این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا باهدف کمک به کسبوکارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.
به گزارش ایسنا، در دنیای دیجیتال امروزی تقاضا برای محتوای خوب از همیشه بیشتر شده و رو به افزایش است. آمارها نشان میدهند حدود ۷۰ درصد از کارشناسان تولید محتوا تصمیم گرفتهاند در سال ۲۰۱۹ بیشتر از سال ۲۰۱۸ محتوا تولید کنند. اگر میتوانید با سرعت و باکیفیت مطلب بنویسید، این شانس برایتان وجود دارد که برای مدتها سرتان شلوغ باشد.
در ادامه مطلب به نکاتی مفید و کاربردی اشاره میشود که در زمینهٔ نگارش سریعتر میتوانند به شما کمک کنند.
۱. استراتژی خودتان را مشخص کنید
در نظر داشته باشید هرچقدر هم سریع و باکیفیت بنویسید، اگر آنچه تولید میکنید در راستای پیشرفت شرکت نباشد، کارتان ارزش چندانی پیدا نمیکند. اگر هنوز استراتژی خاصی ندارید، باید همین حالا به فکر تعیین آن باشید!
۲. یک سیستم جذب ایده ایجاد کنید
اگر یک بانک مملو از ایدههای خوب داشته باشید، هیچگاه ایده کم نخواهید آورد. از طرفی، سریعتر خواهید نوشت چون لازم نیست وقت خودتان را صرف پیداکردن ایدههای جدید بکنید. برای این کار لازم است هر وقت که ایدهای به ذهنتان رسید، حتی زمانی که در تختخواب هستید، آن را در فلش کارتهایی مخصوص ثبت کنید. همچنین میتوانید بهمحض اینکه ایدهای به ذهنتان رسید، آن را بهصورت نوشتاری یا صوتی در تلفن همراه ذخیره کنید. به این ترتیب همیشه ایدههایی نو و دستنخورده خواهید داشت تا سر فرصت به محتوایی خوب تبدیل بشوند.
۳. عواملی که باعث حواسپرتی میشوند را حذف کنید
اگر مدام دوستان شما بخواهند از طریق برنامههای پیغامرسان با شما صحبت کرده و حواستان را پرت کنند و یا مرتب ایمیل برایتان میرسد، همهچیز را خاموشکنید. شاید فکر کنید خواندن هر پیغام فقط چند ثانیه طول میکشد، ولی هر بار که توجه خودتان را به چیزی غیر از آنچه مینویسید معطوف کنید، زمان را از دست میدهید.
۴. ابتدا تحقیق کنید.
قبل از این که بنشینید و چیزی بنویسید، مطمئن بشوید همه تحقیقهای لازم را انجام دادهاید، به این ترتیب میتوانید بدون وقفه بنویسید. جستجو و تحقیق قبل از شروع نگارش باعث میشود جلو انجام کارهای غیرضروری مانند مطالعه مقالات دیگر گرفته بشود.
اداره بازرگانی ایسنا با تکیهبر ۲۰ سال سابقه حرفهای رسانهای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسبوکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.
فعالان اقتصادی و صاحبان کسبوکار میتوانند بهمنظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در ایسنا با شمارههای ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.
انتهای رپرتاژ آگهی