اقتصادی 10:30 - 10 آذر 1394
یک کارشناس بازی‌های رایانه‌ای گفت: نقد بازی‌های رایانه‌ای، به معنای نفی آن‌ها نیست چرا که قطعا می‌توان با استفاده از این بازی‌ها به اقدامات موثری برای پیشرفت در علم و تکنولوژی دست یافت.

نقد بازی‌های رایانه‌ای، به معنای نفی آن‌ها نیست

به گزارش خبرنگار ایسنا در قزوین، مهدی حق وردی طاقانکی، کارشناس بازی‌های کامپیوتری در همایش فرصت‌ها و آسیب‌های استفاده از بازی‌های رایانه‌ای که صبح امروز در آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، طبق آمار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تعداد بازی کنندگان رایانه‌ای در ایران بیش از 20 میلیون نفر است، اظهار کرد: این تعداد به طور متوسط روزانه 2 ساعت بازی می‌کنند که در نهایت 40 میلیون ساعت از قشر جوان در حال بازی کردن با بازی‌هایی است که اکثرا به جسم و روح آسیب می‌زند.

وی با اشاره به آمار بالای ساعات بازی کنندگان رایانه‌ای اضافه کرد: این امر در حالی است که حتی اکثر دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، برای سخت‌ترین دروس خود این زمان را صرف نمی‌کنند اما همچنان به بازی کردن با این ابر رسانه‌های غربی ادامه می‌دهند.

حق وردی تصریح کرد: بازی‌های کامپیوتری در واقع رسانه‌های رایانه‌ای و ویدئویی غرب هستند که طبق برنامه‌هایی هدفمند و به صورت سلسله‌وار در بازی‌های متنوع، پیام خود را به طور غیرمستقیم به مخاطب می‌رساند.

این مسئول با اشاره به اینکه بازی‌ها عموما در سه دسته اکشن، ورزشی و استراتژی دسته‌بندی می‌شوند، خاطرنشان کرد: مخاطبان تنها به جنبه سرگرمی به این بازی‌ها نگاه کرده و عمر و وقت زیادی را صرف این بازی‌ها می‌کنند این در حالی است که غرب به صورت خاموش، تمام عقاید منحرف خود را به خورد مخاطبان که اکثرا قشر نوجوان و جوان هستند، می‌دهد.

این کارشناس بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه نقد بازی‌های رایانه‌ای، به معنای نفی آن‌ها نیست و می‌توان با استفاده از این بازی‌ها به اقدامات موثری برای پیشرفت در علم و تکنولوژی دست زد، تاکید کرد: آموزش به جراحان با استفاده از شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای، آموزش و جذب نیروهای جوان به ارتش از طریق این بازی‌ها از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه نفی بازی‌ها و منسوخ کردن کردن این امر، کار درستی نیست، ادامه داد: همانطور که تفریط نتیجه معکوس خواهد داشت افراط هم آسیب زننده بوده و استفاده بیش از حد از این بازی‌ها به روح و جسم انسان‌ها آسیب‌های جبران نا‌پذیری وارد می‌کند چراکه غالب این بازی‌ها بر اساس فرهنگ و تمدن غرب ساخته و طراحی شده است.

حق وردی اظهار کرد: با اینکه اکثریت این بازی‌ها تهدید زیادی برای جوامع مخصوصا مسلمانان به شمار می‌رود اما اگر مهندسان نخبه ایرانی در این زمینه نیز ورود پیدا کنند آنگاه خواهیم دید که تمامی این تهدیدها تبدیل به فرصت‌هایی طلایی خواهند شد.

این کارشناس بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امریکا و اسرائیل در همه دنیای اسلام در حال فتنه انگیزی هستند، گفت: یکی از محورهای این فتنه‌ها زشت نشان دادن چهره اسلام و مسلمانان در این بازی‌ها است تا جوانان دیگر جوامع را از اسلام زده کرده و دور نگه دارند.

انتهای پیام


7453323
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است