استانی 00:05 - 14 آذر 1400
رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر مشهد:
ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد با اشاره به اینکه قیمت دلار به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرده و شرایط کنونی باید کنترل شود، گفت: طلافروشان با نزدیک شدن به شب یلدا و افزایش تقاضای مردم، اندک امیدی به رونق بازار طلا و سکه داشتند اما متاسفانه با توجه به شرایط به وجود آمده کنونی، همان اندک امید نیز از بین رفته و بازار طلا و سکه غرق در کساد شده است.

بازار طلا و سکه غرق در کساد شده است

محمدباقر معبودی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: در حال حاضر هر گرم طلا نسبت به پنجشنبه هفته گذشته ۲۵ هزار تومان و هر عدد سکه امامی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته‌ است. هم‌اکنون هر گرم طلای ۱۸ عیار به ارزش یک میلیون و ۲۸۴ هزار تومان و سکه امامی نیز ۱۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان است اما این قیمت در معاملات کنونی به کار برده می‌شود و نرخ رسمی نیست.

وی افزود: نمی‌توان پیش‌بینی خاصی در ارتباط با آینده بازار طلا در ایران داشت. مذاکرات وین در این خصوص نقش بسیار پررنگی دارد و اگر مذاکرات نتیجه مطلوبی داشته باشد، احتمال دارد قیمت طلا سیر نزولی را سپری کند اما اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، باید برای جلوگیری از افزایش قیمت طلا اقدامات مناسبی صورت گیرد. قیمت دلار نیز به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرده و شرایط کنونی احتیاج به کنترل کردن دارد.

رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد با تاکید بر غیرقابل پیش‌بینی بودن وضعیت بازار طلا عنوان کرد: با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن وضعیت کنونی، قادر به ارائه هیچ پیشنهادی در خصوص خرید و فروش طلا به مردم نیستیم زیرا بازار در ابهام به سر می‌برد. بازار طلا در حال حاضر در رکود کامل به سر برده و تولیدکنندگان و فروشندگان این عرصه از لحاظ اقتصادی تحت فشار هستند.

انتهای پیام


11350293
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است