اجتماعی 19:22 - 26 آذر 1397
در بسته خبری ایسنا بخوانید؛
مزایای خیساندن پاها در سرکه،طرح سراسری معاینه فنی در جاده‌های کشور اجرا می‌شود؟ احتمال ادغام دو معاونت آموزش و پرورش،اعلام علل بازماندگی از تحصیل ۹۶ هزار کودک ایرانی طی ۱۵ روز آتی وگشایش در پرداخت بدهی تامین اجتماعی به مراکز بهداشتی از مهمترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در ۲۶ آذرماه هستند.

اعلام علل بازماندگی از تحصیل ۹۶ هزار کودک ایرانی

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران امروز (۲۶آذر) ۵۱  خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که مهمترین آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده‌ و با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:

بررسی ۵ ایراد طرح «زوج و فرد»

مردان حیدری - کارشناس حوزه حمل ونقل - در مورد عوارض و نقاط منفی طرح زوج و فرد توضیحاتی را ارائه و پنج ایراد اصلی اجرای این طرح طی سالهای گذشته را تشریح کرد و با بیان اینکه از مهم‌ترین عوامل بنیادین در توسعه اجتماعی و اقتصادی یک کشور، حمل‌ و نقل آن است، گفت: حمل‌ و نقل نه تنها بر فرآیند توسعه اجتماعی و اقتصادی تأثیر می‌گذارد بلکه خود نیز به صورت متقابل از تحولات اجتماعی و اقتصادی تأثیر می‌گیرد.

وزیر کشور: مصرف روزانه بالای ۸۰ میلیون لیتر بنزین رقم بالایی است

عبدالرضا رحمانی فضلی - وزیر کشور- اظهارکرد: وقتی صحبت از حمل و نقل و آلودگی می‌کنیم موضوع را متوجه عده خاصی که در این زنجیره به عنوان دارندگان این وسایل نقلیه هستند قرار ندهیم. ما هزینه‌های بسیار زیاد اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی داده‌ایم. به‌طور مثال میزان مصرف سوخت روزانه در زمان اوج حتی به ۱۰۰ میلیون لیتر رسیده است ولی متوسط مصرف آن ۸۰ تا ۸۵ میلیون لیتر بنزین بوده که با توجه به متوسط زمان سفر رقم بالایی است.

سهم تاکسی‌ها در حمل و نقل عمومی چقدر است؟

مرتضی ضامنی - مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور- به تبیین جایگاه تاکسی در کشور پرداخت و گفت: کارکرد تاکسی در کشور ما با کشورهای دیگر متفاوت است و شاید نبود توازن بین مدهای حمل و نقل خصوصا آن دسته‌ از مدهایی که به عنوان حمل و نقل عمومی شناخته و تعریف شده‌اند و شامل اتوبوس ،مترو، BRT و LRT می‌شود باعث شده که بار حمل و نقلی عمومی در کشور به دوش تاکسی باشد. در قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت سهمی معادل ۲۵ درصد حمل و نقل شهری به تاکسی اختصاص داده شده است. از بین سایر مدهای حمل و نقل تنها تاکسی است که به سهم تعیین شده در قانون رسیده است. این سهم به‌صورت میانگین کشوری تعیین شده است البته در برخی شهرها این درصد کمتر و در برخی نیز بیشتر است.

آلودگی هوا، سکته‌های قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد

دکتر علیرضا مهدوی - معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت - با بیان اینکه آلودگی هوا ترکیب پیچیده‌ای از ریزگردها، مایعات و گازها است، گفت: مطالعات مختلف نشان داده است که مواجهه کوتاه‌ یا طولانی مدت با ریزگردها و به‌طور کلی آلودگی هوا باعث افزایش خطر بروز حوادث قلبی عروقی یا سکته‌های مغزی و قلبی می‌شود. مکانیسم‌های متعددی برای این حوادث معرفی شده که افزایش انعقاد خون یا ترومبوز یکی از آنها است. خطر انواع آریتمی‌ها در مواجهه با آلودگی هوا بیشتر است.

اورژانس چند دقیقه‌ای بر بالین بیماران می‌رسد؟

 دکتر پیرحسین کولیوند - سرپرست سازمان اورژانس کشور- اقدامات انجام شده در جهت توسعه ارایه خدمات اورژانسی و کاهش زمان رسیدن عوامل اورژانس بر بالین بیماران را تشریح کرد و اظهارکرد: در حال حاضر زمان رسیدن عوامل اورژانس بر بالین بیماران به میزان قابل قبولی کاهش یافته است به طوری که زمان رسیدن‌مان به مددجو در شهرها ۹ دقیقه، در جاده ۱۴ دقیقه و در کلانشهرها ۱۶ دقیقه است.

اعلام علل بازماندگی از تحصیل ۹۶ هزار کودک ایرانی طی ۱۵ روز آتی

احمدرضا پرنده - مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه - از اعلام نتایج برنامه وزارت رفاه برای شناسایی علل بازماندگی از تحصیل کودکان شش تا ۱۱ ساله تا ۱۵ روز آینده خبر داد.

نحوه پیگیری و شکایت واجدان شرایط دریافت «کمک بلاعوض» از بهزیستی

حسین نحوی‌نژاد - معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی کشور - جزئیات کمک بلاعوض به خانواده‌های دارای فرزند معلول و نحوه پیگیری شکایات افرادی که از این تسهیلات بهره‌مند نشده‌اند را تشریح کرد.

وی با اشاره به پرداخت وام ۳۰ میلیونی مسکن به خانواده‌های دارای دو فرزند معلول به بالا گفت: درصورتی‌که خانواده‌ای دارای این شرایط است اما موفق به دریافت این تسهیلات نشده است، می‌تواند از طریق مراجعه مستقیم به سازمان بهزیستی شهر محل سکونت خود نسبت به پیگیری دریافت این تسهیلات اقدام کند.

میزان آلایندگی، ملاک تردد خودروها در سطح شهر باشد

حسین شهیدزاده - مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران - ضمن اشاره به پیشنهاد شهرداری تهران برای حذف طرح و زوج و فرد گفت: طرح و زوج فرد نتوانست تاثیری روی کاهش آلودگی هوای تهران داشته باشد از این‌رو تردد خودروها در سطح شهر باید بر اساس میزان آلایندگی باشد نه صرفا پلاک خودرو.

کلیات رشته محیط بانی تهیه شده است

اسکندر امیدی‌نیا - سرپرست معاونت آموزش و پژوهش سازمان زیست - با بیان اینکه کلیات محتوای آموزشی دوره محیط بانی طرحی شده است، گفت: در تلاش برای کسب مجوزهای لازم برای تبدیل دانشکده محیط زیست به دانشکده محیط بانی هستیم.

طرح سراسری معاینه فنی در جاده‌های کشور اجرا می‌شود؟

سردار محمدحسین حمیدی - فرمانده پلیس راه کشور درباره اینکه آیا امکان برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در جاده‌ها به وسیله دوربین وجود دارد یا خیر؟ گفت: دنبال اجرای یکپارچه طرح معاینه فنی و برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در سراسر کشور هستیم اما نیاز است که جاده‌ها و شهرهای ما یکپارچه باشند.

به گزارش ایسنا پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:

مزایای خیساندن پاها در سرکه

طرح سراسری معاینه فنی در جاده‌های کشور اجرا می‌شود؟

بطحائی خبرداد: احتمال ادغام دو معاونت آموزش و پرورش

اعلام علل بازماندگی از تحصیل ۹۶ هزار کودک ایرانی طی ۱۵ روز آتی

گشایش در پرداخت بدهی تامین اجتماعی به مراکز بهداشتی/تامین «حقوق» مستمری‌بگیران

انتهای پیام


10002769
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز در ایام نوروز بی سابقه و تاریخی بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است