استانی 07:56 - 25 تیر 1399
یک مسئول:
ایسنا/خراسان شمالی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ویروس کرونا در دمای پایین و فریز شده پایدار است بنابراین بهداشت و ایمنی مواد غذایی می تواند از انتقال آن از طریق غذا پیشگیری کند.

رعایت بهداشت مواد غذایی مانع انتقال کرونا از طریق غذا می شود

دکتر افشین دلشاد در گفت و گو با ایسنا، افزود: با نگهداری غذا در دمای کمتر از پنج درجه سانتی گراد و یا دمای بیشتر از 60 درجه سانتی گراد رشد میکروارگانیسم ها کاهش یافته یا متوقف می شود.

وی ادامه داد: ویروس کرونا در شرایط انجماد بسیار پایدار است و در دمای منفی 20 درجه سانتی گراد تا دو سال می تواند زنده بماند.

دلشاد با بیان اینکه ویروس کرونا در دو نوع سارس (SARS) و مرس (MERS) براساس میزان دما، رطوبت و نور، ماندگاری متفاوتی دارند، گفت: در دمای یخچال که چهار درجه سانتی گراد است، ویروس کرونا می تواند تا 72 ساعت زنده بماند.

دلشاد تاکید کرد: غذای پخته را بیش از دو ساعت در دمای اتاق نگهداری نکنید و غذای پخته و فساد پذیر را بلافاصله ترجیحا تا کمتر از پنج درجه سانتیگراد، سرد کنید همچنین غذا را به مدت طولانی حتی درون یخچال نگهداری نکنید و باقیمانده غذا نباید بیش از سه روز در یخچال باقی بماند و بیش از یکبار مجددا گرم شود.

وی خاطرنشان کرد: در شست و شوی دست ها، ظروف و تجهیزات مورد استفاده برای پختن و خوردن غذا و شستشوی میوه و سبزی ها و تهیه نوشیدنی و یخ باید از آب سالم استفاده شود و در صورتی که آب مورد استفاده سالم نباشد از روش های سالم سازی آب مانند جوشاندن یا افزودن 3-5 قطره کلر به ازاء هر یک لیتر آب استفاده کنید.

انتهای پیام


10619351
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است