استانی 16:37 - 04 مرداد 1396
مسئول بسیج دانشجویی خوزستان:
مسئول بسیج دانشجویی خوزستان گفت: اردوهای جهادی، یک کار انقلابی است و دستوری نیست و معنای واقعی "آتش به اختیار" است.

اردوهای جهادی معنای واقعی "آتش به اختیار" است

بهمن شهریاری در گفت‌وگو با  ایسنا، با اشاره به فعالیت اردوهای جهادی  بسیج دانشجویی استان در تابستان امسال، اظهار کرد: اردوهای جهادی از دو نوع 10 ‌روزه و سه ‌روزه هستند که اردوهای 10 ‌روزه در تابستان برگزار می‌شوند. در تابستان امسال نیز 33 گروه جهادی در قالب هشت قرارگاه جهادی،‌ سازماندهی شدند.

وی افزود: با توجه به گرمای تابستان، بخش اعظم این گروه‌ها به مناطق خنک‌تر خوزستان مانند دزفول، مسجدسلیمان، ایذه، باغملک، شوشتر، هفتکل، شادگان، ماهشهر، خرمشهر و هویزه اعزام می‌شوند. اکنون نیز یک گروه از گروه‌های جهادی اعزام شده‌اند و عمده اعزام‌ها در شهریورماه انجام خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان با بیان این‌که تعداد افراد اعزامی در مجموع 600 نفر خواهد بود، گفت: این گروه‌ها در مناطق محروم به فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، فنی و کارگاهی می‌پردازند. همچنین امکان ثبت‌نام وجود دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های استان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، در ضمن نیازی نیست که داوطلبان حتماً عضو بسیج باشند، درحالی که اغلب مردم به اشتباه تصور می‌کنند که برای همراه شدن در این اردوها باید حتما عضو بسیج باشند.

شهریاری ادامه داد: هدف اول از گروه‌های جهادی برای دانشجویان هجرت است، چرا که وقتی دانشجویی به کسی خدمتی می‌کند، احساس رقت قلب در او ایجاد می‌شود و این هدف همواره محقق می‌شود؛  اردوهای جهادی برای دانشجویان به نوعی درس و کلاس هستند.

وی افزود: هدف بعدی خدمت بدون منت به مردم است. همانطور که فرمانده کل سپاه در دیدار اخیر خود با رئیس جمهور اذعان داشت، تمام ظرفیت سپاه و بسیج با کمک دولت برای خدمت به مردم است، یعنی مسیر ما، مسیر خدمت به مردم است و باید از ظرفیت دولت برای این کار استفاده کرد، چرا که محرومیت شایسته مردم نیست، بلکه مردم شایسته خدمت‌کردن هستند و این کاری است که گروه‌های جهادی انجام می‌دهند. در همین راستا، ما امسال با استانداری و همچنین فرمانداری‌ها ارتباط گرفتیم تا جدا از کمک مردم و خیرین، از ظرفیت دولت نیز استفاده شود.

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان ادامه داد: هدف سوم، ارتباط با جامعه برای انجام کار فرهنگی در بستر عمرانی است. ما در حوزه عمرانی مانند اداره مسکن و شهرسازی نیستیم اما به مردم کمک می‌کنیم و با جامعه ارتباط می‌گیریم. اردوهای جهادی، یک کار انقلابی است و دستوری نیست و معنای واقعی "آتش به اختیار" است. امسال در نظر داریم ارتباط با کانال‌ها، شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های مردمی تداوم داشته باشد.

شهریاری با بیان این‌که حوزه‌های بسیج‌ دانشجویی در حوزه پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دانشکده‌های علوم پزشکی شوشتر، دزفول، بهبهان، و آبادان فعال هستند، عنوان کرد: اگر توسط پزشک اعزامی به اردوهای جهادی تشخیص داده شود، بیماری مشکل حاد دارد، نامه عمل رایگان به وی داده می‌شود.

وی در خصوص قرارگاه جهادی امام رضا (ع) نیز تصریح کرد: این قرارگاه که زیرمجموع آستان قدس رضوی است، هر سال به یک استان می‌رود که نماینده این قرارگاه در خوزستان بسیج دانشجویی است و امسال برای دومین سال موفق شدیم، مسئولیت قرارگاه فرهنگی، اجتماعی، و عمرانی امام رضا (ع) را در استان داشته باشیم.

انتهای پیام


9297397
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است