استانی 15:46 - 29 شهریور 1393
همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس/
قم - خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم، از برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح استان در روز دوشنبه 31 شهریور در بلوار پیامبر اعظم (ص) خبر داد.

مراسم رژه یگان‌های مسلح قم برگزار می‌شود/ تأکید بر توجه بیشتر به موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی مهدوی‌نژاد، ظهر شنبه در نشستی خبری که با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات استان قم برگزار شد، در خصوص برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس، با تبریک فرا رسیدن این هفته، با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان قم ابراز داشت: برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس در استان قم با شعار "ایستادگی دیروز، غزت امروز، و تعالی فردا" با رژه نیروی‌های مسلح در روز 31 شهریورماه آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: این رژه با حضور یگان‌های نمونه نیروهای مسلح استان قم؛ از ساعت 9 صبح روز دوشنبه 31 شهریورماه در بلوار پیامبر اعظم (ص) و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سعیدی امام جمعه قم برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه قم، در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص برنامه‌های سپاه برای اجرای هر چه باشکوه‌تر رژه روز 31 شهریورماه در استان قم گفت: حضور نیروهای نظامی و انتظامی به نوعی به نمایش گذاشتن اقتدار و توانمندی نیروی‌های مسلح است که در این رژه نیروهای نظامی صلابت و استقامت خود را به نمایش می‌گذارند.

مهدوی‌نژاد، عنوان کرد: تلاش می‌شود تا این رژه با شکوه، هر چه بیشتر برگزار شود و ناظرانی از نیروهای‌های ارتشی، سپاهی و نیروی انتظامی از یگان‌هایی که رژه می‌روند ارزیابی‌های لازم را بعمل آورده و بهترین یگان‌ها معرفی خواهند شد و در صورت وجود اشکالاتی در برخی از یگان‌هایی که رژه خواهند رفت، تذکرات لازم به آنان داده خواهد شد و از طرفی این مراسم برای یگان‌های بسیجی که کمتر به صورت سازماندهی شده به اجرای رژه می‌پردازند هم تمرین خوبی به حساب می‌رود.

برگزاری نمایشگاه یاد یاران

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع)، برگزاری نمایشگاه یاد یاران، اجرا و بازسازی عملیات عاشورای دو، برگزاری یادواره‌های شهدا و همچنین اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در طول هفته دفع مقدس را از جمله برنامه‌های سپاه قم در این هفته برشمرد.

وی افزود: مراسم غبار روبی گلزار شهدای در پنج شنبه هفته جاری برگزار خواهد شد و مراسم پیاده روی نیروهای مسلح از گلزار شهدای علی بن ابی طالب (ع) به سمت میدان روح الله و همچنین حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه با سخنرانی سردار سرلشکر رحیم صفوی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در قم خواهد بود.

مسئولین بیشتر به فکر احداث موزه دفاع مقدس باشند

سردار مهدوی‌نژاد همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص ساخت موزه دفاع مقدس در استان قم گفت: رسانه‌ها در این زمینه باید کمک کنند تا مسئولین بیشتر به فکر موزه دفاع مقدس و تکمیل آن باشند چرا که با گذشت زمان اسناد و مدارکی که مربوطه به شهدا، رزمندگان، و ایثارگران است از بین خواهد رفت.

وی اضافه کرد: در راستای ساخت موزه دفاع مقدس در استانهای دیگر اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و استاندار قم هم در جلسه‌ای که در مزار شهدای گمنام در کوه خضر برگزار شد به مسئولین مربوطه ماموریت دادند تا این کار را به سرانجام برسانند.

هفته دفاع مقدس در واقع گرامیداشت غرور و عزت یک ملت است

مهدوی‌نژاد گفت: هفته دفاع مقدس در واقع گرامیداشت غرور و عزت یک ملت است که حاضر نشد شرافتش زیر چکمه‌های ظالمان، متجاوزان و بیگانگان لگدمال شود.

وی ابراز داشت: در سالهای هشت سال جنگ تحمیلی، ملت ایران یکپارچه در صحنه نبرد حضور داشت و توانست پوزه متجاوزان به کشور را با اراده پولادین خود به خاک بمالد و این هفته در واقع یادآور مظلومیت ملتی است که دشمنان او از تمام امکانات و ابزارآلات جنگی و حتی سلاح‌های کشتار جمعی برای غلبه بر انقلاب اسلامی ایران استفاده کردند، اما نتوانستند اهداف خود را محقق کنند.

ملت ایران در راه استقلال و آزادی خود خون دل‌ها خوردند

فرمانده سپاه قم، ادامه داد: ملت ایران در راه استقلال و آزادی خود خون دل‌ها خوردند و برای لحظه‌ای ننگ سازش با اشغالگران را تحمل نکردند، بلکه در مبارزه‌ای نفس گیر در برابر متجاوزان ایستاد و یک وجب از خاک خود را از دست نداد.

مهدوی‌نژاد، بیان داشت: امروز هم با درس آموزی از مکتب دفاع مقدس شاهد در هم تنیده شدن تارهای عنکبوتی صهیونیسم ظالم و کودک کش هستیم و عطر دل انگیز آزادی قدس شریف به مشام می‌رسد.

استکبار به فکر تفرقه در بین امت اسلامی است

وی به توطئه استکبار جهانی علیه امت‌های اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی و جهان استکبار با ایجاد یک جبهه جدید و با راهبرد ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی با سازماندهی گروه‌های دست نشانده سلفی، تکفیری و هابی به فکر ایجاد شکاف و تفرقه در بین ملت‌های اسلامی هستند.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع) استان قم، تاکید کرد: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی با حمله به کشورهای اسلامی همچون سوریه، عراق و فلسطین قصد تضعیف جبهه مقاومت اسلامی را دارند که خوشبختانه در این نبرد جانانه ملت‌های مسلمان با ایستادگی و مقاومت غیورمردانه توانستند درس بزرگی را به همه کسانی که در این زمینه می‌خواهند گام بردارند بدهند.

وی تصریح کرد: آزادی خواهان عالم، ایستادگی و مقاومت را از انقلاب اسلامی آموختند و امروز در برابر ظالمان ایستادگی می‌کنند.

سردار مهدوی‌نژاد، افزود: اطاعت از رهبری و امام راحل نقطه کلیدی پیروزی انقلاب اسلامی و سربلندی در هشت سال دفاع مقدس بود که ملت ایران با حفظ وحدت کار مقاومت را تا پایان ادامه دادند.

وی عنوان کرد: هدف از بزرگداشت دفاع مقدس، زنده نگه داشتن حماسه دفاع مقدس، یاداوری نقش امام راحل، نهادینه سازی آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه و تبیین قدرت دفاعی کشور به منظور بازدارندگی تجاوز دشمنان است.

 


4754291
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است