ورزشی 02:38 - 27 اردیبهشت 1401
رئیس سازمان لیگ کشتی گفت: هدف اصلی ما در لیگ این است که تیم‌ها ثبات داشته باشند و منافع باشگاه‌ها را هم ببینیم در این صورت است که منافع کشتی هم لحاظ می‌شود.

ایده‌های جدید و رصد منابع باشگاه‌ها برای برگزاری لیگ کشتی/یاری: عدم ثبات تیم‌ها دلیل قرارداد پایین است

حمید یاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره برگزاری مسابقات لیگ کشتی، اظهارداشت: سازمان لیگ با توجه به اهمیتی که کشتی دارد تصمیم گرفت امسال لیگ را در 3 بخش برتر، دسته اول و پایه (نوجوانان) برگزار کند. باتوجه به برنامه‌ریزی فدراسیون در رده‌های ملی باید مسابقات لیگ زمانی باشد که رویداد بین‌المللی نداشته باشیم.

رئیس سازمان لیگ کشتی، افزود: قرار است لیگ برتر را از نیمه مهرماه بعد از مسابقات جهانی صربستان آغاز کنیم که تا دی ماه ادامه خواهد داشت. لیگ دسته اول در رده سنی زیر 23 سال برگزار می‌شود که با شرایط محدود و در تابستان پیگیری خواهد شد. ما آیین‌نامه‌ای را برای برگزاری مسابقات نوشته‌ایم که به زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود. سعی کردیم آیین‌نامه‌ای را تدوین کنیم که کمترین خطا را داشته باشد.

یاری درباره تسویه حساب باشگاه‌ها با کشتی‌گیرانی که سال قبل در لیگ شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: این مشکلات در گذشته هم بود اما الان محدود شده است. در لیگ آزاد و فرنگی 4 کشتی‌گیر از 2 تیم مشکل داشتند که من مذاکراتی را داشتم، قرار شد حل شود.

وی با بیان اینکه غیر از شیوه برگزاری، مشکل اصلی در لیگ کشتی عدم ثبات تیم‌هاست، تصریح کرد: باید در کشتی باشگاهداری اتفاق بیفتد نه تیمداری. ما باید منافع باشگاه‌ها را در نظر بگیریم در این صورت منافع کشتی هم لحاظ می‌شود. عدم ثبات تیم‌ها باعث قرارداد پایین در لیگ می‌شود. سال گذشته کشتی‌گیرانی را داشتیم که رایگان مبارزه کردند، از طرفی سیدبندی هم نداشتیم اما امسال منابع باشگاه‌ها را رصد می‌کنیم اگر کم باشد آنها نمی‌توانند در لیگ شرکت کنند.

یاری درباره اینکه برنامه‌هایی که شما طراحی کردید امسال اجرایی نخواهد شد و این برنامه‌ها زمانبر است، یادآور شد: بحث ما این نیست که حتما 10 تیم باید در لیگ حاضر باشند، بلکه می‌توان با 8 یا 6 تیم هم لیگ را برگزار کرد. زمانی که اسپانسر نباشد فقط چند باشگاه خاص می‌آیند و میزان سرمایه‌گذاری‌ها هم یکسان نخواهد بود. ما کارها را تا جایی که بتوانیم انجام می‌دهیم، اگر هم نبودیم شرح کاری که داریم را ارائه می‌دهیم. تلاش ما این است در لیگ امسال منابع کنترل شود تا سال به سال مسابقات بهتری داشته باشیم. جامعه کشتی به این نتیجه رسیده با ساماندهی تیم‌ها می‌توان به کشتی کمک کرد.

مسئول سازمان لیگ کشتی درباره اعلام آمادگی تیم‌ها، عنوان کرد: با باشگاه‌ها مکاتبه کردم؛ برخی از تیم‌هایی که سال قبل بودند تمایل دارند امسال هم در لیگ شرکت کنند. ما منتظر بودیم آیین‌نامه تدوین شود تا لیگ را به فراخوان بگذاریم. با استان‌هایی هم که قبلا در لیگ شرکت نکرده‌اند مذاکراتی داشته‌ایم مانند کرمانشاه تا نماینده خوبی در لیگ داشته باشند. هدف اصلی ما این است که تیم‌ها ثبات داشته باشند. پیش از این منافع لیگ به صورت حرفه‌ای دیده نشده و فقط به این فکر بودیم زود مسابقات را تمام کنیم.

انتهای پیام/


11563678
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آرسنال در دیداری معوقه از هفته بیست‌ونهم لیگ برتر انگلیس با ۵ گل چلسی را در هم کوبید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم یوونتوس با پیروزی در مجموع دو مسابقه رفت و برگشت مقابل لاتزیو به فینال کوپای ایتالیا راه یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» العین با وجود شکست در بازی برگشت، موفق شد با برتری در مجموع دو بازی رفت و برگشت از سد الهلال بگذرد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دیدار دو تیم آلومینیوم اراک - پرسپولیس از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور تماشاگر برگزار می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قرارداد اونای امری سرمربی تیم فوتبال استون ویلا تا سال ۲۰۲۷ تمدید شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمد سیاسرانی، قهرمان بین المللی شورای جهانی بوکس موی تای شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تست‌های اخذ شده از ورزشکاران پاورلیفتینگ در مسابقات داخلی و خارجی سال ۲۰۲۳ اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی شرایط انتخاب ملی پوش ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون ژیمناستیک در مورد کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ گفت: این اتفاق حاصل یک کار گروهی بود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان دیدار‌های تیم ملی فوتبال ایران با هنگ کنگ و ازبکستان را اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است