استانی 16:05 - 02 تیر 1397
ایلام به جمع استان‌های پایلوت در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی پیوست.

ایلام به جمع استان‌های پایلوت در توسعه مشاغل خانگی پیوست

به گزارش ایسنا، بر اساس تفاهم‌نامه‌ی بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی   با توجه به مأموریت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال و کار آفرینی هم‌چنین ظرفیت‌های سازمانی و انسانی جهاد دانشگاهی ایلام نیز به جمع استان‌های پایلوت در طرح توسعه مشاغل خانگی پیوست.

دکتر «محمدصادق بیجندی» رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی در نشست هماهنگی اجرای طرح مشاغل خانگی در استان ایلام اظهار کرد: از دو سال و نیم گذشته نگاه جدید به حوزه مشاغل خانگی و طراحی الگوی جدید مطرح شد و سال گذشته به طور جدی مورد پیگیری قرار گرفت و در ستاد مشاغل خانگی الگوی پیشنهادی به تصویب رسید که با حمایت وزیر کار و سایر متولیان امر در مهرماه 96 تفاهم‌نامه‌ای با رئیس جهاد دانشگاهی و وزارت کار به امضاء رسید.

وی با تأکید بر چکش‌کاری طرح و انعطاف‌پذیری آن بر اساس شرایط استان‌ها گفت: وزارت تعاون کارفرماست و جهاد به‌عنوان مجری ارتباط بین همه دستگاه‌ها را برقرار می‌کند.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی از کار مطالعاتی در 9 کشور پیش از اجرای این طرح خبر داد و گفت: در حوزه آموزش و مشاوره کارهای هدفمند و متفاوتی انجام شده و ارائه‌ی آموزش‌های عمومی و فراهم کردن بازار از مزایای این طرح است و در این طرح نحوه‌ی عملکرد افراد را رصد می‌کنیم.

بیجندی به مشکلات مستندسازی این طرح اشاره کرد و گفت: متأسفانه اطلاعاتی که از سازمان‌های مختلف در این طرح گرفته می‌شد عموماً متناقض بود که امروز جمع‌آوری شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی یکی از این کارها را شبکه‌سازی دانست و گفت: هم‌افزایی کامل در این طرح وجود دارد و همه دستگاه‌ها هماهنگ می‌شوند و در این طرح درصدد هستیم بحث تسهیل‌گران و مشاوران را دنبال کنیم و برای هر ۵۰ نفر متقاضی یک مشاور و تسهیل‌گر پیش‌بینی کردیم.

«مهناز امامدادی» رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با تشریح فرایند اجرای طرح گفت: این طرح در سه فاز انجام می‌شود که فاز نخست، بررسی و شناسایی مزیت‌ها و توانمندی‌های مناطق، فاز دوم توانمندسازی متقاضیان و فاز سوم و نهایی اتصال به بازار است.

وی یادآور شد: همه مراحل فاز اول به‌طور کامل انجام‌ شده و در اجرای فازهای دوم و سوم، پیشرفت‌هایی صورت گرفته و بخش‌های اصلی کار انجام‌ شده است.

انتهای پیام


9819787
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است