استانی 22:11 - 30 آبان 1393
معاون وزیر بهداشت خبر داد
معاون وزیر بهداشت گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های جدید در طرح پزشک خانواده این طرح در حاشیه شهرها از هفته‌های آینده آغاز می‌شود.

اجرای طرح پزشک خانواده در حاشیه شهرها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ایرج حریرچی امشب در چهارمین گردهمایی اعضای شوراهای هماهنگی انجمن پزشکان عمومی کشور که در باغ شاهزاده ماهان برگزار شد، اظهار کرد: خدمات بهداشت عمومی و خدمات درمانی سرپایی دو بخش پزشک خانواده و نظام ارجاع را برعهده می‌گیرد.

وی افزود: رویکردهای وزارت بهداشت برای ارتقای جایگاه پزشکان عمومی در قالب معرفی مهارت‌های آنها و رفع مسائل معیشتی این پزشکان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تصریح کرد: مشکلات طرح اجرایی پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر که از سال 84 در حال اجرایی شدن است تا حدودی برطرف شده است.

وی افزود: خلأ نظام پزشکی آینده کشور ما را طب عمومی و سرپایی پُر می‌کند و با توجه به لزوم بازنگری‌ها در این حوزه وظایف دیگری نیز باید تبیین شود.

حریرچی خاطرنشان کرد: طرح پزشک خانواده در مدل اولیه خود ایراداتی داشت که امیدواریم وضعیت فعلی این طرح در حاشیه شهرها نیز بهبود یابد.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: در هفته‌های آینده اجرای طرح پزشک خانواده در حاشیه شهرها و شهرهای 20 تا 50 هزار نفری را در دستور کار قرار می‌دهیم و اجرا شدن این طرح در شهرهای بزرگ نیاز به تامین منابع دارد که امیدواریم به زودی اجرایی شود.

انتهای پیام/80011/ر20


5235231
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است