوفا سازند و به رشد واحد خود به شکل شایسته کمک کنند.



وی اظهار کرد:باید به گونه ای برنامه ریزی داشت تا کارگران در یک مجموعه تولیدی احساس اثرگذاری داشته باشند و فعالیت خود را منشاء تحول بدانند.



این مسوول بابیان اینکه برای انجام یک فعالیت تولیدی به سه نوع سرمایه شامل اقتصادی، انسانی و اجتماعی نیازمندیم، افزود: سرمایه گذاری اقتصادی بدون توجه به سرمایه های انسانی و اجتماعی در یک مجموعه نمی تواند موثر واقع شود.



وی با اشاره به اهمیت یافتن نقش و تاثیرگذاری ابعاد انسانی در انجام کارها و فرایندها طی سالهای اخیر، گفت: پیش از این بحث نیروی انسانی و سپس منابع انسانی مطرح بود اما با اهمیت یافتن نقش این حوزه در بهبود و اثربخشی کارها، این واژه ها دچار تحول شد و از آن به عنوان سرمایه انسانی یاد شد.



معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،توجه به سرمایه های اجتماعی را برای پیشبرد اهداف و کارها مهم دانست و گفت: بدون همدلی، انسجام، نظم و انضباط که از شاخصه های سرمایه های اجتماعی به شمار می روند نمی توان در هیچ حوزه ای موفق بود.



موالی زاده در ادامه برتلاش برای ارتقای دانش عمومی و تخصصی کارکنان دستگاه های عضو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارگران در بخش های مختلف تاکید کرد و گفت: برای تحقق بهره وری در مجموعه های تولیدی و اثرگذاری هرچه بیشتر کارگران در رشد و توسعه صنعت و ارتقای فضای کسب و کار و کارآفرینی،باید شعار'تا وقتی بهتر ممکن است، خوب کافی نیست' را در دستور کار خود قرار دهیم.



این مسوول از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یک وزارتخانه راهبردی و کلان یاد کرد و گفت: پس از ادغام وزارتخانه های تعاون، کار و امور اجتماعی و رفاه با یکدیگر، وزارتخانه جدید دارای مسوولیت های مهم و کلیدی شده و اهمیت کارها و وظایف آن بسیار بیشتر شده است.



موالی زاده از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزارتخانه ای که در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، حقوقی و حمایتی فعالیت و وظیفه دارد یاد کرد و افزود: با توجه به وجود دستگاه های مختلف به عنوان زیرمجموعه این وزارتخانه و لزوم تعامل و انسجام میان یکدیگر برای انجام بهتر وظایف و خدمت گزاری به مردم، تشکیل شورای هماهنگی دستگاه های تابعه یک اقدام ضروری بود.



وی بر هم افزایی و انسجام هرچه بیشتر میان دستگاه ها و ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد و گفت: تشکیل نشست های شورای هماهنگی می تواند این هدف را محقق سازد و به هم افزایی دستگاه های یاد شده برای انجام بهتر ماموریت ها و رسالت های خود کمک کند.



معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید منافع ملی را جایگزین منافع شخصی کنیم، در پایان اظهار کرد: مردم ما در این عرصه تجربیات خوبی مانند انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس دارند که امروز به استفاده از چنین تجربیاتی برای پیشرفت و توسعه نظام اسلامی خود بیش از هر زمان دیگری هستیم.



7392/ 614/1547

انتهای پیام /*


4742333
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است