اقتصادی 22:51 - 27 شهریور 1393
انزلی - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزادانزلی در مصاحبه با خبرنگاران رسانه های جمهوری آذربایجان ، از سرمایه گذاران این کشور برای فعالیت در منطقه آزاد انزلی دعوت بعمل آورد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی ، ' رضا مسرور ' عصر پنجشنبه اظهار کرد : منطقه آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه آزاد شمال ایران، بدلیل قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال-جنوب از موقعیت ترانزیت بین المللی و منطقه ای ویژه ای برخوردار است.



وی افزود: قرار گرفتن بزرگترین بندر ایران در دریای خزر با ظرفیت حمل و نقل سالیانه هفت میلیون تن کالا در محدوده این منطقه از مهمترین مزیت های ترانزیتی ما است که با بهره برداری از مجتمع بندری درحال احداث کاسپین در منطقه، حلقه های زیرساختهای ترانزیتی منطقه آزاد انزلی به منظور توسعه مراودات تجاری در دریای خزر تکمیل می شود.



مسرور ، از حضور سرمایه گذاران جمهوری آذربایجان در میان 100 واحدی تولیدی فعال در شهرک های ناحیه یک و دو این منطقه خبر داد و درخصوص ظرفیت های جدید ایجاد شده از سوی سازمان متبوع خود به منظور رونق فضای کسب و کار افزود: این منطقه تنها منطقه آزاد دارای تالار اختصاصی بورس کالا در کشور است .



وی با بیان اینکه بورس کالای منطقه آزاد انزلی ظرفیت بسیار مناسبی برای عرضه و خرید محصولات مورد نیاز سرمایه گذاران و بازرگانان جمهوری آذربایجان است، تصریح کرد: در این تالار بورس کالاهای راهبردی چون آهن، فولاد و محصولات کشاورزی خریداری و فروخته می شود و فعالان بورس کالای منطقه آزاد انزلی، از معافیتهای مالیاتی این منطقه نیز بهره مند هستند .



مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی امکان عرضه کالاهای تولیدی و تجاری بازرگانان جمهوری آذربایجان در مجتمع های تجاری منطقه با عوارضی بسیار کمتر از دیگر نقاط کشور را از دیگر فرصتها و مزیت های حضور سرمایه گذاران آذری اعلام و خاطرنشان کرد : وجود وحدت تصمیم گیری، اعمال و اجرای مزیت ها و معافیتهای قانونی از مهمترین مزیتهای سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی است که موجبات کاهش بوروکراسی اداری، زمان و هزینه کمتر در جریان هرگونه فعالیت اقتصادی را فرآهم می آورد.



وی ادامه داد: چرا که تمامی خدمات قابل ارائه به یک سرمایه گذار از سوی این سازمان ارائه و نیازی به اخذ مجوز از نهادهای دیگر نیست .



مسرور معافیت مالیاتی از هرگونه فعالیت اقتصادی و معافیت عوارض گمرکی در ورود مواد اولیه و تجهیزات واحد تولیدی را از دیگر مزیتهای سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی عنوان و تصریح کرد : سرمایه گذاران جمهوری آذربایجان می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی تا میزان مالکیت 100 درصد از سهام شرکتهای ثبتی در منطقه آزاد انزلی را از آن خود نموده که این مهم در کنار تضمین امکان خروج کامل سرمایه از منطقه، باعث دلگرمی هر سرمایه گذار خارجی است.



وی با اعلام آمادگی سرمایه گذاران فعال در محدوده منطقه آزاد انزلی برای توسعه همکاری ها میان بخش خصوصی دو کشور از حضور فعالان اقتصادی این منطقه در جمهوری آذربایجان در آبان ماه امسال جاری خبر داد .



مسرور با اشاره به وجود آمادگی برای گسترش همکاری ها بخصوص در زمینه تأمین محصولات کشاورزی مورد نیاز جمهوری آذربایجان در این منطقه و استان گیلان اظهار کرد : تجار آذری می توانند از این ظرفیت استفاده کنند .



وی ، گردشگری را دیگر زمینه های همکاری دو کشور ذکر و پیشنهاد ایجاد خط کشتیرانی گردشگری مستقیم میان بندر انزلی و بندر باکو را مطرح کرد.



مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خاتمه گفت : آمادگی کامل خود را برای اضافه نمودن خط کشتیرانی گردشگری به خطوط تجاری موجود در راستای تکمیل زیرساختهای لازم توسعه همکاری های گردشگری دو کشور اعلام می کنیم.



بر اساس این گزارش؛ همچنین هیأت رسانه ای جمهوری آذربایجان به منظور آشنایی با گیلان و منطقه آزاد انزلی و شناخت و معرفی ظرفیت های صنعتی ، تجاری و تولیدی از این منطقه دیدن کردند.



تهیه گزارش از مجتمع بندری کاسپین، دیدار از تالاب بین المللی انزلی، واحدهای تولیدی با سرمایه گذاری شرکتهای خارجی فعال و محدوده بندری، مجموعه طرح ساحلی و محدوده تجارت و گردشگری حضور در مراسم آئینی سنتی گیلانی و موسیقی آذری از جمله بخش های مختلف این تور رسانه ای است .



با عنایت به نقش رسانه ها در شناخت بیشتر دولتمردان و سرمایه گذاران از توانمندیهای کشورهای همسایه و جایگاه راهبردی منطقه آزاد انزلی و استان گیلان در توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز، حضور شبکه های تلویزیونی و خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان می تواند در شناسایی توانمندیها و قابلیتهای منطقه آزاد انزلی با هدف ارتقاء جایگاه استان در بازارهای بین المللی، نقش موثری ایفا نماید.



فعالیت تنها بورس کالای ایران در مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد انزلی، امکان ثبت شرکت با مالکیت 100 درصد خارجی، قرار گرفتن بندرانزلی به عنوان بزرگترین بندر فعال ایران در دریای خزر در محدوده این منطقه و مجتمع بندری درحال احداث کاسپین، معافیتهای مالیاتی و عوارض گمرکی، نزدیکی به بازارهای کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز بهمراه قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال جنوب از مهمترین مزایای سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی است.



شبکه های تلویزیونی ATV، Inter AZ، ANS، APA TV، تلویزیون اجتماعی I TV و خبرگزاری TREND در این تور رسانه ای حضور داشتند.ک/1



620 / 695

انتهای پیام /*


4749375
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن از سوی دولت برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد شروع شده و ۵۰۰ هزار واحد هم به متقاضیان تحویل داده شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور زمینه‌ساز صدور هشدار هواشناسی شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سامانه خودنویس گفت: در خرداد ماه سال 1402 اولین قرارداد اجاره در سامانه خودنویس انجام شد و در خرداد ماه امسال هم اولین قرارداد خریدو فروش سامانه خودنویس ثبت می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: از ۲۵ اردیبهشت ماه با توجه به اتمام مهلت الکترونیکی شدن مجوزها هیچ مجوز کاغذی دیگر در بخش های مختلف قابل پذیرش نخواهد بود
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه‌ جهاد کشاورزی اعلام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال، مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است