استانی 14:38 - 18 خرداد 1399
مدیرعامل شرکت برق استان خبر داد:
ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: کشاورزانی که در ساعت پیک مصرف برق (ساعت ۱۲ الی ۱۶) صرفه‌جویی و موتورهای برق خود را روشن نکنند می‌توانند ۲۰ ساعت باقی‌مانده از شبانه‌روز به طور رایگان برق مصرف کنند.

۲۰ ساعت برق رایگان برای کشاورزان صرفه‌جو در چهارمحال و بختیاری

مجید فرهزاد ۱۸ خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در فصول گرم سال با افزایش مصرف برق روبرو می‌شویم، اظهار کرد: باید پیک مصرفی برق در ساعات اوج بار مدیریت شود تا شاهد خاموشی در بخش‌های مختلف نباشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۳۸۰ هزار مشترک برق در استان وجودد دارد، افزود: از این تعداد ۸۳ درصد مشترک در بخش خانگی، ۳ درصد عمومی، ۱۰ درصد تجاری، ۲ درصد کشاورزی و حدود ۰.۷۵ درصد صنعتی  وجود دارد.

به ازای هر درجه افزایش دما با افزایش مصرف ۷ مگاواتی در بخش‌های مختلف مواجه هستیم

وی اضافه کرد: میانگین هزینه صدور قبض در بخش خانگی برای هر مشترک در ۲ ماه حدود ۱۷ هزار تومان است و به ازای هر درجه افزایش دما با افزایش مصرف ۷ مگاواتی در بخش‌های مختلف مواجه هستیم.

فرهزاد با بیان اینکه سهمیه مصرفی تمامی شرکت‌های توزیع برق در استان‌ها بر اساس سهمیه مشخص شده است، گفت: اگر بار مصرفی از میزان تعیین شده بیش‌تر باشد بار مصرفی برای کنترل بار سایر استان‌ها و جلوگیری از قطعی کلی برق در کشور قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با طراحی بسته‌های تشویقی برای مدیریت مصرف در ساعات اوج بار از ایجاد خاموشی جلوگیری کنیم، در سال گذشته حدود ۵۴ روز بحرانی در اوج مصرف برق در استان داشتیم، اما خوشبختانه با مدیریت مصرف به سمت خاموشی اجباری نرفتیم.

وی با اشاره به اینکه ساعت پیک مصرف برق از ساعت ۱۹ الی ۲۳ شب به ساعت ۱۲ الی ۱۶ عصر تغییر پیدا کرده است، عنوان کرد: کشاورزانی که در ساعت پیک مصرف برق صرفه‌جویی و موتورهای برق خود را روشن نکنند می‌توانند ۲۰ ساعت باقی‌مانده از شبانه‌روز به طور رایگان برق مصرف کنند.

فرهزاد افزود: هزینه احداث نیروگاه برق بسیار بالا است به طوریکه برای تولید هر مگاوات برق سرمایه‌گذاری معادل ۵۰۰ هزار دلار نیاز است، بنابراین احداث نیروگاه صرفه اقتصادی ندارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه تغییر ساعت کاری و تعطیلی در صنایع از آخر هفته به اواسط هفته موجب کاهش مصرف برق می‌شود، اضافه کرد: تنها ۳ درصد مشترکان برق خانگی پرمصرف هستند که برق مصرفی آن‌ها ۲۳ درصد گرانتر محاسبه می‌شود.

وی از عقد ۳ هزار تفاهم‌نامه با مشترکان برای کاهش مصرف برق در بخش‌های مختلف خبر و توضیح داد: در سال ۹۸ حدود یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومان پاداش برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شد، همچنین امسال در سال جهش تولید به خاطر مباحث رونق تولید هیچ‌گونه قطعی برق در بخش صنعت نداریم.

فرهزاد یادآور شد: پیک مصرف برق در بخش خانگی و تجاری در ساعت ۱۹ الی ۲۳، در بخش اداری ۱۱ الی ۱۵ عصر و در بخش کشاورزی ۱۲ الی ۱۶ عصر است که مشترکان در این ساعات باید مصرف خود را مدیریت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مطالبات این شرکت حدود ۵۰ میلیاردتومان است، اظهار کرد: ۴۰ درصد این مطالبات مربوط به ادارات و شرکت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۱۴۰ میلیاردتومان در صنعت برق چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: در چند ماه آینده چند پروژه در حوزه صنعت برق در استان آماده افتتاح است، برای پست برق فرادنبه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که این پروژه با حضور مسئولان کشوری تا یک‌ماه آینده افتتاح می‌شود.

فرحزاد در پایان در خصوص ۸ پروژه مصوب شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری در بحث جهش تولید، یادآور شد: برای اجرای این پروژه‌ها نیازمند ۴۰ میلیاردتومان اعتبار هستیم، اجرایی شدن این پروژه‌ها موجب رونق در بخش تولید می‌شود.

انتهای پیام


10564237
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است