گوناگون 12:08 - 29 شهریور 1398

برگزاری همایش ملی بررسی اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی‌ آملی

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل خراسانی در نشست خبری به مناسبت همایش ملی بررسی آراء و اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی و رونمایی از سایت مؤسسه آموزش عالی حوزوی و مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) اظهارکرد: اصحاب رسانه مانند حضرت زینب(س) هستند که پیام‌رسان کربلا بود که اگر آن بانو نبودند نهضت حسینی تمام می‌شد و لذا آن حضرت نقش بسیار مهمی را به عهده دارند.

وی بیان کرد: دشمن فکر کرد با کشتن امام حسین(ع) پرونده مکتب اهل‌بیت (ع) تمام می‌شود اما با پیام‌رسانی‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد این اتفاق نیفتاد.

وی در ادامه به برگزاری همایش ملی آیت‌الله جوادی‌آملی اشاره کرد و افزود: رسالت ما در بخش علمی و فرهنگی در مجموعه آیت‌الله جوادی‌آملی این است که آثار و اندیشه ایشان را که در ساحت قرآن و عترت است و از تفاسیر ایشان که برترین تفسیر جهان اسلام است، جمع‌آوری کرده و عرضه کنیم.

خراسانی ادامه داد: تفسیر آیت‌الله جوادی‌آملی برگرفته با نام تسنیم پیش بینی می شود که به ۸۵ جلد برسد و هم اکنون بیش از ۲۰۰ جلد کتاب از آیت‌الله جوادی‌آملی به چاپ رسیده است.

وی ارتباط با مخاطبان در سطوح مختلف آثار و اندیشه‌های آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی که اندیشه‌ای تمدن‌ساز است را از رسالت‌های مجموعه فرهنگی دانست و گفت: اگر تمدن اسلامی بخواهد شکل بگیرد باید بر اساس علوم وحیانی باشد، حضرت استاد میراث‌دار گذشتگانی چون امام راحل(ره)، محقق داماد و شخصیت‌های تأثیرگذار در علوم منقول و معقول هستند.

خراسانی تصریح کرد: آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی پرچمدار تفسیر علوم عقلی و حکمی هستند.

معاون فرهنگی دفتر آیت الله جوادی آملی در ادامه از پیشنهاد حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س) رفسنجان برای برگزاری این همایش خبر داد و اضافه کرد: این همایش یک همایش خاص است که در یک شهرستان و در سطح ملی برگزار می‌شود.

خراسانی با اشاره به اهداف برگزاری همایش، تصریح کرد: یک هدف معرفی آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی که صاحب منظومه فکری هستند و رفتار و اخلاق ایشان الگوی جامعه است، هدف دیگر معرفی آثار ایشان است که جامعه علمی با این آثار انس بگیرد و هدف سوم معرفی منظومه فکری ایشان است که در علوم مختلف صاحب نظر هستند و این منظومه مانند نخ تسبیح همه علوم را به هم مرتبط می‌کند و با خروجی تمامی علوم هماهنگ بوده و سازگار است و تعارضی در این اندیشه نیست.

وی ابراز کرد: بیش از یک هزار پایان‌نامه در حوزه و دانشگاه روی آثار و اندیشه آیت‌الله جوادی‌آملی دفاع شده یا دارد کار می‌شود.


10242290
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است