بین‌الملل 11:16 - 07 دی 1393
با بیان اینکه «راهکار وضعیت بحرین، سیاسی است» صورت گرفت
هفت نهاد غیر دولتی سوئد اقدام دولت بحرین در احضار دبیر کل جمعیت «الوفاق» را «فریبکارانه»، «غیر قابل قبول» و «بیانگر ناکامی دولت»‌ خواندند.

اعتراض 7 نهاد فرهنگی در سوئد به دولت بحرین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هفت نهاد فرهنگی غیر دولتی سوئد با صدور بیانیه‌ای احضار شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمعیت «الوفاق» بحرین از سوی وزارت کشور را بیانگر ناکامی دولت انتصابی این کشور خوانده و تاکید کردند که این دولت طی 40 سال گذشته چیزی جز بحران‌، فساد و کاهش آزادی‌ها به ارمغان نیاورده است.

گزارش وبگاه خبری جمعیت الوفاق حاکی است که این بیانیه‌ با بیان اینکه منامه شیخ سلمان را در سایه اقدامات امنیتی نظام حاکم و ناکامی در انتخابات پارلمانی 2014 احضار می‌کند، تاکید کرد که بحرین نیازمند راه حل سیاسی حقیقی است که مردم را منبع اصلی حاکمیت گرداند.

نهادهای غیر دولتی سوئد با تاکید بر لزوم پرهیز از گزینه‌های امنیتی نظام بحرین و روی آوردن به گفت‌وگو و مذاکره جدی بین نظام و مخالفان، تاکید کردند: منامه چه در انتخابات و چه در سیاست‌های عمومی خود از حمایت‌های انگلیس و آمریکا استفاده می‌کند.

از طرف دیگر جمع بزرگی از مردم بحرین شنبه‌شب در اعتراض به احضار شیح علی سلمان و شیخ «علی الجد حفصی» تظاهرات کرده و با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی سیاست‌های منامه را محکوم کردند. تظاهرات کنندگان همچنین عکس‌های شیخ سلمان و شیخ الجدحفصی را در دست داشتند.

بر اساس این گزارش تظاهرات کنندگان بحرینی با هشدار نسبت رویکردهای نظام حاکم در هدف قرار دادن نمادهای دینی، منامه را مسئول اصلی پیامدهای این گونه اقدامات تحریک آمیز خوانده و تاکید کردند: پیامدهای هر گونه هدف قرار دادن رهبران دینی و سیاسی برای حکومت بحرین بسیار گران تمام خواهد شد و عواقب ناگواری در پی خواهد داشت.


5499432
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیوان بین‌المللی دادگستری از رژیم صهیونیستی خواست تا از ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه اطمینان حاصل کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» افزون بر ۱۰۰ قانون‌گذار انگلیس با اشاره به بحران انسانی در غزه و نقض قوانین بشردوستانه، بازنگری در روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مردم یمن در ادامه حمایت‌های خود از مردم غزه امروز نیز راهپیمایی میلیونی برگزار کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی در حال اجرایی کردن پروژه‌ای جدید در نوار غزه برای اشغال و تصاحب بیشتر سرزمین‌های این منطقه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل باید در رویکرد خود در قبال کره شمالی تجدید نظر کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن تاکید کرد که با توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل این رژیم مجبور به توقف درگیری‌های جاری خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه گفتند ممکن است آمریکا به زودی فهرستی از کارخانه‌های تولید تراشه چینی برای ممنوعیت دریافت فناوری‌های جدید را معرفی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در میانه افزایش تهدید گروه‌های تروریستی، فرانسه برای حفظ امنیت بازی‌های المپیک تابستانی، از کشور‌های متحد خود درخواست نیرو کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایرلند طی تماس تلفنی با نخست وزیر جدید فلسطین و همتایان اردنی و مصری خود، درباره آخرین تحولات جنگ غزه و بحران انسانی در این باریکه گفت‌وگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تاجیکستان ۹ نفر را به اتهام ارتباط با مهاجمانی که در حومه مسکو دست به حمله تروریستی زدند، دستگیر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است