استانی 12:16 - 12 اسفند 1393
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون عملیات تثبیت شن در 2000 هکتار از اراضی حاشیه دریاچه ارومیه انجام شده است.

تثبیت حرکت شن‌های روان در 2000 هکتار از اراضی حاشیه دریاچه‌ارومیه

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی، داور نامدار در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در این خصوص 10 میلیارد ریال ازمحل اعتبارات داخلی طرح‌های تملک این اداره برای تثبیت شن در حاشیه دریاچه ارومیه هزینه شده است.

وی، نهال کاری، بذرکاری، بوته کاری، استقرار بادشکن‌های زنده و مرده، ایجاد هلال‌های آبی و مدیریت روان‌آب‌ها را از جمله اقدامات انجام شده در این طرح برشمرد و ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و در صورت مناسب بودن شرایط آب و هوایی، تا پایان سال جاری این طرح در 4000 هکتار از اراضی حاشیه دریاچه ارومیه اجرا می‌شود.

وی یادآوری کرد: 300 میلیارد ریال اعتبار از محل طرح احیاء دریاچه ارومیه برای استان‌های آذربایجان‌ شرقی و غربی اختصاص یافته که 180 میلیارد ریال آن برای طرح‌های این استان اختصاص می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه طرح‌های تثبیت شن در حاشیه دریاچه ارومیه پیش از تخصیص این اعتبارات آغازشده است، اظهار امیدواری کرد: ظرف حداکثر دوهفته آتی اعتبارات اولیه این طرح‌ها ابلاغ شود.

نامدار با اشاره به وسعت زیاد مناطق بیابانی اطراف حاشیه دریاچه ارومیه، تاکید کرد: به طور قطع تخصیص به موقع اعتبارات، موجب شتاب‌گیری روند اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی و تثبیت شن در این منطقه می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط حاشیه دریاچه ارومیه و وقوع طوفان‌های شنی، در درجه نخست اراضی کشاورزی و باغی منطقه و در مرحله بعدی سکونتگاه‌های روستایی را تهدید می‌کند، گفت: ماموریت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی جلوگیری از تشکیل بادهای نمکی و شنی با ایجاد مانع در مقابل حرکت شن‌های روان و توسعه فضای سبز حاشیه دریاچه ارومیه است.

نامدار ادامه داد: در این عرصه سازمان‌های بین‌المللی همچون فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) از حیث نظرات کارشناسی با اداره کل منابع طبیعی استان همکاری می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که ادامه این همفکری‌ها در نهایت به امضاء تفاهم‌نامه‌های بیشتر و جذب اعتبارات بین‌المللی برای طرح‌های بیابان‌زدایی منطقه منجر شود.

انتهای پیام


5964967
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است